Konden ze daar bij Tamiya nou echt niets beters bedenken dan de bomenwagen door te zagen en daar 1 nieuwe achteras onder te plaatsen en dan als wereldnieuws te verkondigen. Had dan op zijn minst een uitvoering bedacht in een drie assige trekker met voorloop c.q. naloop as.
Nee pakken gewoon bestaand 4x2 chassis. Het is modelbouw en geen modelkoop. Dus zelf moet er nog wel een uitdaging aan blijven
Schijnbaar is het dak nieuw......Mensen hebben veel te hoge verwachtingen altijd van tamiya/carson/veroma.
Mooi hor de nieuwe tamiya volvo, vernieuwend hoog dak, dus van globetrotter naar globetrotter xl , spoilers op het dak en achter de cabine, achter de zij spoilers tussen voor en achter as nog een van bovenaf mooie afwerking met tanks en dergelijk. Letbar op de globetrotter xl met beugel , en een letbar onder bij de nummerplaat. Ik vind een perfect model. Of je houdt hem standaard, of je bouwt hem uit naar jou wensen, Hij staat bij mij wel een keer op het verlanglijstje.
Carson met deze dieplader, ze hadden om zijn minst er stuurassen er onder kunnen zetten.wat ik begreep op een duits modelbouwforum.
Inmiddels gevonden. De assen zijn een accessoire die je bij moet kopen. Net zo duur als die van Tec nog wat zo'n beetje. Die trailer gaat ook door de € 1.000 heen dan maar inderdaad wel mooi.
De assen zijn inderdaad helaas niet standaard maar optioneel. Passen zowel onder de ouse goldhofer als deze nieuwe dieplader. Ik ben nog op de terugweg vanuit nurnberg dus zal morgen wat meer kunnen plaatsen nu bijna 24 uur op pad om als eerste verslag te doen van het nieuwe model
Standaard Tamiya verhaal om met zo min mogelijk ontwikkeling wat nieuws neer te zetten. Hierna zal de 6x4 variant wel weer komen net zoals bij de Man gebeurd is. Mvg Mitchell
lekker positief weer allemaal Heel veel mensen vroegen om de spoilerkit en sideskirts voor de Volvo FH16 en nu brengt Tamiya die gelukkig ook uit dat zelfs nog met als extra optie het XXL dak van de FH16. Dat ze niet elk jaar een compleet nieuw model neer kunnen zetten lijkt mij logisch dat brengt aanzienlijke kosten met zich mee uiteindelijk moet Tamiya ook gewoon geld verdienen dus ja ze zullen dingen hergebruiken. Door Tamiya is de hele vrachtwagen hobby betaalbaar geworden anders hadden we nu nog alleen modellen gehad van 5000 euro en meer. De enige manier om dit betaalbaar te houden is zoals Tamiya het nu doet en dingen her te gebruiken. Dit is zelfs een van de weinige modellen waar Tamiya meer dan 2 uitvoeringen van heeft gemaakt. Bijna alle modellen zijn beperkt tot 2 modellen per cabine (man, scania r serie, actros) de kans is dus ook groot dat Tamiya volgend jaar wel met een geheel nieuw model op de markt zal komen. Er was dit jaar zelfs nog maar de vraag of Tamiya wel met een nieuwe model zou komen want ze hebben ook nog even tussendoor hun gehele fabriek verhuisd naar een nieuwe locatie nadat in 2022 bijna het hele pand verwoest was door een orkaan. De volvo wordt overigens ook al snel verwacht Q1 gaan zelfs geruchten van eind februari al maar officieel is die gepland voor eind maart. Wat betreft de carson dieplader, eindelijk een meer betaalbaar alternatief ja het blijft veel geld maar vergelijken met modellen uit china die ook bijna 2000 euro kosten is niet heel reeel natuurlijk. De stuurassen zijn helaas optioneel en kostbaar zeker waar maar de optie is er in ieder geval om dit te kunnen realiseren. Zo krijgen we toch steeds meer nieuwe modellen op de truckersbanen. Naast Tamiya en Carson komt er de laatste jaren meer dan genoeg uit Azie tot aan telekranen die bijna 20.000 euro kosten dus voor degene die echt hoge eisen stelt is er ook meer dan genoeg keuze om wel echt serieus geld uit te geven Tamiya Volvo FH16 750 4x2 https://wetronic.nl/tamiya-56375-volvo-fh16-750-4x2-1-14_nl Carson 3 Asssige Dieplader met zwanenhals https://wetronic.nl/carson-907700-3-assige-dieplader-met-zwanenhals-diepbed_nl