Oke…. Ik heb het gedaan….

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door paul thijsse, 16 jan 2011.

1. paul thijsse

paul thijsse

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Hee.. mannen,
    Bedankt voor jullie snelle reacties :D :thumbsup:

Ik weet inmiddels uit mijn (geringe :D) ervaring dat "Nose out" :) makkelijker is dan "nose in"
    Dat had ik ook meteen met die Walkera V400D02 moeten doen natuurlijk :hammer:, dan had ik misschien wat meer dan 10 meter gevlogen.....
    Bedankt voor de tips en links, ik ga weer lekker lezen. (ik vond trouwens de oefeningen van MikeysRC op:
    YouTube - Kanaal van MikeysRC
    ook heel nuttig.

Is er misschen nog iemand die weet waar je onderdelen voor die Walkera V400D02 binnen europa kan bestellen? of maakt dat niet uit met verzendtijden en kosten in vergelijking met amerika?

2. paul thijsse

paul thijsse

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Gisteren de Walkera V400D02 voor de tweede keer gevlogen.... :grin:
    Maar nu wel binnen, zonder wind :D

Ik heb de zender nog niet helemaal door.... dat blijkt wel, m'n engels is niet zo goed geloof ik :???:
    Wat ik moet afstellen via dat digitale display op de zender begrijp ik niet... Ik weet gewoon niet wat ik in welke volgorde moet doen.....:confused:
    EkHSvpULCeA[/media] - zender menu hulpvraag FILE0002.MOV
    Weet iemand van jullie misschien waar een instruktie is over hoe je begint met zo'n zender?

Maar ik heb heeeeeeel :D voorzichtig geoefend en ben niet meer dan 20 cm van de grond geweest
    en het belangrijkste.... ik ben niet gecrasht... :banana: kijk maar :D
    yqljJijAoIk[/media] - Walkera V400D02 6CH Flybarless RC Helicopter second fly Paul 11 maart 2011 FILE0023.MOV

De 1e keer moest ik na 10 meter vliegen weer 3 weken wachten op een staartrotor uit China....

Maar ik blijf oefenen, en jullie op de hoogte houden.. .. :)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Mooi dat hij weer werkt! Vooral veel oefenen en niet te snel willen, het komt vanzelf!

Is je helikopter wel goed in balans? hij gaat de hele tijd naar voren namelijk, of doe je dit bewust?

Tipje: probeer stap voor stap te leren, begin met hoveren (tail in) op 1 plek, en niet rondjes te vliegen/glijden. En probeer de staart goed naar je toe te houden, dit maakt het leren een stuk makkelijker! Als dat goed onder de knie is kan je gaan oefenen met zijkant naar je toe of neus naar je toe.

Hieronder heb ik een link naar een filmpje van wat ik bedoel met tail in hoveren.
    5Q9IxgZXH7Q[/media] - Hovering KDS 450S

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. TuxBrothers

TuxBrothers

Lid geworden:
    27 dec 2010
    Ha Paul,

Fijn dat je weer de lucht in kan en ook leuk dat je met ons het filmpje wilt delen!
    Paul, zoals Stef al zegt is het balanceren van je heli o zo belangrijk, zeker bij een nerveuze heli als deze.
    Probeer de heli toch ook iets verder van de grond af te krijgen, toch zeker wel een centimetertje of 70 dan zit je ook niet in je eigen "dirty air".
    Als je hem strak voor je kunt houden kun je verder gaan door tail in van links naar rechts te gaan en weer terug en af en toe een landing maken.

Wat wilde je weten over de zender?

Ik heb zelf zojuist in vlucht 31 mijn eerst crash(je) gehad en heb een rotor blad aan diggelen gevlogen... :(

5. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    een crash? welke heli?

6. TuxBrothers

TuxBrothers

Lid geworden:
    27 dec 2010
    Met de UFLYS.... tijdens achtjes draaien, ik was hem ff een tel kwijt en raakte net een rotorblad tegen een balk, gelukkig zat ie heel erg laag bij de grond op het moment van impact :D

7. raymond 2

raymond 2

Lid geworden:
    30 sep 2010
    Hello Gerard
    ,wat lees ik hier allemaal,je eerste crash gemaakt met stukken? Ach,het moest er toch eens van komen hee.Het was anders slecht voor mijn ego,want ik heb er al een paar meer(3 tandwielljes en één rotorblad.).;-)
    Ik heb trouwens vandaag mijn ballen er onderuit gehaald.:banana:
    Moest weer opnieuw in balans gebracht worden, is rete strak,maar toch moeilijk op plaats te houden.Ja,het is toch geen Nine Eageltje hee.:nooo::lol:

GR Raymond

8. TuxBrothers

TuxBrothers

Lid geworden:
    27 dec 2010
    Ja precies, als je nooit wat doet, zul je ook nooit crashen ;)
    Achtjes vliegen gaat steeds beter toch wordt ik nu echt beperkt door de ruimte die 9 x 18 is toch krap nu ik wat snelheid wil gaan maken, zeker die 9, want je houdt toch meestal een buffer zone in je hoofd van een meter dus is die 9 eigenlijk maar 7, en dan wordt een bocht nemen toch moeilijk met een klein beetje snelheid :rolleyes:
    Vanavond weer 7 vluchten gemaakt, begint nu echt een beetje op vliegen te lijken :D

Ja arm Eageltje... woensdag voor het laatst mee gevlogen, krijgt momenteel aandacht te kort...:eek:

9. raymond 2

raymond 2

Lid geworden:
    30 sep 2010
    Ja hallo,9 x18 meter om indoor te oefenen te krap?
    Daar kan ik met mijn 5 x3,5 (auto garage) alleen maar van dromen.;)
    Hopelijk is het morgen wat windstil,dan kan ik effe in de tuin,is zo'n 9 x16 ,de coniferen rondom er af getrokken.
    Uw indoor zaaltje is nog groter,ik kan wel wat hoger,maar durf nog niet,schrik dat ik hem bij de buren moet gaan halen.

