Nieuwe zuiger/cilinderset -> welke??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Kapitein Koek, 18 aug 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Na eental liter te hebben gereden met mijn Fs12 motortje is mijn zuiger/cilindersetje totaal versleten.
    Nu wil ik geen NIEUWE motor kopen, maar gewoon een nieuw zuiger/cilinder setje alleen dan niet van Tamiya!

Nu zag ik bij pk racing op de site het volgende:
    Conversion set 3.0cc complete, incl. purple GPM cilinder head
    Ombouwset 3.0cc inclusief hoge cilinder kop om je 2.15 / 2.5cc motor van HPI, Mugen, Tamiya, Protech of vergelijkbare motor (V(S)12?) om te bouwen naar 3cc. Set bevat Cilinder + zuiger, paars geanodiseerde hoge druk kop, piston pen, pakking set en montage instructie, waarmee de montage simpel te doen is.

Is dit een goede keuze?

2. Guest

Guest Guest

ja hoor haal je meer vermogen uit je auto en hij ziet er nog beter uit !

3. P@trick

P@trick Guest

voor wat ik weet moet je nooit een 3.occ op een touring car zetten rijd voor geen meter tenzij je er mee ragt door gravel.

3.0cc is zo veel kracht dat je wielen bijven spinnen met een bigfoot is dit anders omdat hij een andere overbrengen heeft en grotere wielen ik zal het niet doen.

4. P@trick

P@trick Guest

P.S

ik weet niet wat voor merk motortje je hebt maar voor de standaard motortjes van force en vergelijkbare merken is een zuiger setje 45€

5. Ik heb een FS12 motortje.
    Past een 2,5cc zuigersetje van force dan ook in mijn tamiya motortje van 2,11 cc?
    Of moet ik dan ook een andere drijstang en cilinderkop hebben?
    Zo niet, waar kan ik deze kopen?

6. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    nee dit past niet, je zal of een originele tamiya set of de set die je zelf aangeeft moeten monteren.
    een 3 cc op een touringcar kan volgens mij prima, je kan altijd je tandwielverhouding wat veranderen als ie te veel spint.

7. Sprinten vind ik ook niet erg, das juist leuk!

Maar is de set van 113 euro echt een goede keuze?
    Want je bent zo door die originele zuigersetjes heen!
    En dat is zo vervelend, als je er maar 4 liter mee kan rijden en daarna het setje weg kunt gooien!

8. R2D2

R2D2

Lid geworden:
    18 jun 2003
    heb jij je motor dan niet te schraal afgesteld ??
    als je een nieuw setje koopt is die ook weer zo versleten als je niks aan je afstelling doet , want dit is natuurlijk niet normaal, ik heb zelf een mega motor op mijn wagen zitten en die heeft er al zeker wel 20 ltr er door heen gejaagtmaar van slijtage heb ik geen last , alleen vervang ik na elke 10 a 15 ltr de drijfstang , en dat is alles.
    kijk dus eerst je afstelling maar even na voordat je een andere motor of iets dergelijks gaat kopen

9. Nee hoor.
    Ik heb mijn .12 motortje altijd 3 1/4 slag openstaan.
    Het ligt gewoon aan het materiaal waarvan de zuiger is gemaakt, deze is namelijk van nickel en dit slijt niet normaal snel.
    Ik weet niet of je ooit eens een motor van Tamiya hebt gehad, zoja, dan weet je waarschijnlijk ook hoe kort die motoren meegaan.

10. Tijdens het surfen op het web kwam ik bij towerhobbies.com het volgende tegen:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXD478&P=0

Zou deze zuigerset kunnen passen?
    En heeft iemand ervaringen met artikelen bestellen van towerhobbies?
    Hoe gaat dat precies en komen er nog controle/douanekosten bij? of moet je gewoon het totaalbedrag van artikelen + verzendkosten betalen?

11. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    lees mijn post hierboven nou eens !! je kan alleen de originele set of die upgrae set die voor dat carter gemaakt is gebruiken voor de rest NIKS !

enigste andere optie is een compleet nieuwe motor van een fatsoenlijk merk.

12. Waarom dan alleen die upgrade set?
    Die kost 113 euro en dat is ook niet speciaal gemaakt voor Tamiya motoren.
    Ik kan toch gewoon dat .12 setje van 19 dollar gebruiken en dan de originele zuigerstang en cilinderkop gebruiken?
    Het is toch dezelfde maat?

13. Guest

Guest Guest

force motortje ;) ben je voor 80 euro klaar en heb je een goede 2,5 cc motor die 35.000 toeren kan maken !!

14. Ja, maar ik heb net in een nieuwe trekstarter geinvesteerd en er zit een al een koelkop op van 59 euro.

15. P@trick

P@trick Guest

ik weet zeker dat al die blokje bijna het zelfde zijn.
    dus jah je kan ook een 2,5cc zetten want die 3.0cc is universeel voor tamiya force hpi etc. dat betekend dus dat ze allemaal de poorten op de zelfde plek hebben.

haal je blokkie eens uit elkaar en maak er eens fo'to's van kunnen we vergelijken met een force is wel leuk denk ik.

16. Als ik morgen tijd heb, zal ik wel even wat foto's maken van het open blokkie.
    Heb hem al zo vaak open gemaakt dus dat moet geen problemen geven.
    Het trouwens een setje van O.S. voor een .12 (2,11cc) motor dus dat moet toch gewoon passen?

17. P@trick

P@trick Guest

ff vergelijken met je oude cilinder of de gaatjes in de cilinder over een komen met die van de oude is dat het geval kan het gewoon oww kijk ook ff de lengte van de cilinder en de zuiger na.

18. Maar de lengte van een .12 zuiger is toch altijd even lang ongeacht het merk?
    Ook de poorten toch?

19. P@trick

P@trick Guest

jah kan wel dat weet ik niet maar ik dacht let er op voor het geval het niet zo is dan kan je het mischien vlink stuk maken .12 is natuurlijk de diameter van de cilinder en heeft niets te maken met de lengte van de zuiger een zuiger kan heel kort zijn maar ook heel lang maar het zal toch een .12 blijven

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina