Nieuwe RC auto.

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Hackroader, 12 sep 2009.

1. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Hallo ,
    ik ben op zoek naar een nieuwe rc auto rond de 200 euro.
    en ik heb nu een Tamiya Mad Fighter met tunings motor (geen brushless!!)
    die gaat ongeveer 40 km/h maar ik ben nu opzoek naar iets watongeveer 60-75 gaat en ik heb zoiets gezien bij conrad de :
    1:10 EP buggy Ranger Brushless 4WD R2R

Racewagen BMW 320 SI 4WD bl (R2R, 1:10)

is reely goede kwaliteit ? en heft iemand er goede/slechte ervaringen mee (deze modellen mischien?

ik hoor het graag!

2. Christian

Christian

Lid geworden:
    8 dec 2007
    Denk dat de overstap van tamiya naar reely voor iets sneller rijden niet zo handig is ;)
    Reely is voornamelijk namaak-spul, vandaar ook dat het niet al te duur is.
    Echter vind ik de kwaliteit soms wel ten wensen overlaten, en spares vaak slecht verkrijgbaar.

Ik moet er wel vertellen dat 60 - 75 km/h behoorlijk snel is voor een rc auto.
    En dat snelheden vaak *overschat* worden.

Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien kun je in je Mad Fighter van Tamiya een EzRun 9T zetten en een lipo, ben je minder als 200,00 kwijt maar heb je wel een bloedsnel chassis. Dan een beetje met de vertanding spelen voor de juiste acceleratie/topsnelheid en klaar :)

Groet, Christian

3. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Volgens mij moet jij gewoon hier tussen kijken:

Drag Page Electric and nitro radio control drag cars and parts

Aangezien dergelijke snelheden alleen goed zijn voor rechtdoor rijden.

Fabrikanten zetten altijd enorm hoge topsneldheden op de dozen om meer auto's te verkopen. Wat een onzin.
    Vooral bij off-road zegt een enorm hoge snelheid niets over de lol die je er mee kunt hebben, vooral niet als je met een groep wilt rijden.

Als je snelheid en rijplezier een beetje wilt combineren zou ik, als ik jou was, gewoon even kijken voor een Tamiya F103GT of zo. Bij RC Mart voor 91 dollar.

4. Joris R.

Joris R. Guest

Met een F103GT kun je enkel op circuit rijden. Daar zal hij ook niet vet mee zijn. Gewoon kijken naar een TA05 en een Ezrun 9t setje erin. Snel, maar niet te snel zodat de auto nog goed te besturen is.

5. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Mee eens. Paar pylonnetjes neer leggen, en racen maar met je maten. Met een 9t setje heb je dan alleen wel een heel groot parkeerterrein nodig...

6. Vincent K.

Vincent K.

Lid geworden:
    12 feb 2003
    Voor 35 euro heb je een Brushless set in huis!

35ampere EZrun regelaar met een 13.5 of 11.5 brushless motor. :D

7. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Goedkoop is duurkoop.

Je kan beter iets kwalitatiefs kopen van een goed merk en dan het liefst ook nog een veel voorkomende auto. Daarbij is 200 euro een vrij klein bedrag, zeker als je snel wilt rijden want dan zul je toch lipo batterijen moeten halen.

Een vriend van mij wilde in eerste instantie ook maximaal 200 euro uit geven en de auto moest net zo hard gaan als die van mij (savage flux). Dus na wat overtuigingskracht heeft hij gekozen voor een traxxas slash, met een 3 cell lipo loopt die ook tegen de 60 km/h aan, harder gaat mijn flux ook niet waar wij rijden (klein veldje, speeltuin enz ). Hij ging 2x 5000 mah 3 cell turnigy lipo, 12 volt 5A voeding, en een turnigy420 lader halen uit china, samen zo'n 90 dollar. Dus was hij tussen de 300-350 euro kwijt.

Als je dan ooit wil stoppen raak je een slash ook veel sneller kwijt voor een veel groter percentage als dat je voor je "merkloze" auto zou krijgen.

Je kan ook een 2e hands auto kopen, dat bespaart je wel geld, maar ik heb nog nooit een 2e hands auto gekocht waar ik geen problemen mee gehad heb. Dus als je toch 2e hands gaat kopen zorg dan dat het bij een bekend iemand is.

En snelheid is inderdaad niet alles ;) met mijn flux, die 100 km/h zou kunnen, heb ik nog niet harder als ~60 km/h gereden, en vol gas optrekken is ook uit den boze ;).

8. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Mijn ervaring: 50 is een mooie snelheid,heb je een kluif aan, om dat op 4 wielen te houden. Alles boven de 55 is in mijn mening pure gekkenwerk, want normaal optrekken is er dan niet meer bij, en de controle, anders dan op rechtdoor een vlakke weg, is er niet.

9. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    naar mijn mening is 50 misschien iets te weinig om leuk te zijn, rond de 70 vind ik beter en ga je ook meer plezier aan hebben

en zoals I Xyzyx I als zei: goedkoop ik duur daar ga ik ook volledig mee akkoord
    koop je iets goedkoop dat zal je later erg beklagen en komt je uiteindelijk toch duurder uit :)

een savage flux is uiteraard het beste hee die rijd dan weer tegen de 100 per uur :) ben er zojuist bijna omver gereden door mijn eigen flux :D

10. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Bedankt voor al jullie snelle reacties!

ik heb gister gekeken naar een Traxxas Slash.
    die vond ik egt vet maar ik ben bijna jarig dus dan kan ik hem misschien kopen en over reely ik dacht al dat eht neit zo'n goede kwaliteit was:p

maar hebben jullie nog ervaringen ermee?
    en vinden jullie de 1/16 beter of de 1/10?

11. APPELBOOM

APPELBOOM Guest

Helemaal mee eens, 50 is meer een race snelheid voor op het circuit. 70 is een hele leuke bash snelheid.

Klein vraagje... je zegt overal dat je Flux het beste is, maar hoeveel andere elektro autos heb je nog? Oftewel; waar basseer je dat op?

12. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Die reely auto's zijn zo slecht nog niet. We moeten dan ook kijken naar prijs/kwaliteit verhouding. Juist omdat Reely (Conrad) chassis namaakt, passen onderdelen van de "echte" merken vaak gewoon. Met onderdelen heb ik hierdoor zelf geen problemen gehad.

Ik denk dat je de Slash 1/10 topic en de Slash 1/16 topic eens na zou moeten lezen. Hierin staan genoeg ervaringen van mensen die dergelijke auto's al hebben. M.i. is de 1/10 Slash het beste te handlen..(heb hem zelf),en zeer goedkoop te tunen.Al is hij met een lipo al snel genoeg. De 1/16 heb ik zelf geen ervaringen mee. Maar als ik fimpjes bekijk, moet het een kanonnetje op wielen zijn....Succes met je zoektocht!

13. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008

ik heb al met een e-savage gereden maar dat was niets en een baan autootje maar was ook niets.
    toen heb ik mijn eerste brushless geprobeert een traxxas rustler vxl maar dat reed zo slecht op of road.

nu heb ik een savage flux en je ziet duidelijk het verschil met andere autos hoor:)
    met het kleinste bultje kun je hem een meter in de lucht duwen en heeft ook een sterker chassis of die traxxas. en zijn snelheid is voor mij ook perfect

als je er mee rijd zul je het wel merken, of heb je andere ervaringen met de savage?

14. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Ik heb zelf met meerdere onroad en offroad auto's gereden, waaronder o.a. de slash, rustler vxl, hpi sprint enz... de middenklasse auto's dus, goede kwaliteit en bedoelt voor fun en niet voor het racen. Dat de flux de beste zou zijn is gewoon puur een mening van mij, maar het is wel een feit dat de hpi savage's het altijd goed gedaan hebben en al heel veel ontwikkeling hebben ondergaan waardoor zo goed als alle zwakke punten er uit gehaald zijn. Ik heb ook een tijd bigscale gereden (fg stadium truck en hormann monster truck) maar toch is 1:8/1:10 een stuk praktischer om bv op de fiets mee te nemen.

