Deze is op de testbank te zien tijdens jets over pampa kijk even naar het gewicht / afmeting / stuwdruk -Low weight and size. 35lbs in a Kj66/RAM750 size and weight. -New bearing system that allows the use of 2T motorcycle oil. Our health and environment is very important to us. There is no need to use the expensive, hard to find and NEUROTOXIC turbine oil that is not designed to be burned and the fumes breathed. -Very low acceleration time. Less than 3sec from idle to full power, less than 1sec from 12 to 35lbs. -Kerosene start optional. Specifications: Nominal thrust: 160N (35lb) at 115.000 RPM Idle thrust: 5N (1.3lb) Max. RPM : 120,000 Idle RPM: 30,000 Diameter: 110mm (4.3”) Engine weight: 1,450g (3.17lb) Installed weight: 1,800g (4lb) including ecu, pump, valves and starter. Fuel: Kerosene + 3% oil (synthetic 2T motorcycle oil or turbine oil). Fuel consumption at max power: 420g/min Pressure ratio: 3.2 to 1 EGT max: 650ºC Massflow: 380g/sec Options: -Kerosene only start (no gas needed) -Airspeed recorder and Pitot tube.
Dag Sandor, Zier er erg goed uit. Ongelofelijk, zo veel stuwkracht uit deze maat turbine! Ook de 2T olie en optionele kerosine start lijken mij ideaal. (als "nog" niet-turbinevlieger) Is dit een eigen digitech ontwikkeling, of in samenwerking met wren? Groeten, Gerben
super mooi sandor al de power en mogelijkheden maar ff een vraagje zou als ik ooit zo gek :twisted: (en die kans zou er heus wel in ziten) :twisted: zou zijn om een turbine heli te kopen kan je bij julie dan ook turbines voor de heli kopen en\of is deze al zo geschikt daar voor
wren heeft hier niets mee te maken mij werd vorig jaar al gevraagd of ik deze turbine,s zou willen "proberen" nu zijn er 6 in omloop om te testen deze heeft al het een en ander meegemaakt de electronica komt van ons de kerosine start is echt een afweging , het gebruikt veel stroom maar is wel mooi schaal met gas is nog altijd het simpelste het mooie van deze turbine is dat deze onder de 3000 euro te koop is in het najaar
turbine voor de heli zou ik een wren nemen je hebt altijd een vrijloop geen riemen etc etc gewicht onder de 2 kilo incl electronica ik heb heli,s zien vliegen van bijna 28 kilo met een wren en de turbine liep maar op 120000 toeren (max 160000)
meer goed nieuws onze merlin turbine zoals we deze gaan inzetten heeft in engeland de 1e prijs bij de gtba gewonnen voor meest krachtige turbine maar liefst 18.4 kilo stuwdruk bij 120000 toeren en maar 550ml gebruik nu in de eurosport ermee (ps ze worden verkocht in moderate modus dus maar 16 kilo zoals bedoelt)