Nine Eagles Free Spirit 220A Kopen of niet?

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Koala2, 29 feb 2012.

1. Koala2

Koala2

Lid geworden:
    14 feb 2012
    We hebben een Solo Pro V 260A als eerste heli genomen en zijn nog volop aan het leren. Dat zal zo nog wel even doorgaan.
    Mijn 'shopowner' heeft nu nog enkele Free Spirits RTF in alu koffer staan. Als ik de constructie daarvan en de onderdelen op de site van NE zelf bekijk lijkt me dat al een heel ander concept.
    Via "zoeken" vond ik 24 draadjes waar deze heli in vermeld is maar eigenlijk geen echte appreciatie ervan.
    Graag dus de mening van de gelukkige (of ongelukkige) bezitters van de Free Spirit om mijn opinie te vormen zodat ik met een beetje meer praktijk-kennis kan beslissen of ik het ding nu al koop dan wel rustig in de winkel laat bestoffen.
    Greetz
    K2

2. Koala2

Koala2

Lid geworden:
    14 feb 2012
    Aangezien niemand op deze vraag reageerde dacht ik - er is ook weinig over deze 220 te vinden - afblijven ...
    Tot mijn local dealer - die BTW zijn NE stock bradeert - mij een exemplaar aanbood voor de helft van de prijs. Dus toch gekocht.
    Tamelijk stabiel maar bijzonder nerveus. Niet echt voor 'indoorvliegen'. Ook niet goed bestand tegen crashes, dus altijd voorzichtig neerzetten en best nergens tegen vliegen. Wel leuk als je hem vol gas geeft, moet je snel omhoog kijken om hem te kunnen volgen en hopen dat de wolken niet te laag hangen ...
    Ben ik op MBF de enige die dit ding gekocht heeft ?.

3. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Heb je een link naar deze heli?
    is dit een coaxiaal ?

4. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Nine Eagles heeft, verwarrend genoeg, 2 keer de Free Spirit in het programma (gehad). De ene is een coax in de maat van de Solo Pro V, de andere een fors grotere FP. Hier zijn wat plaatjes.

De Micro:

En de grotere FP:

De FP is inderdaad nooit echt populair geweest, misschien omdat een grote FP niet echt veel beter vliegt dan een lichtere FP, wat betreft het kunnen hebben van wind.

5. Koala2

Koala2

Lid geworden:
    14 feb 2012
  6. john-159

john-159 Guest

Ook ik ben een tevreden eigenaar van de free spirit, dus je bent niet alleen.
    Heb met deze heli enorm veel geleerd maar vlieg altijd buiten.
    Ben nu op zoek naar de volgende uitdaging, waarschijnlijk een kds450.

7. raymond 2

raymond 2

Lid geworden:
    30 sep 2010
    Mijn broer heeft hem ook,maar dan in de robbe uitvoering.
    Ik vind hem echt waardeloos.Veel te zwaar en daardoor geen goede reactie op de stick commando's.Hij is gecrasht en met onderdelen in de hoofd rotor stuk aan de kant gezet .De moeite en de kosten niet waart om te herstellen waardoor ik zijn 6 nieuwe lipo's gekregen heb.:D (Fijn voor mijn Ufly.;))Ik vlieg al eens met zijn Nine Eagles solo pro 328 en die vliegt echt stukken beter.Zelfs beter dan mijn Blade 120 SR.

Gr Raymond

8. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
  9. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    De 270 is inderdaad een zeer strak vliegende micro FP. Zelfs mijn coaxjes zijn niet zo stabiel in hover.

10. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Yea, ik was best behoorlijk verbaasd :eek:
    uit de doos hooveren alsof ik al jaren vloog :cool:

ook, ik had al wat uren vlieg tijd... maar dit was echt *Top !

Deel Deze Pagina