Ik heb gehoord dat aerfly pro, de sim die ik nu gebruik, niet bepaald realistisch is ivm hoe het aanvoelt een rc heli te besturen. Nu vroeg ik me af of dit bij de nieuwe versie, aerofly pro deluxe, veel verbeterd is? (ik heb nog geen echte heli bestuurd, daarmee... :lol Ik zie dat er fikse korting is op AFPD voor zij die reeds aerofly pro gebruiken, dus dan zou ik daar gebruik van maken.
gehoord ????...... ach ,ze zeggen zo veel........ :wink: Maar AFPdeluxe is tegenwoordig een van de beste sim's......... Ik zou hem maar snel upgraden, deze sim heeft trouwens de beste en meeste feedback van alle sims en addon EEN is ook al een poosje uit. Dus niet meer naar lulkoek luisteren en ga het zelf ondervinden,sucses !!! :arrow: http://www.aerofly.com/index.html http://www.ipacs-sim.com/phpbb/ www.rc-sim.de Hier een paar links die zeer de moeite waard zijn.
Heb zowel Reflex vanaf 4 punt nog wat tot nu XTR 5 punt nog wat en AFPD. Sinds ik AFPD heb vlieg ik met XTR geen vliegtuigen meer, want dat stuurt met AFPD toch wel een stukje anders. Sinds ik AFPD heb heb ik er in totaal nog geen 1/2 uur heli mee-gesimmed. Voelde gewoon direct niet lekker/realistisch aan. XTR voeld voor de heli's veel realistischer aan. Waar de verschillen nu precies inzitten is voor mij lastig te definieren/onder woorden te brengen. Maar zoals in XTR vliegtuigen niet goed voelen als je eenmaal AFPD gebruikt hebt, zo voelen in AFPD de heli's niet lekker als je XTR gebruikt heb. Voor het eerste oefen werk, hoveren, verschillende orientaties, verschillende vliegrichtingen voldoen beide Simulator's uitstekend. Voor het echt standaard werk kun je zelfs FMS proberen. Maar om het zgn. 'Fingerspitzen-gefuhl' te trainen in de gevorderde vliegbewegingen hebben beide sim's hun eigen kwaliteit. Heb zelf nooit AFP gehadt, dus kan niet beoordelen of de overstap naar Deluxe het geld waard is. Dat is een ander voordeeltje bij Reflex, die heeft een update beleid waarbij de gebruiker naar eigen wil bepaald hoeveel hij voor een update wil betalen. Rick
AFPD is best goed voor heli's vind ik. Persoonlijk vind ik Reflex beter maar AFPD is zeker een goede 2e. De standaard versie heb ik 2 jaar geleden geleend van mij broer terwijl hij op vakantie was. Ik vond hem best aardig toen. De nieuwe is veeeeel beter met graphics en voelt nu qua heli best goed aan. Voor de vergelijking met de standaard versie is het te lang geleden. Dus als de upgrade te betalen is, DOEN !!