Voor puur fun rijden ben ik van mening dat de savage flux 1 van de beste auto's is. Geen rotzooi van nitro, altijd het gevoel dat je het gas nog verder kan indrukken, super veel grip door 4wd. Het enige nadeel is het prijskaartje, 800-900 euro in nederland en dan moet je ook nog lipo's enz er bij hebben maakt het voor veel mensen toch niet haalbaar.
    Dus als je een beperkt budget hebt zou ik minimaal voor een traxxas slash of rustler vxl gaan, dat zijn denk ik wel dé goedkoopste auto's met 1 van de beste prijs/kwaliteit verhouding. Verder doen ze het beide goed on en offroad, dus hoef je niet 2 auto's te hebben als je wilt wisselen tussen volgas over de weg gaan of door een bouwterrein te raggen.

@Hackroader. Ik zou voor de 1:10 gaan, 1:16 is toch vrij klein. Moest je voor de 1:16 gaan dan zou ik voor de revo gaan en niet voor de slash, omdat de revo toch beter weggedrag heeft. De 1:10 is ook 2 wiel aangedreven dus zit een stuk simpeler in elkaar, dus is beter voor een beginner.

Als je ooit het gevoel hebt dat hij niet snel genoeg gaat kun je er altijd een brushless set in stoppen, want de slash is brushless ready ;)

15. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Helemaal mee eens! Al dacht ik even dat het in deze topic ineens over de flux ging;)

16. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    heej allemaal ,
    ik ga de slash kopen voor 215
    euro denk ik
    enzo aan jullie reacties te horen is het een goed ding voor mij!
    maar ik zie dus op die site van traxxas (TRAXXAS) dat de accu niet met een normale verbinding vast zit zoals mijne op m'n tamiya mar is dat ook voor degen in nederland? en is dat makkelijk te veranderen?

alvast weer bednakt!

17. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    er zit idd een andere stekker op de esc die kan je omsolderen maar je kan ook een verloopstekkertje kopen die kan je tussen de batterij en de esc zetten dan hoef je niet te solderen
    dit is wat ok hun site staat dus hun prijs/nummer/wat het is

3062 Adapter, Traxxas connector female to Molex male (1)
    (Note: Molex connector not suitable for high current
    use)............................................................................ $5.50​

18. CircusAso

CircusAso

Lid geworden:
    10 jul 2006
    Verloopstekker is alleen maar meer weerstand. Gewoon even solderen zijn zat tutorials voor te vinden. Trouwens dan zou ik er geen tamiya stekkers meer aanmaken, maar Traxxas of Deans.

19. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Ik zou inderdaad die tamiya stekkers weg doen en gewoon een traxxas stekker aan je accu solderen. Bij een beetje modelbouw winkel solderen ze het wel voor je als het niet te druk is ;-) .

Ze hebben overigens niet bij alle winkels traxxas modellen, en bij sommige zullen ze de slash niet op voorraad hebben dus kun je het beste even een mailtje/telefoontje doen voordat je langs gaat. Of je moet het via internet bestellen, ook handig als je geen auto tot je beschikking hebt.

20. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Ok ,
    ik zal het eens vragen bij de winkel waart ik meestal koop en ik kijk wel ff op het net. die winkels zijn trouwens :
    Peperkamp in Ede
    Quartel in Veenendaal
    maar ik denk dat ik m'n slash bij rcracingtwente ga kopen tenzij hij bij die andere winkels goedkoper is en ze het daar uberhaupt wel verkopen :p
    maar over die stekker die willen ze der wel ff aan solderen denk ik deden ze de vorrige keer ook bij mijn koolborstels ;)

UPDATE!!UPDATE : ik zie net dat ze in veenendaal de traxxas slash 1 op 10 hebben staan !!!! en 8 pagina's van 10 aan reserve onderdelen !!!!!!
    YEHA

Laatst bewerkt: 13 sep 2009

Deel Deze Pagina