nieuwe turbine

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Sandor, 21 jul 2004.

  1. Sandor

    Sandor Guest

    Deze is op de testbank te zien tijdens jets over pampa

    kijk even naar het gewicht / afmeting / stuwdruk

    -Low weight and size. 35lbs in a Kj66/RAM750 size and weight.

    -New bearing system that allows the use of 2T motorcycle oil. Our health and environment is very important to us. There is no need to use the expensive, hard to find and NEUROTOXIC turbine oil that is not designed to be burned and the fumes breathed.

    -Very low acceleration time. Less than 3sec from idle to full power, less than 1sec from 12 to 35lbs.


    -Kerosene start optional.




    Specifications:


    Nominal thrust: 160N (35lb) at 115.000 RPM

    Idle thrust: 5N (1.3lb)

    Max. RPM : 120,000

    Idle RPM: 30,000

    Diameter: 110mm (4.3”)

    Engine weight: 1,450g (3.17lb)

    Installed weight: 1,800g (4lb) including ecu, pump, valves and starter.

    Fuel: Kerosene + 3% oil (synthetic 2T motorcycle oil or turbine oil).

    Fuel consumption at max power: 420g/min

    Pressure ratio: 3.2 to 1

    EGT max: 650ºC

    Massflow: 380g/sec


    Options:

    -Kerosene only start (no gas needed)

    -Airspeed recorder and Pitot tube.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Dag Sandor,

    Zier er erg goed uit.
    Ongelofelijk, zo veel stuwkracht uit deze maat turbine!

    Ook de 2T olie en optionele kerosine start lijken mij ideaal. (als "nog" niet-turbinevlieger)

    Is dit een eigen digitech ontwikkeling, of in samenwerking met wren?

    Groeten,
    Gerben
     
  3. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    super mooi sandor
    al de power en mogelijkheden
    maar ff een vraagje zou als ik ooit zo gek :twisted: (en die kans zou er heus wel in ziten) :twisted: zou zijn om een turbine heli te kopen kan je bij julie dan ook turbines voor de heli kopen en\of is deze al zo geschikt daar voor
     
  4. Sandor

    Sandor Guest

    wren heeft hier niets mee te maken
    mij werd vorig jaar al gevraagd of ik deze turbine,s zou willen "proberen"
    nu zijn er 6 in omloop om te testen
    deze heeft al het een en ander meegemaakt
    de electronica komt van ons
    de kerosine start is echt een afweging , het gebruikt veel stroom maar is wel mooi schaal
    met gas is nog altijd het simpelste
    het mooie van deze turbine is dat deze onder de 3000 euro te koop is
    in het najaar
     
  5. Sandor

    Sandor Guest

    turbine voor de heli zou ik een wren nemen
    je hebt altijd een vrijloop geen riemen etc etc
    gewicht onder de 2 kilo incl electronica
    ik heb heli,s zien vliegen van bijna 28 kilo met een wren
    en de turbine liep maar op 120000 toeren (max 160000)
     
  6. Sandor

    Sandor Guest

    meer goed nieuws
    onze merlin turbine zoals we deze gaan inzetten heeft in engeland de 1e prijs bij de gtba gewonnen voor meest krachtige turbine
    maar liefst 18.4 kilo stuwdruk bij 120000 toeren en maar 550ml gebruik

    [​IMG]

    [​IMG]
    nu in de eurosport ermee

    (ps ze worden verkocht in moderate modus dus maar 16 kilo zoals bedoelt)
     
  7. Fabian

    Fabian Guest

    Wat een machtig materiaal.... droom....
     

Deel Deze Pagina