Groetjes Raymond

Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
  10. TuxBrothers

TuxBrothers

Lid geworden:
    27 dec 2010
    Geloof me , zelfs met de NESP is dit te krap, maar het ligt eraan hoeveel snelheid je er doorheen gooit :wink:
    Maar een heli van 55cm met een beetje snelheid waar je 180 graden moet draaien op 7 meter is niet veel.
    Afijn je zult het wel merken vanmiddag! :rolleyes:

PS veel plezier vandaag en hou um heel ;)

11. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Mooie indoor ruimte is dat! Vandaag kan je wel buiten vliegen, er is zo goed als geen wind namelijk. Ik vlieg zelf ook binnen als er teveel wind is ( ruime van 20x50meter ) daar heb ik dus alle ruimte om het vliegen rustig te oefenen. Gisteren ook weer buiten gevlogen, heerlijk is dat al die ruimte!

Om even weer ontopic te gaan, @paul thijsse; Hoe gaat het nu met de helikopter? is de balans al weer wat beter en heb je mooi even kunnen oefenen met het hoveren?

12. paul thijsse

paul thijsse

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Hee Mannen,
    Bedankt voor jullie reacties :D
    Ja ik ben wel heel blij dat ik weer even kon oefenen, buiten oefenen doe ik maar eventjes niet meer.:???:
    Binnen oefenen kan ik helaas niet zomaar eventjes, daar ben ik afhankelijk van anderen...
    en ook van m'n eigen "vrije tijd" natuurlijk.... (en die wordt ook beperkt door vrouwlief en andere "sociale verplichtingen :wink:)
    Na dat laatste filmpje heb ik niet meer kunnen oefenen helaas...

De zender moet ik gewoon nog een keer goed bestuderen denk ik, met de gebruiksaanwijzing erbij.....
    wat ik niet snap is wat ik in welke volgorde moet doen als hij aan gaat. en allerlei piepjes geeft en percentages laat zien....
    "t zal ongetwijfeld heel eenvoudig zijn, als je het eenmaal weet...:???:

Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
  13. paul thijsse

paul thijsse

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Okee... ik heb de gebruiksaanwijzing 10 keer doorgenomen en heb het meeste nu wel door....
    Wat ik o.a. niet door had (en ik ook nergens in de handleiding heb kunnen vinden) is dat de motor van de heli moet worden aangezet, tijdens het "zoeken" van de zender. Als je de motor aan doet, terwijl de zender geen beweging meer in het display laat zien, werkt de besturing naar de heli niet..... Tja... je moet het maar weten....

Ik heb gistermiddag nog heel even geoefend met corrigeren, zonder dat ik los van de grond kwam en heb in ieder geval weer wat meer "gevoel" gekregen bij de besturing.
    De schakelaars om de "gevoeligheid" van de besturing te verminderen, werken goed :)

Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
  14. atererus

atererus Guest

Wat voor uitvoering heb jij? Ik lees dat er problemen zouden zijn met plastic tandwiel servos. Metal gear servo zou beter zijn, plastic kan al knappen bij belasting, en de kans is redelijk aanwezig bij een crash. Wat weet jij daarover?

Verder is de V400D2 standaard met brushed motor, maar ik begrijp niet of je die ook met brushless kunt kopen of zelf moet ombouwen. En of dat echt essentieel is. (maw brushed is ook goed, als je meer geluid en mindere levensduur op de koop toeneemt)?

15. paul thijsse

paul thijsse

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Ik heb me nog niet verdiept in het brushless maken van deze heli.... eerst maar eens goed leren vliegen :) dat is al moeilijk genoeg :D

Ik heb deze week eindelijk weer een keertje (binnen) kunnen oefenen, het hooveren tail in gaat aardig. Het is een beetje donker filmpje, maar het hooveren is wel te zien....:)
    V400DO2 indoor second try Paul FILE0021.MOV - YouTube
    Ik blijf oefenen.... :cool:

16. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Leuk dat je vooruitgang blijft boeken Paul! :)

Blijven oefenen is de boodschap en uiteindelijk gaat het wel vanzelf gaan. Voor je het weet hover je zo nose-in! ;)

17. aproi001

aproi001

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Hoi paul,
    Als je het leuk vind wij vliegen redelijk vaak in park Steenvoorde tegenover de schilp.
    Wij vliegen wat grotere heli"s de Trex 550 maar mischien is het leuk als we met z;n drieen kunnen vliegen.
    Mail me ander maar.
    Gr,
    Ronald. aproi001@planet.nl

Deel Deze Pagina