Ahoi Onderwateraars... misschien hebben jullie ondertussen meegekregen dat ik de dag van de Subsail en de werkschependag ontiegeloofeloos door elkaar heb zitten te knutselen in wat postings in 'werkschepen'. Ik volledig in de overtuiging dat de Subsail toch echt een week voor de werkschependag was :sleeping: . Is me nu duidelijk dat dat niet zo is (had ik ook aan de DATUM kunnen zien....de 5e van een maand komt meestal voor de 22e. :roll: ) Nu heb ik wel beloofd om ook de werkschependag op te komen luisteren met mijn nieuwe boot.....zodat jullie als 'vakbroeders' nog 2 weken langer in spanning zouden moeten wachten totdat jullie mijn nieuwe creatie mogen aanschouwen... Da's een beetje raar dus. En dat wil ik jullie niet aan doen. Einde aan het informatie-embargo, geen ge-raadselgedoe meer. Klets trouwens ook wat makkelijker. Afijn, om een kort verhaal even lang te maken....hier is ik dus mee bezig: Jos
Hi Jos Dat ziet er netjes uit en kun je goed mee voor de dag komen. Wat voor type is die duikboot en heb je ook nog technische gegevens z.a. de afmetingen etc.en waar toe hij instaat is,ben ik wel benieuwd naar. Gr.Joop
't is het model (zie http://www.engel-modellbau.de) van de Duitse "Type 206/206a" diesel duikboot, bedoeld voor de kustwateren. Dit model stamt uit de beginjaren van de koude oorlog, en wordt vandaag de dag uitgefaseerd en vervangen door het "Type 212" (de eerste duikboot ter wereld die vaart op een brandstofcel. Het model is 1.50 lang, waterverplaatsing om en nabij de 14Kg. Statisch model met twee zuigertanks met automatisch trimmechanisme. Mijn model krijgt in ieder geval uitschuifbare torenmechanisme, draaiende radar en verlichting. Over de torpedo-installatie moet ik nog bevallen, want erg veel plek daarvoor blijkt er bij nader inzien niet echt te zijn.... Jos
Hallo Jos, welk registratie nr krijgt je boot? Ik heb de U 18 met het nato nr S 197. Als je het logo, wapen wilt hebben voor je boot schrijf dan even. Het is een schip wat heel rustig vaart en wendbaar is. Mijn model is een "Wieland" boot. Bij de oudere modelbouwers wel bekend.
@mdvn (wat is je voornaam?? -is hier wel de gewoonte....-) Ik heb nog geen beslissing genomen, maar denk aan de U30. Wil m'n keuze eigenlijk maken op basis van modificatie naar 206A, en een leuk en kleurig wapen op de boot hebben (via de website http://www.janmaat.de/m_3ubgew.htm). Als jij meer info hebt (b.v. de betekenis van de diverse wapenschilden) dan hou ik me aanbevolen... Thx, Jos
Hallo Jos, als je goed in het Duits bent kan ik je de beschrijving geven welke stad de "Patenstadt" van de U30 is. Bernkastel-Kues, het wapen heb je dus al gevonden. In Den Helder is waarschijnlijk dit jaar ook weer een 206. Er zijn ook speldjes met het wapen. Ik kan je de gegevens van de stad via prive mail sturen Hein
Check out http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=17324.......ik denk dat ik voldoende met Duits overweg kan :lol: . Info over Bernkastel-Küsz altijd graag, mijn email-adres staat in mijn profiel (ga ik i.v.m. spam hier niet open-en-bloot neerzetten). Enne....waarom is 'U206HK' opeens 'MVDN' geworden??? 8O 8O Jos
Een dorp aan de Moezel. Zitten heel veel wijnboeren. In m'n tijd als internationaal chauffeur hier duizende flessen wijn geladen. Maar dit soort info zoek je zeker niet
Broeva haro.... un goeje wein iszzzniesleg...hips :celebrate: Ik hoor net dat ik MIJN stad heb gevonden....(burp). Het wordt dusss de U30.... Prooooozzzzt roost: Josssss (BIERTJE????)