Beste modellers, Na jarenlang stof happen heb ik weer zin om er weer is mee te gaan rijden betreft een protech yada st... Moet hem eerst nog maar is aan de praat krijgen maar dat is latere zorg. Ik wil dus een nieuwe zender/ontvanger en stuurservo kopen, nieuw of 2e hands maakt niet uit. Ik wil er af en toe mee rijden 1a2 per week. Graag zie ik jullie tips en tricks tegemoet
Zendersetje kun je redelijk goedkoop een 2.4GHz setje nemen van de Hobbyking. Ik meen €20 (Europees warehouse) ... En stuurservo hebben ze een trackstar 910 bijvoorbeeld. Die heb ik net binnen voor mijn savage. Titanium gears en 20kilo. Wat misschien wat veel is voor je Yada maar voor €33 vond ik het een mooie keuze.
Hey top bedankt voor je reply, dit is wat ik nu heb ik denk dat ik me oude zenderset wil houden en dan alleen een stuurservo erbij. Dit is wat ik nu heb en ik weet echt niet of die 2.4 is volgens mij niet?
Jij hebt een 27mHz zendersetje, kan redelijk storings gevoelig zijn. 27mHz is ook veel gebruikt in de Bart Smit /Intertoys auto's. Je kunt er prima mee rijden, maar houdt er rekening mee dat je iets sneller storing KUNT krijgen.. Als je merkt dat je last hebt van andere electronica kun je altijd overstappen op een 2.4gHz setje..
Zie een FM zender en een AM (ontvanger?) kristal. Is je ontvanger een AM-exemplaar? Dat zal denk ik niet werken. Gr. Klaas.
Bedankt voor de reacties, hij was idd erg storings gevoelig ik dacht dat het toen die tijd aan mijn stuurservo lag maar ik ga denk eerst maar is een zenderset proberen! Kan ik deze fm zender gebruiken en gwn een 2.4ghz in doen?
Nope. 2.4gHz is weer een heel ander systeem. Dus zender en ontvanger setje kopen. Simpel en niet te duur.. Gebruik hem zelf ook.. http://www.hobbyking.com/hobbyking/...ghz_2_Channel_Radio_System_EU_Warehouse_.html
Nee, werken niet samen. Zender en ontvanger horen bij elkaar. Dus gewoon ff setje kopen. Als je niet bij Hobbyking wilt kopen. Kijk dan naar een Absima CR2S V2, kost €46 of een Spektrum DX2e (spm2330) voor €65 en zag deze ook nog Tactic TTX300 die kost €50 Die laatste ken ik nog niet. Wel zien liggen maar nog niet in handen gehad voor een test.
Laat eerst eens een foto van je ontvanger zien en van beide kristallen. 27 Mhz is weliswaar storinggevoeliger dan andere frequenties, maar zou op korte(re) afstanden moeten werken. Is de electromotor ontstoord? En verdiep je eens in verschillende afstandbedieningsfrequenties. Je hoeft niet alles te weten, maar je krijgt dan wel meer begrip voor storingen en de manier om ze op te lossen. Succes ermee! Gr. Klaas.
Waarschijnlijk is de zender voor de 40MHz. 27MHz FM zijn zeldzaam, tot zover ik weet heeft alleen KO dit gehad. Misschien beter om even wat modelnummers van de zender en ontvanger door te geven
Nogmaals bedankt voor hulp, Ik heb een zendersetje gekocht wat caretaker mij aanrad voor 40eu incl verzending vanuit amerika... had iets te snel door geklikt haha. Zodra die binnen zal ik deze even configureren, jullie horen van mij
Zendersetje ga je geen spijt van krijgen. Ik hoop wel dat hij zonder controle door de douane gaat komen. Anders krijg je nog een naheffing ook. Misschien kun je hem nog annuleren en gewoon bij EU warehouse vandaan laten komen..
Je hebt in je profiel geen woonplaats ingevuld. Mocht je in Belgie wonen, houd er dan rekening mee dat het lastig kan worden. Als je hem kunt annuleren zou ik dat doen. Alles uit Amerika moet je nog btw betalen. Niks mis mee maar er komt nog 12,50 (of meer) handelingskosten bij.
Pas op, want heeft deze zender geen CE keurmerk (kans is groot vanuit de USA) is de kans groot dat die niet eens aan komt..... Met een hoge kans op een controle is die kans net zo hoog aanwezig.....