Nieuwe software-versie 3.30 voor de Castle Link geeft foutmelding.

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door N.P.S., 6 apr 2011.

1. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Castle Creations heeft een nieuwe versie van de Castle Link software uitgebracht. Het gaat om versie 3.30 van 5 april 2011.

Bij het installeren van deze software gaat er om mijn computers iets mis. Onder Windows XP wordt het installatieproces na een foutmelding afgebroken, maar de oude versie lijkt nog te werken. Onder Windows 7 wordt het installatieproces volledig doorlopen, maar het het Castle Link programma geeft na het starten meteen een foutmelding.

Er zal binnenkort wel een verbeterde versie verschijnen...

Laatst bewerkt: 6 apr 2011
  2. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Met versie 3.30.1 dezelfde problemen...

3. CrashTestDummy

CrashTestDummy

Lid geworden:
    21 mei 2008
    Zojuist versie 3.30.1 geinstalleerd op Windows 7 64-bit.
    Werkt zonder problemen.

Wat is de foutmelding die je krijgt?

4. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Mijn computer werkt onder Windows XP SP3 (32 bit). Aan het eind van het installatieproces krijg ik de volgende foutmelding:

“A network error occurred while attempting to read from the file c:\windows\installer\castlelinkistall.msi.”

De installatie ook uitgevoerd op mijn laptop met Windows 7 32 bit. Dan verloop het installatieproces goed. Echter bij het starten van het Castlelink programma krijg ik de melding "Castellink.exe werkt niet. Zoek naar een oplossing".

Dit is inmiddels gemeld aan Castle Creations. Die reageerde heel snel dat er gewerkt wordt aan een oplossing.

5. CrashTestDummy

CrashTestDummy

Lid geworden:
    21 mei 2008
    Hmm,

Onder XP lijkt het erop dat het bestand niet meer bereikbaar is tijdens de installatie.
    Mogelijk dat hier je virusscanner of een of andere beveiliging van Windows de boosdoener is.

Bij Windows 7 lijkt het of er bepaalde onderdelen van de programmatuur of systeem missen. Mogelijk heb je niet het juiste .NET framework op die machine staan?
    Volgens de website moet je versie 3.5 hebben. Dit kan je controleren door te kijken in de map C:\Windows\Microsoft.NET\Framework te kijken of er een submapp staat die begint met v3.5. Op mijn machine staat ook v4.0 en het zou me niets verbazen als ze vergeten zijn aan te geven dat die met deze versie nu nodig is.

Of heb je de installatie niet uitgevoerd als een administrator?

In tegenstelling tot de instructies op de website zou ik eerst de software eerst downloaden en daarna pas uitvoeren, mocht je dit nog niet gedaan hebben.

Hopelijk kom je er hier mee uit want anders zal je moeten wachten totdat CC zelf met een oplossing komt. Het is op afstand een beetje koffiedik kijken om te bepalen waar het fout gaat.

6. patrickbaja

patrickbaja

Lid geworden:
    20 apr 2008
    waarom altijd de laatste erop zetten? ik heb een paar keer mijn mamba monster geupdate ,maar er veranderde weinig volgens mij.alleen een paar keer gehad dat hij het niet meer deed,of raar begon te doen met opstarten.

7. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Hallo CrashTestDummy,

Bedankt voor je reactie. Daar kan ik weer even mee verder.

De installatie onder Windows 7 heb ik alsvolgt uitgevoerd. Bestand eerst downloden, opslaan en uitvoeren als administrator. Dat van Framework 3.5 is een goede opmerking. Dat zal ik nakijken op de laptop.

Op de desktop met Windows XP SP3 32 bit staat in ieder geval Framework 3.5.

Het vreemde is dat de foutmelding een netwerkfout suggereerd. De C-schijf is niet via een netwerk toegankelijk, maar is direct op het moederbord aangesloten. Het in de foutmelding genoemde bestand staat ook niet op de locatie vermeld in de foutmelding.

Dat de beveiliging voor de narigheid zorgt, betwijfel ik. Voor videomontage gebruik ik een aparte PC met Windows XP die niet op het Internet in aangesloten. Voor een zo hoog mogelijke verwerkingscapaciteit is er geen anti-virusprogramma aanwezig. Ook daar heb heb ik het Castle Creation programma op geinstalleerd, maar dat leidt tot dezelfde foutmelding.

