off road truck

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rcmitch, 10 jul 2010.

1. rcmitch

rcmitch

Lid geworden:
    10 jul 2010
    hallo

ik heb nu al een tijdje een onroad electro en ben van plan om een off road te kopen (1:10).
    nu ben ik iemand die niet veel waarde hecht aan namen maar puur voor de lol wil rijden en later misschien nog wat profecioneler, maar voor nu dus nog niet.
    dus ik ben wat gaan zoeken en ik kwam een leuke himoto truck tegen

Himoto RC Truck Black Blue -

nu heb ik deze wel vaker gezien en ook goede berichten over gelezen maar ik weet dus niet waar ik deze het beste kan kopen maar wat ik wel weet is dat er onderdelen genoegte krijgen zijn.

graag had ik dus wat helpende reacties gehad en geen verwarende wat kiezen is niet mijn beste vak.

m.v.g. mitch

ps. ik wil dus wel upgraden op den duuren zou het dus niet leuk vinden als dit niet kan maar ik ben nu nog niet van plan om hier honderden euro's aan uit te geven. (voor nu dan)

2. marc 2

marc 2

Lid geworden:
    15 jul 2009
    je bent nummer 386.758 met deze vraag.

3. rcmitch

rcmitch

Lid geworden:
    10 jul 2010
    ok srry dan maar waar zou ik dan tips of reacties kunnen vinden

4. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    In het kort: kies voor een A-merk wagen, daar zul je op zowel de korte als de lange termijn meer plezier van hebben.

5. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Rechtsboven staat een hele mooi zoekfunctie..

Robert

6. rcmitch

rcmitch

Lid geworden:
    10 jul 2010
    kijk net door dit soort reacties was ik aan het twijfelen om mijn vraag hier te vragen de (voor wat zichzelf) "prof rijders" noemen hebben nooit eens goede kritiek ik ben opzoek naar een leuk goedkoop merk (en dus niet een A-merk) ik wil gewoon wat lol hebben en wat te sleutelen hebben maar ik wil geen nitro ik wil iets hebben waar je mee durft te rijden en dus niet iets van 1000 euro wat leuk is voor de plank maar wat dus egt "te zonde is" om mee te rijden ik vroeg dus om meningen bij de himoto en niet iets anders (misschien iets vergelijk baars) maar ik wil er nu gewoon niet veel aan uit geven.

en dan heb ik nog een vraag hoe zij jullie begonnen?
    ik ben iemand van 17 die dit heel leuk vind en dus niet veel te besteden heeft en dus geen zin heeft in een A-merk (wat valt hier eigenlijk onder alberthijn heeft ook A-merken die goedkoop zijn maar ik krijg het gevoel dat jullie reklame maken voor de bekende merken en de nieuwkomer weg willen houden)

maar snappen jullie wat ik bedoel ik vraag mening en tips in een goedkope prijs klasse en tegen mij zeggen ze spaar maar door voor een A-merk? dit vroeg ik toch niet?

graag meer uitleg hierover: mitch

ps. vat dit niet op als een aanval op jullie maar ik snap het gewoon niet en als een "aanval" op jullie is dit ook niet bedoeld.

o ja bedankt maar de zoek functie had ik al gevonden maar toch bedankt

7. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ik Denk toch dat je beter voor een traxxas slash kan gaan.
    Daar zijn ook op den duur Hop Ups voor te krijgen en reserve onderdelen voor te krijgen bij elke winkel.
    Zoals deze:

::RC-Central Online shop::

Is wel een stuk duurder maar je kan er bijna alles mee.
    Is ook heel makkelijk te tunen of te repareren.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Als je voor de Himoto gaat en hij gaat stuk dan kun je moeilijk aan onderdelen komen.
    En dan gooi je hem in de hoek en is het zonde van je geld.

Ruud.

PS : hij gaat echt geen 60 hoor.

8. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    En ik volg Ruud,

Weet je nu genoeg?

A-merken : Tamiya , Traxxas , HPI , Losi
    die zijn goedkoper.

9. rcmitch

rcmitch

Lid geworden:
    10 jul 2010
    dat hij geen 60 gaat had ik rekening mee gehouden ik dacht meer aan een 35 tot 40 km/h . en ik hoor nu ijndelijk wat ik vroeg een goede tip super bedankt graag nog wat meer info ik begin net hiermee ik ben wel al een tijdeje aant kijken op internet boor tips en tricks maar toch.
    ik heb al een onroad maar een off road lijkt me egt stukken leuker daar kun je veel meer mee.

ps. weet iemand een paar plaatsen om te rijden met een on road (of off road) in de buurt van heerlen/ geleen?

