nitromodels P38 Lightning - waar te koop?

Hoi,

ik zat wat op internet rond te kijken, en kwam op rc universe de nitro models p38 lightning tegen... ik zag dat deze in usa en canada te bestellen is op http://www.nitromodels.com, maar ik vroeg me af of er hier in nederland of in de buurt iemand is die dit model importeert, of misschien een bedrijf dat het model ook bouwt? ik heb al op internet gezocht, maar nog niets kunnen vinden tot nu toe...

iemand een idee?

dit is hem

grtz, Sander

hey mooi ding zeg!
maar waar je hem kunt vinden weet ik niet :roll:

grts

ohw, er schoot me effe iets te binnen, als ik vorige week had gekeken naar de fotos van de fly in van Boskoop had ik ook zo'n model zien staan, je moet maar eens gaan naar meetings en dan ergens boskoop

dit heb ik alvast gevonden in de link van Teus (fotos van Teus)
http://www.rcmodelworld.com/index.p..._2006_010&name=gallery&include=view_photo.php

msch even vragen aan de mensen van die club welk model dit is, ik hoop dat ik je een stapje verder heb gezet.

grts

nou breekt m'n klomp... ik zal teus eens vragen, dat is namelijk een clublid van me... wat is de wereld klein :P

is inderdaad een mooi toestel, daarom wil ik hem ook hebben :wink:

bedankt voor de tip! en als er hier toevallig nog mensen zijn die adresjes weten in nederland, om deze kist te bestellen, dan hoor ik het graag!!!

grtz, Sander

Niet van hout, iets kleiner maar erg mooi:

http://www.modellbau-bichler.com/pr...=2781&osCsid=e466185f8edec475416b523be9223872

Lockheed.jpg

wauw die is ook mooi inderdaad... weet niet of ik liever houtbouw heb of niet, maar dit ziet er wel gelikt uit... ook iets meer natuurgetrouw dan die andere...

heeft deze trouwens intrekbaar landingsgestel of hebben ze die er bij het vliegen gewoon af gesloopt? :P

samuel spelthoorn: ik hoor net van teus dat hij gesproken heeft met de eigenaar van die p38, en dat toestel was volledig van tekening gebouwd... Deze tekening kon hij nog wel krijgen.

omdat ik nogal krap in tijd zit doordeweeks en 's avonds, en toch wat leuks te vliegen wil hebben in het weekeind, zoek ik eigenlijk een snel bouwpakket of een arf kit... ik zoek nog even verder, maar de bovengenoemde opties ga ik zeker ff onthouden ;-)

heej hij wordt steeds goedkoper ;-)

zijn er ook winkels in nederland waar ik hem kan bestellen? ik heb ook nog geen website van FSK zelf kunnen vinden, met meer informatie... ik wil bijvoorbeeld wel graag weten waar de romp van gemaakt is... weet iemand wat de officieele website van FSK is?

ik ben ook erg benieuwd naar de vliegeigenschappen van deze kist trouwens... heeft vast niemand ervaring mee hier, of wel? ik zag (in de gaten die in de romp gemaakt zijn voor de vleugels) dat hij een half-symmetrisch profiel had, maar wel redelijk spitse wingtips...

Alle Flying Styro Kits (Die van Alfa models e.d. ook)zijn gemaakt van een soort depron schuim materiaal en komen zo in kleuren gespoten uit de doos.

owww... ik hoopte meer op een soort plura oid, of zelfs epoxy... jammer, maar dan heb ik toch liever een houtbouw ofzo... krijg bij die schuim materialen altijd het idee dat ze wat minder duurzaam zijn... (nouja als je crasht heb je ook niets aan die duurzaamheid ;-))
maar het moet wel wat kunnen hebben met vervoer ofzo... ik heb nu een hercules (eigenlijk een gemodificeerde transall) van IMA, en die is ook van styropor... en ik hoef hem maar even per ongeluk ergens tegenaan te stoten of de korrels vliegen in het rond... dat vind ik toch zonde van het model...

Depron is wel veel compacter en steviger schuim, korrels zullen er niet afvallen maar het krast natuurlijk wel snel.
Een Oracoverbespanning is natuurlijk even kwetsbaar....
Aan de andere kant is de afwerking van FSK subliem, mooi glad en zeer detailrijk, mooier als menig Balsa ARF kistje.
Ander voordeel van dit licht materiaal is een lage vleugelbelasting, dus een groot snelheidsbereik en een lage landingssnelheid. :|

volgens mij heb i khet trouwens een beetje verkeerd begrepen... FSK is dus het materiaal, en niet de fabrikant van het toestel... klopt dit?

wat is dan wel de fabrikant van dit toestel? :P

als het een stuk steviger is dan piepschuim, moet het met een beetje voorzichtig doen wel goed te houden zijn dus... ik vind het een erg interessante kist, dus ik denk dat ik hem maar in duitsland ga bestellen als ik geen andere plek weet waar hij leverbaar is... bedankt voor de uitgebreide info in ieder geval :)

heejj die heeft wel een houtbouw vleugel als ik dat zo zie... maar dan heb je weer niet de mooie bespoten romp die die andere wel weer heeft... maar dat kan je natuurlijk ook zelf doen ;-)
wel beetje prijziger, en 10 cm breder, maar dat maakt niet zo gek veel uit...

de keuze is reuze ;-) wordt steeds lastiger dus...

FSK is dacht ik Flying Styro Kit , het merk dus , maar kan er ook naast zitten ...

anyways, dit is hun nieuwste telg : is wel geen P-38 maar is ook zéér het vermelden waard ... ( filmpje op hobby-lobby )

P3213010.jpg

wauw die is inderdaad ook mooi... leuk met die blauwe lampjes erop... maar ik vind de p38 toch net iets mooier... heeft iets speciaals door die twee staarten :D

heej ik zie nu pas op de site dat ik dat toestel ook gewoon bij nitromodels kan bestellen uit amerika... en dan kost ie 148 euro inclusief 62 dollar ( 8O 8O ) verzendkosten... dan heb ik hem wel helemaal houtbouw (ook de romp) en hij is dan ook iets groter qua spanwijdte... (rond de 130 cm)

dat vind ik tot nu toe de meest interessante oplossing... volgende keer iets beter kijken :P :P :P

ff m'n pa lief aankijken, want ik heb zelf geen creditcard :P :P

Back