Nog een Avonds F-15

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Wiert Land, 24 jun 2013.

1. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    Hallo allen ik kijk al een tijdje mee achter de schermen in dit subforum en toen begon het virus toe te slaan...

Weer een jet vlieger erbij!! Na de Jetmeeting in Appingedam (waar ik dus nooit heen had gemoeten) ben ik gaan zoeken naar een Jet eerst maar eens gekeken wat er op ebay aangeboden werd een p80se aan mijn neus voorbij zien gaan (€50,-) en vervolgens een Behotec (€25,- te laag) en dan zelf bouwen de MASTFLY van Herman vloog super in Appingedam, het virus zat dus ergens en kwam er nog niet helemaal uit, totdat een aantal weken geleden er een F-15 op Rc-network stond damn leuk ding, google erbij "goedmoedige schaalkist zelfs een beginner zou er mee over weg kunnen" "zwabbert een beetje bij harde wind" "niet cross landen!!" denk denk... De beste man een e-mail gestuurd met de beginners vragen, nog een mail na wat tips, nog een e-mail en daarna een bod.

Toen bleef het een paar dagen stil sh*t dacht ik te laag geboden de man neemt me niet serieus... 3 dagen later dan wel weer een e-mail te laag geboden, met een tegenbod waarvoor ik wel een ritje friesland <-> Köln wou maken, toevallig moest ik vandaag naar de luchthaven van Düsseldorf ;) mijn schoonmoeder wegbrengen (doe je anders nooit maar nu kon alles in 1 rit :lol: ) dus een afspraak gemaakt om 10:00 in Keulen en zo reed ik vanochtend in alle vroegte op de autobahn, het ritje terug was het mooiste natuurlijk met een grote glimlach weer terug naar huis!!

De kist is niet nieuw meer en er moet hier en daar eerst wat gebeuren voordat we kunnen gaan vliegen volgens de duister kon je er zo rustig mee gaan vliegen maar daar denk ik anders over. Aan het uiterlijk gaan we eerst niets doen eerst maar vliegklaar maken en dan eventueel deze winter opknappen schuren en spuiten.

Foto's

Hier moeten we wat orde scheppen en ruimte maken voor een AR9110 DSMX Powersafe

2. PH-MEL

PH-MEL

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Super zeg! Kan sinds kort ook zeggen dat t ontzettend gaaf vliegen is met een turbine.
    Veel plezier met vliegklaar maken!

3. Pieter

Pieter

Lid geworden:
    12 okt 2003
    hoi Wiert
    sorry hoor dat we je besmet hebben maar vliegen in appingedam is geen problem heb er al met die van Bernd gevlogen zonder problemen gaat helemaal goedkomen we hebben je besmet dus zullen we je er ook doorheen helpen
    gr.Pieter

4. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Daar ga je heel veel plezier mee beleven :yes:

5. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    @ PH-MEL Tx zal zeker gaan lukken, ik denk stiekum dat turbine vliegen 1 van de redenen is geweest dat ik ben gaan modelvliegen

No problemo Pieter zodra ik alles op orde heb in de kist dan rij ik een keer naar Appingedam.

@Berto dat denk ik ook wel inderdaad, heb jou draadje ook door gespit de afgelopen weken veel informatie uitgehaald

6. Jeroenvw

Jeroenvw

Lid geworden:
    21 sep 2007
    Gaaf! Gefeliciteerd :)

7. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    Plaatje van de turbine:

de turbine is zelfbouw en gemaakt door Ralf Sprung en levert +- 12kilo stuw

8. vwspeedster

vwspeedster

Lid geworden:
    3 jun 2008
    Mooi toestel,
    En het ziet er ook een mooi gebouwde turbine uit.
    Veel succes ermee.

9. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    Filmpje voor de liefhebbers :

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010

Een nieuwe ECU plaat gemaakt en alle luchtslang aansluitingen nagelopen er was best wat lekkage hier en daar, van alle slangen ongeveer 1 cm afgesneden waardoor de passing op aansluitingen weer beter zijn, de wielen gaan nu beter en sneller in en uit. Van de neuspoot het veergedeelte schoongemaakt en opnieuw ingevet en beter vast gezet.

Ook kwam ik 180gram matrasschuim tegen in de neus waarmee de luchtfles was ingepakt!!! Eruit met die rommel daar gaan we dus een mooi spantje voor maken.

11. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    Langzaam aan begint alles in de neus zijn plaats te krijgen de luchtfles zit nu vast op een frame in de neus en gaat geen kant meer op, kabels worden allemaal netjes geordend en vast gezet.
    Voor de afwerking de binnenzijde grijs gemaakt dit geeft een nettere afwerking.

Foto:

12. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    Wat moet je doen als je zoon 's ochtends om 6:00uur denkt dat het tijd is om op te staan?? Juist maar even aan de f15 werken.. Vanochtend bijna alle stekkers gesoldeerd en kabels vastgezet.

Het to do lijstje word telkens kleiner:

- ECU accu plaatsen
    - Hopper plaatsen
    - Luchttank beter vastzetten nieuwe oplossing zit nog niet goed vast
    - Canopy sluiting
    - Rechter landinggear schoonmaken
    - C.G. bepalen
    - Tankstation klaarmaken

Alles checken

13. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    Vanavond weer een paar kleine dingetjes gedaan het einde komt in zicht

ECU accu gesoldeerd en gemonteerd
    Lucht tank zit nu goed vast
    Rechter gear schoon gemaakt
    Begonnen aan een tankstation

Als de olie is gearriveerd kunnen we eens door de straat gaan taxiën en het neuswiel trimmen en de remmen testen :D vinden de vissers vast wel leuk als ik dat 's avonds even langs de vaart ga doen :D

14. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010

Engine cover en het hout een kleurtje gegeven voor de afwerking

15. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Nice :thumbsup:

16. Pieter

Pieter

Lid geworden:
    12 okt 2003
    het is helemaal goedgekomen met Wiert veel plezier ermee en geniet er maar van
    gr.Pieter

17. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    Gisteravond de accu's geladen en besloten om naar appingedam te gaan Pieter een bericht gestuurd. Vanmorgen alles in de auto geladen en naar Appingedam gereden kist uitgeladen en inelkaar gezet. Nog even een samen een laatste check gedaan en de kist gestart Pieter de zender gegeven, neus in de wind en gas erop. Hij moest een beetje naar rechts getrimd worden en na 3min heeft Pieter de kist geland. De 2e en 3e vlucht zelf een aantal rondjes gestuurd met hulp van Pieter de f15 vliegt mooi en niet moeilijk, de eerste keer was ik iets nerveus en de 2e x ging al stukken beter, starten en landen heeft Pieter gedaan en na de 3e vlucht de boel uitelkaar gehaald. Pieter ook via deze weg nogmaals bedankt voor de hulp :thumbup: :thumbup: nu moet ikzelf het opstijgen landen gaan leren hiervoor zal ik nog wel eens langs komen...

Laatst bewerkt: 28 jul 2013
  18. Pieter

Pieter

Lid geworden:
    12 okt 2003
    komt goud Wiert je weet wat we afgesproken hebben lekker vliegen en genieten
    see you next time

19. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    Filmpje take off en landing:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. ked

ked

Lid geworden:
    25 dec 2009
    Veel plezier ermee, en veel happy landings gewenst.
    Ik hoop hem binnenkort ook nog op Roden te mogen zien vliegen.

Deel Deze Pagina