Aanvulling:
    Op de laptop met Window 7 staat Framework 3.5.

Dan blijft er niets anders over dan wachten op een oplosssing van Castle Creations...

Laatst bewerkt: 10 apr 2011
  8. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Omdat er fouten uitgehaald zijn. Maar dan moeten ze niet nieuwe fouten introduceren natuurlijk.

9. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Ron, dat is tegenwoordig een beetje standaard met software. Oude fouten er uit, nieuwe er in. Zou houden programmeurs werk...

10. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Eeh, weet jij waar ik zoal gewerkt heb en wat ik daar zoal deed :D ?

11. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Niet meer precies waar, maar wel wat. Dat was toch embedded software ontwikkelen?

Laatst bewerkt: 10 apr 2011
  12. roelypopper

roelypopper Guest

Hallo, ik ervaar hetzelfde probleem met v3.30.1.

'Castlelink.exe werkt niet meer'

ik heb windows 7 met van alle drivers en service packs de meest recente versie.
    Alles is goed geïnstalleerd, alleen het uitvoeren werkt niet.

Wie kan mij helpen? kan ik misschien een oude versie downloaden die wel werkt (niet té oud). Misschien met een downloadlink?

13. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Dan is de oplossing eenvoudig. Kopieer het bestand naar die locatie. Maak die locatie desnoods aan.

Ik heb de laatste versie van Castle link op 3 laptops draaien, Windows 7 64 bit, Windows Vista 32 bit en Windows XP 32 bit, alle geen enkel probleem, noch bij installeren, nog bij uitvoeren. Op vista moet ik de installatie en het programma zelf wel als administrator uitvoeren.

Met betrekking tot versiebeheer.. voor embedded, niet connected (internet) devices zoals een ESC, is de gouden regel nog altijd 'if it works, don't mess with it'. Als het apparaat goed functioneert, is het enige wat je met een update zou kunnen bereiken, dat ie daarna niet meer werkt.

Toch wil je de Castle link software kunnen gebruiken, om de logs van de regelaar uit te kunnen lezen. Ook dat hoeft niet elke keer, maar bij elke nieuwe setup op z'n minst in het begin wel even prettig om te weten hoe e.e.a. draait.

Tenzij er in de update functionaliteit zit die je echt persé wil hebben.

Voor de mensen die in Windows 7 of Windows Vista werken, als het toch niet werkt, eerste stap is alles als administrator proberen. Werkt dat nog niet, dan de compatibiliteitsmodus aanzetten.

Voor die 2e, rechtsklikken op de snelkoppeling en eigenschappen (of properties) kiezen.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2011
  14. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Merkwaardig dat je de laatste versie van Castle Link werkend heb gekregen op 32 bits versies van Windows.

Versie 3.30.1 laat zich onder Windows XP SP 3 en Windows 7 installeren, maar het programma uitvoeren, dat is niet mogelijk. Op de laptop met Windows 7 heb ik de compatibiliteits modus geprobeerd, maar geen succes.

Op het Internet zijn inmiddels meerdere meldingen te vinden van dit probleem. Van Castle Creations heb ik vernomen dat er aan het probleem wordt gewerkt.

Nogmaals, vreemd dat het bij jou wel werkt...

15. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Als de spreekwoordelijke trein, ik verzin het niet..

16. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
  17. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Tja, heb geen reden om je niet te geloven. Maar het is vreemd dat het bij jou werkt en bij (vele) anderen niet.

18. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

mogelijk dat het komt doordat het develop-machines zijn, waarop veel beveiligingsfuncties van windows uitgeschakeld zijn, en ook veel libraries en meerdere complete ontwikkelomgevingen geinstalleerd zijn? Dat ze bv. een library zijn vergeten te distribueren.

19. paul manshande

paul manshande

Lid geworden:
    17 feb 2007
    bij mij werkt ook niet.
    3.29 ook niet.

gr paul

20. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Dat is vreemd. Versie 3.29 is normaal gesproken goed werkend. Heb je versie 3.30 gedeinstalleerd en dan versie 3.29 opnieuw geinstalleerd?

Als je Window 7 of Vista gebruikt is er een afwijkende installatieprocedure. Op de site van Castle Creations kan je dat terugvinden.

Deel Deze Pagina