10. rcmitch

rcmitch

Lid geworden:
    10 jul 2010
    ik heb even de link bekeken maar mijn voorkeur gaat toch egt uit naar een monster truck 4wd 1:10 (misschien 1:8 )

11. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Deze misschien:

::RC-Central Online shop::

Of deze:

Losi 1/10 HIGHroller Lifted Truck RTR -

Misschien dat je dit ook eens door kan kijken:

basis-kennis-electrisch-aangedreven-model-autos

Daar is veel informatie in te vinden over de electronica.
    Oja je moet er wel vanuit gaan dat je eigenlijk een andere lader moet hebben want de standaard laders doen er soms 6-8 uur over om een accu vol te maken.

Zoals deze:

BIONIC CHARGER / LIPO COMBO 30C 3000MAH TRAXXAS -

Dan heb je er ook meteen twee accu's bij en kun je weer ongeveer 1,5 uur rijden.

Maar je kunt ook eerst bijvoorbeeld deze doen:

FUSION ENIGMA NX80 PRO AC/DC EURO -

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  12. G!NhO

G!NhO

Lid geworden:
    29 jun 2010
    Reely cross tiger misshien iets voor je? Gaat 30kmh en is een exacte kopie van de Tamiya TL01B en onderdelen daarvoor zijn overal te krijgen, leuke goedkope beginners auto als je een beetje wil crossen en kleine sprongetjes wil maken. :)

13. rcmitch

rcmitch

Lid geworden:
    10 jul 2010
    nu was ik al aan het zoeken voor een beter merk en kwam bij deze terecht:

Traxxas E-Maxx met 2,4GHz zender TRX3903 - Accessoires -

deze lijkt mij wel leuk.

maar nu ging ik even zoeken in die prijs klasse en vond deze voor 50 euro meer.

hierna ging ik dus zoeken naar iets soort gelijks maar dan een monstertruck op brand stof en vond deze:

maar ik weet het nog niet zeker met die brandstof.

ps. de links deden het niet dus ik heb ze gekopieerd.

Laatst bewerkt: 10 jul 2010
  14. rcmitch

rcmitch

Lid geworden:
    10 jul 2010
    de cross tiger ziet er zo wel goed uit een beetje aan de trage kant maar dit kun je altijd verbeteren he. ik heb op conrad gekeken en vond de cross tiger 2 voor de duidelijk heid. maar nu even terrug dit is een kopie van de tamiya?

dus onderdelen genoeg neem ik aan?

15. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    De Intertoys heeft nog een leuke 4WD MT staan, wellicht is dat iets?

In het kort : HIMITO = POEP.

Sowieso is een goede A-merk wagen niet eens zo duur als je een beetje rond zoekt ...

16. G!NhO

G!NhO

Lid geworden:
    29 jun 2010
    Ja het is een exacte kopie van Tamiya TL01B en die onderdelen kun je ook op conrad krijgen, ik zou geen benzine auto nemen en zowieso niet van een B merk.
    En je moet de snelheiden die ze aangeven op conrad voor reely modellen niet geloven hoor, 75kmh bij hun is 50kmh in het echt.

17. rcmitch

rcmitch

Lid geworden:
    10 jul 2010
    nard ik vroeg serieuze nreacties als jij ook een intertoys inhoud in je garage hebt staan dat je er zoveel van af weet ik niet

18. patrickbaja

patrickbaja

Lid geworden:
    20 apr 2008
    nard gaf een serieuze reaktie ,hij probeert jou te behoeden van een miskoop.koop een goed degelijk merk en je hebt er meer/langer plezier van.

19. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    ik kan hier ff geen kaas van maken:confused:

20. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Ach, ik ga er geen moeite meer aan besteden.

Die REELY wagens zijn super goed, ik had en vroeger ook een met brushed motor en 7.2v NiMH. Ik ging zo'n 85kmph, echt waar, niet gelogen!! Mijn pap werkt bij de politie en die kan dat heel goed zien.

Nu ga ik er echt geen moeite meer aan besteden ;)

ps. mijn ''garage'' staat hier onder.

Laatst bewerkt: 11 jul 2010

Deel Deze Pagina