Voor mij dan toch. Spanwijdte is 1m20 ongeveer, het landingsgestel is een Graupner van 1982. Ik had al gedacht aan Kyosho, Marutaka, maar dat komt niet zo overeen. Het model is nochtans niet slecht van lijn(Buiten de te korte wielbenen), er vliegen er nu minder accurate rond. De romp is redelijk licht gebouwd, maar de vleugel is wel zwaar, ik heb er ook al 2 oude Robbe RS20 servo's uitgehaald, voor elk wiel 1. Meestal vind ik wel waar een vliegtuig vandaan komt, maar met deze moet ik voorlopig passen. Herkent iemand dit model? Thx PS: Ik heb er nog een foto van de retracts-handleiding bijgevoegd
Ik ben intussen al wat wijzer geworden. Tijdens het verwijderen van de balsa vleugelbedekking zag ik op een van de ribben het merk 'Pilot' staan. Verder vind ik er niet veel over op internet, maar leeftijd zal het allemaal wel hebben.
. Gefeliciteerd, erg leuk model! Het waren toentertijd mooie bouwdozen van Pilot: OK Model Pilot Focke-Wulf 190A Design: Y Matsumoto 48in span Op deze pagina kan je de bouwtekeningen downloaden, weet je gelijk wat er onder de bekleding zit. Ga je deze FW-190 met brandstofmotor vliegen? Groeten, Ramses .
Dag Ramses, Allereerst zeer bedankt voor de info, nu weten we precies waarmee we te doen hebben. Ik ga sowieso voor electro, al moet ik eerst proberen om die vleugel wat lichter te maken, zonder teveel sterkte prijs te geven. Het is ergens riskant, maar ik zou ook graag een landingsgestel van de juiste lengte(Of toch close) willen inpassen. Als referentie kan ik altijd even kijken naar de plannen van mijn Brian Taylor versie. Ik zie nu trouwens op 1 van de foto's, dat de vorige eigenaar de vleugels volledig heeft beplankt. De romp is van gewicht best wel acceptabel, daar is het grootste werk een nieuwe canopy maken. Een mooi project om nog wat ervaring in warbird-finish op te doen.
Graag gedaan Ik had je post nog niet eerder gezien, maar de foto`s i.c.m. de tekst Pilot op een vleugelrib zei alles! Bijvoorbeeld het motorschot en ophanging op jouw foto is duidelijk gelijk aan de Pilot versie op tekening. Advertenties van deze gave Pilot modellen stonden vroeger in modelvlieg magazines als M.A.N., etc welke ik verslond in m`n jeugd. Heb het dan wel over 35+ jaar geleden... Erg gave modellen en kits! Snap ik, maar inderdaad ook zeker de moeite waard, het landingsgestel van de FW-190 is erg kenmerkend! Standaard in de kit zat een vast landingsgestel, de bouwer van jouw FW-190 heeft zelf de modificatie naar intrekbaar gemaakt. Wellicht kan je gewicht in de vleugel besparen door het oude Graupner landingsgestel te vervangen door modernere electrische poten? Scheelt je gelijk de twee oude Robbe RS20 servo's. Je zal wel de wielbakken ook moeten verplaatsen in de vleugel... De vleugel zo ik persoonlijk ook geheel hebben ingedekt, maar volgens de kit is deze inderdaad een stuk open. Maar dat zal het forsere gewicht niet zijn, ik denk dat dat vooral in het landingsgestel zit. Jammer Dat kan vrij eenvoudig, want je hebt de originele cockpitkap Je kan de kap vullen met gips en die gipsen plug d.m.v. een PET fles weer tot een canopy omzetten. Heb daar wel wat voorbeelden van in m`n bouwverslagen. Altijd Elk project is weer nieuwe ervaring en kennis opdoen! Brian Taylor versie? Groeten, Ramses .