Om een CAT Excavator te verplaatsen heb je natuurlijk een dieplader nodig. Zetten we een Bruder dieplader achter mijn SCANIA R620 dan ziet dat er zo uit. Zetten we alles in schaal op tekening ziet dat er zo uit Er zal dus wel één en ander aan de afmetingen moeten veranderen. Hier even een 1 op 1 voorbeeld om na te streven. Ik wil ook stuurbare assen dus daar moet een en ander worden aangepast, natuurlijk weer met bouwmarkt materialen. Ook is er ruimte nodig voor een kingpin constructie. Dus terug naar de tekentafel voor een eerste indruk. Ik wil ook de treeplanken automatisch opklapbaar maken. Het geheel heeft een eigen voeding nodig dus dat wordt nog even puzzelen naar ruimte voor de accu's. En dan de nodige verlichting. Kortom genoeg uitdaging
hallo max als je onder de trailer "kisten" zou gaan maken heb je al een redelijke ruimte om accu's en servo's kwijt te raken, op deze manier heb ik ook de voeding en besturing geplaatst en dat werkt perfect.
Ik moet ook nog "iets" achter mijn trekker, en dacht ook aan die Bruder trailer, maar dan uitschuifbaar gemaakt, dus met een centrale rechthoekige/vierkante dubbele koker constructie, dat moet niet al te moeilijk zijn. Maar als je de moeite gaat nemen om er stuurassen onder te zetten, dan moet je toch eigenlijk wel naar andere wielen, met echte banden toe. Overigens, stuurassen kan je makkelijker maken met het schamel systeem, waarbij de hele as draait; alleen, dan heb je wel weer meer ruimte tussen de assen nodig. Kijk eens naar het recente draadje van MadMax, die heeft 2 trailers aan elkaar geplakt, met zes assen, ongestuurd, dus die gaat uitsluitend rechtuit! Trouwens, in het echt zijn drie ongestuurde assen het maximum. Je bedoelt natuurlijk de oprijplaten; ligt voor de hand toch: met een schroefcilindertje, op de plaats waar bij de grote de balans/compensatie veren zitten ... We zien het wel weer gebeuren Cor
@ Helicor "Kijk eens naar het recente draadje van MadMax, die heeft 2 trailers aan elkaar geplakt, met zes assen, ongestuurd, dus die gaat uitsluitend rechtuit!" Kijk even deze video voor het tegendeel van jouw bewering. dQAtjJ8a9JU[/media] Verlengde Dieplader - YouTube
Tja Cor, het is overtuigend hoor, gladde Bruder banden op een tapijt willen best glijden, je hebt gelijk. Maar het heeft natuurlijk niets van doen met de realiteit, dat bedoelde ik eigenlijk, en dacht dat dit duidelijk zou zijn Cor
Realiteit Hallo Cor Wat bedoel je met realiteit? Is alles wat in europa rijdt realiteit of mag de rest van de wereld ook mee doen? Over heel de wereld worden verschillende asconfiguraties gebruikt en dat is realiteit. Hier een voorbeeld van een Michigan special: Acht assen en niets gestuurd.Ook dit is realiteit. En hier nog 1: http://youtu.be/sy1k_BN7XZM Kijk goed op 3.11 3.12 dan zie je wat er voorbij komt.Heel normaal daar. Mvg Opa Wil
In Nederland is het niet toegestaan om meer dan 3 ongestuurde assen onder een voertuig te hebben; dat is dus hier de realiteit. Dus 3 per trekker of 3 per oplegger of 3 per aanhanger, voor de duidelijkheid. Cor
Dat lijkt me wel een heel stug verhaal. Er zijn namenlijk 4 assige aanhangers waarvan niks gestuurd wordt. En ik heb nog nooit van deze regel gehoord! En ik zit zelf een beetje in het transport en heb net mijn rijbewijzen gehaald. En zelfs toen heb ik er niks over gehoord. Dus volgens mij is dit een fabeltje. Mvg. Mitchell.
Ik heb lang in de toelating van zware voertuigen gezeten, en het is geen fabeltje, maar laten we dit topic niet verder vervuilen, want daar over had Alicon het niet. Cor