Ik ben begonnen met een Bruder transportband om te bouwen. Na 10 min. prutsen met de pinnetjes ligt hij uit elkaar.
Dan de omgebouwde servo gemonteerd met draadstangen. De potmeter langs buiten geplaats zodat ik hem gemakkelijk kan bijregelen.
Ik heb ook een filmpje gemaakt om alles eerst te testen, hij hangt nu nog op de ontvanger van de kraan, dit wordt later nog anders gemaakt. 1V2lS4pubak[/media] bruder transportband - YouTube
Heb er nog een kastje rond gemaakt met plastic u-profieltjes en een grijze plastic plaat, dewelke ik nog had liggen.
Mooi Low Budget omgebouwd hoor, werkt goed, de snelheid lijkt mij ook goed ! Servo mooi weggewerkt in het kastje, Super hoor !
ik ben ook bezig met het ombouwen van zo'n band welke servo heb jij gebruikt? ik ben zelf ook bezig met de aandrijving ik dacht een transmissie motor van conrad te gebruiken maar een servo is toch iets kleiner
Bedankt voor de complimenten, het kan achter een vrachtwagen maar zou ook vast ergens komen staan. Hiervoor moet ik nog een container bouwen waar de batterij in kan.
Ik heb een servo gebruikt die ik nog had liggen voor men kraan te laten ronddraaien, maar daar werkte het niet zo goed. Ik heb rc-plus RCD 645 MGB gebruikt als servo, die kostte 14,50 euro en is wel digitaal en met metalen tandwielen en kogellager. En hij kan 11kg/6v trekken.
Ik heb eerst de grijze plaat vanonder losgemaakt, en die 2 buisjes losgedaan, dan die 2 ronde buisjes voor omhoog te draaien eruit gedaan en dan kan je dat er gewoon afdoen.
Dat weet ik niet, dat heb ik nog niet geprobeerd, de servo is wel ene van 11kg dus denk zoiets, moet het ooit is proberen.
ik heb deze middag nog wat aan de band gewerkt. ik heb de band voledig gedemonteerd, ik had niet door dat de hoogteschroeven er ook nog afmoesten. het rond plaatje van de servo is ook al gemonteerd zal binnenkort wel eens fotos posten