Nieuwe wielen passen niet.

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door mish, 1 jul 2009.

1. mish

mish

Lid geworden:
    22 feb 2005
    Beste Racers,
    Onlangs heb ik een set straatwilen van een maat van mij gekregen. Achter past alles netjes (wel krap, maar niks loopt aan). Voor lijkt de stuurstang roet in het eten te gooien. Misschien een instelling van de wielophanging of zijn deze wielen niet geschikt? Het is een FG Stadium. Ik weet niet van welk merk de wielen zijn..

2. jverhaaf

jverhaaf Guest

het is nogal logisch dat een fg stadium niet gemaakt is om straat wielen op te bouwen deze wielen hoe ik het zie worden gebruikt om op een droge circuit te rijden echter zijn deze wielen niet voor jouw auto gemaakt jij moet wielen hebben met het kenmerk dat er grove profiel op de banden zit maar deze wielen worden ook gebruikt door de fg formula 1

Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2009
  3. marder_art

marder_art

Lid geworden:
    15 mrt 2005
    kerel, gebruik eens wat interpunctie, dit is wederom niet te lezen!

En je info is ook nog eens foutief, of ik begrijp je verkeerd!!!

En het probleem met deze wielen/banden is dat je andere fusees moet hebben.
    Of het verder past met de dubbele vering etc weet ik zo niet, we rijden zelf marder en daar past het wel op....

4. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Je hebt de onroad banden voor de 1:5 onroad modellen. Deze zijn te klein voor een FG Offroad. Met wat bredere wielmeenemers kan je het wel pas krijgen maar dan heb je een langere wiel as en bredere wielmeenemers nodig.

Je moet voor jou model eigenlijk de 1:6 onroad banden hebben. Deze zijn een stuk groter en passen wel zonder aanpassingen.

Is wel een beetje wazig je zou normaal zeggen dat de 1:5 banden groter moeten zijn maar dat is niet zo.

5. jverhaaf

jverhaaf Guest

kijk naar het bericht boven je over de 1:5 scale

met die dure termen van jou bak je al helemaal niks meer

6. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Voor zover ik weet moeten de wielen van een Onroad vrachtwagen van FG passen, deze zijn iets groter dan de touring car wielen van FG/

7. marder_art

marder_art

Lid geworden:
    15 mrt 2005
    And now you've completely lost me! Ik snap je nu helemaal niet meer...

En over welke dure termen heb je het kerel?

8. jverhaaf

jverhaaf Guest

marder is een auto maar de andere 2 woorden kunnen makkelijker

9. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Nou, dan ben ik wel benieuwd naar jouw synoniemen voor interpunctie en fusee.
    (oeps, weer een "moeilijk woord" gebruikt zie ik. Maar wat was ook alweer een synoniem voor synoniem?)

Laatst bewerkt: 1 jul 2009
  10. sandermt2

sandermt2 Guest

Jezus zeg, jij hebt volgens mij echt een iq-probleem he? :?
    Als ik je eerdere berichten in andere topics zo bekijk, ben jij er echt in geslaagd om nog géén enkele nuttige bijdragen ergens te leveren. Daarbij heb je ook geen flauw benul over wat je praat.

11. glaerox

glaerox

Lid geworden:
    25 okt 2004
    Jongens,

Dit gaat nergens over.

Schrijven op het forum? Het is geen msn, dus gebruik interpunctie (Gewoon hollands woord, moet je kennen, je bent tenslotte 18 )

Fusee? Ook gewoon hollands, ik denk zelfs dat er geen ander woord voor is. Wanneer je bekent bent met autos heb je hier vast van gehoord.

________________________________________________________________________________________________________________

Nu weer ontopic:

12. jverhaaf

jverhaaf Guest

eerlijk gezegt nee nooit van die 2 woorden gehoord

13. Jeroen vh.

Jeroen vh.

Lid geworden:
    29 jan 2008
    -Interpunctie is het gebruik van leestekens (punten, komma's enz.) in een tekst. De benaming interpunctie stamt uit de zestiende eeuw en is afgeleid uit het Latijn (inter = tussen; punctus = punt). Aanvankelijk gaf ze de manier aan, waarop in het Hebreeuws de klinkers werden aangeduid. In het Hebreeuws worden alleen de medeklinkers geschreven, de waarde van de klinkers wordt aangegeven door puntjes onder de medeklinkers. Pas tussen 1650 en 1750:D evolueert de betekenis van het woord 'interpunctie' naar zijn huidige waarde.

-fusee weet bijna iedereen die een beetje iets van rc auto's weet
    http://www.rcbolide.com/acatalog/fusee avant droite_800PX.jpg
    op dat plaatje is het duidelijk te zien

14. marder_art

marder_art

Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Ik bedoel maar...

Of truckbanden zouden passen bij een MT weet ik ook niet zeker hoor, blijf toch het vermoeden hebben dat je andere fusees moet hebben, met een verlengde arm.
    Of zoals net ook gezegd, verlengde assen en dikkere wielmeenemers...

15. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    er zijn slicks te koop voor marder velgen, deze zijn groter dan touringcar velgen. deze zouden gewoon moeten passen.

16. charger

charger

Lid geworden:
    26 jun 2006

Deze banden had ik onder mn Marder, en nu onder mn Hormann, en die passen gewoon goed. ik geloof dat het de zogenaamde Truckbanden zijn..

Groeten,

Ruben

17. marder_art

marder_art

Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Klopt helemaal, zei ik hierboven volgens mij ook al. Maar de auto van de TS waar ze op moeten is een MT, en die heeft zowieso andere draagarmen en als ik me niet vergis ook andere fusees :)

Arnaud

18. marder_art

marder_art

Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Tim,

zondags weer heerlijk weer om op de Festplatz in E'heim te rijden!!! ;)
    Heb al weer 2x gereden!

19. charger

charger

Lid geworden:
    26 jun 2006
    ah, wacht. dat had ik niet goed gezien.
    ik zie wel eens MT velgen met slicks.. misschien dat dat wat is? (FG Monster truck , hij heeft ze.. misschien weet hij nog waar hij ze heeft gekocht ;) ). Wellicht een oplossing als deze banden niet lukken.

Overigens vind ik van die kleine bandjes altijd maar een gek gezicht onder een MT :D.

Groeten,

Ruben

20. marder_art

marder_art

Lid geworden:
    15 mrt 2005

Deel Deze Pagina