Dit lijkt verdacht... Alle modelkapteins weer zo druk met hun bootjes dat ze het forum vergeten? Kom op mannen! Waar zijn we nu helemaal mee bezig? Ik wil wel eens weten wat ik volgend jaar op het water tegenkom! Roel
druk druk aan het bouwen ja.. Op http://members.home.nl/m.d.reijm/ kun je zien hoe druk.... Iemand nog goede tips :?: Mvrgr, Martijn
ja , kijk maar eens op www.geocities.com/scheepsmodelbouw/ Daar staat mijn winter en hopelijk ook komende zomer tijdverdrijving. André
hoi, waar zijn we mee bezig........ Ik ben bezig met de schoorsteen van de Witte Zee III in 1:50 Eerst met hout geprobeerd, 3 mm dik hout bij de gamma vandaan. werd niet echt mooi. Toen plastic platen genomen, boven en onderdeel van 4 mm dik en de schoorsteen zelf van 1 mm dik. Dit ziet er nu redelijk uit. Moet hem nog afwerken en als hij klaar is......... Ach het is het eerste wat ik gemaakt heb van de boot, dus nog een lange weg te gaan. dus daar ben ik mee bezig Ronald
BEZIG Op dit moment de Grand-Prix klaar. Nu werktafel opruimen en wachten tot de S130 binnen is. (Peter ?????) Dan kan ik weer aan de slag. Groeten, Robert.
Robbe Unlimited hydro "instant satisfaction" Ben op dit moment druk bezig met de nodige aanpassingen aan mijn hydro. Dit omdat bij iedere vaart die ik had met mijn robbe de flex koppeling iedere keer brak. zal toch niet aan het vermogen liggen wat ik er in heb gestopt? Ik heb nu gekozen voor een vaste koppeling op de motor met een flex as naar de schroef. Hier onder wat foto's om jullie te overtuigen dat ik ook bezig ben, de nieuwe strutt zit er ook al op, dus het project vorderd gestaag. Bij deze dus, ik ben ook nog druk bezig voorlopig, zal in ieder geval proberen wat vaker te reageren.
Ik ben bezich met een 1 meter zeilboot, ik was 1 na laatse geworden in de kampioenschappen in Den Helder , dus bouw ik nu een betere boot. Het zal daar wel aan liggen denk ik Ook bouw ik verder aan een platbodum, was ik hier maar nooit aan begonnen, wat een r(ondingen) .
Mooie platbodem, iets dergelijks wil ik ook nog een keer bouwen. Heb mij de vraagstelling van deze discussie maar weer eens aangetrokken en mijn eigen site bijgewerkt. Staan leuke detail foto's op van lieren, blusmonitoren en motoren op. Neem maar eens een kijkje: www.geocities.com/scheepsmodelbouw/ Veel leesplezier, André
ja een mooie sleper, de moeite waard om even te kijken op je site. Welke schaal is dit? moet het dit jaar klaar? Van deze platbodum "de sperwer" een boeier , heb ik er drie, alle nog niet af.
De schaal van de Siberie is 1:20. De lengte is 143 cm en de breedte is 43 cm. het gewicht zal waarschijnlijk rond de vijftig kilo komen. Ik hoop hem dit jaar af te bouwen, in ieder geval moet hij gaan varen dit jaar augustus. Want dan gaat hij mee naar het Schwarzwald in Deutschland naar een treffen bij een vereniging aldaar. Zijn er van de Sperwer ook tekeningen te krijgen, zoja waar ? André
De Sperwer is van BILLING BOATS nr van de bouw-set is misschien 580 410 belag-set nr 455 (oude bouw-set of ze hem nog verkopen?) Ik vind het geen beginners model, de rondingen voor en achter zijn erg moeilijk. maar als hij af is een pracht model. MIjn eerste tekening heb ik ge copieerd. In een model-bouw winkel haddenze alleen hout voor mij met afbeeldingen er op, of ik dit erg vond, Nee zei ik, thuis zag ik tot verrassing onderdelen van de Serwer er op, een marzel.!! Mijn Tweede bouwset is van iemand die overleden is. en de Derde van iemand over gekocht om hem verder af te bouwen. In het Zuider-Zee museum is de echte te zien. van 1865