Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar panelmount kabels om mijn ontvangers te kunnen wegwerken in het deksel van mijn mini koffer, maar helaas wil het niet lukken om ze te vinden (of als ik ze vind zijn ze uitverkocht..), dus ik vroeg me af of ik de ontvanger van zijn SMA plug kon ontdoen, en er deze op te solderen: DealExtreme: $2.91 SMA Connection Cable with Female Plug (4-Pack) Of zijn deze pigtails van dusdanige bagger kwaliteit dat het niet aan te raden is?
zou ik niet doen. De bedoeling is juist dat je zo min mogelijk kabel tussen je patch en ontvanger hebt. En een dun kabeltje heeft meestal meer weerstand verlies dus
Tsja, dan een dikke kabel? Maakt mij ook niet uit, maar ik wil graag mijn ontvangers netjes in mijn koffertje werken, en ik denk niet dat dat gaat direct op de PCB connector. Ik kan alleen gewoon nergens een fatsoenlijke SMA extender vinden met een panelmount female. Kleiner dan 1 meter zie ik ze iig niet. Al is het maar 5cm, dan zou ik hem al in de rand van mijn deksel krijgen. Deze zijn eigenlijk perfect: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10949 Maar voor die weer op voorraad zijn zitten we weer in de volgende ijstijd..
Sven, je ontvanger achter op een patch schroeven en coax inkorten zo kort als het kan..als je een patch gebruikt anders je omni direct op de ontvanger schroeven. De rest van de kabels kan je eenvoudig naar je koffertje leiden middels doorvoer connectors. Nooit met kabels knoeien tussen je ontvanger en antenne. MVG. Robert.
Sven, gaat niet zo om het verlies alleen. Maar een coax vind het niet zo lekker om telkens te buigen. Vergeet niet dat bij het gebruik van een patch daar ook een coax kabel aanzit van mindere kwaliteit om de prijs te drukken. Kijk maar eens goed naar de sma plug hoe die op de coax zit, paar keer buigen en de mantel laat los. Tussen de verbindingen kunnen makkelijk problemen ontstaan. MVG. Robert.
Tsja... en et metale doosje van de ontvanger af halen is zeker ook geen optie? Die zal vast niet voor niks van metaal zijn en storingen van buitenaf afschermen? Want anders kan ik ze direct op de dekselwand monteren met hun SMA connector. En de coax buigt eigenlijk maar 1 keer bij het inbouwen in de koffer hoor, het is niet zo dat ik de ontvanger onderin wil doen en de aansluiting in de deksel. En patch coax inkorten, daarvoor moet je toch een speciale krimp tang hebben? Ik vind het zonde om toch nog al die lelijke troep aan de buitenkant te moeten bouwen, terwijl ik juist zo mijn best aan het doen ben om een compacte nette mini koffer te maken. Maar als het niet anders kan.. jammer.
De coax inkorten kan met een speciale tang maar kan veel eenvoudiger. De behuizing van de meeste patches zijn van kunstof die op elkaar worden gehouden door siliconen om ervoor te zorgen dat het geheel waterdicht is.. Siliconen plakt niet goed op kunstof en je kan ze met gemak van elkaar afhalen. De coax kan je dan los solderen en de verkorte er weer op. De siliconen verwijderen en nieuwe aanbrengen, daarna op elkaar, klaar! MVG. Robert.
Precies, dat doe ik op exact dezelfde manier. Met vriendelijke groet, Sander Sassen ImmersionRC - Real Virtuality
Het hele ding open slopen, solderen en weer opnieuw dichtplakken is eenvoudiger dan stekkertje eraf stekkertje eraan? Maargoed, daar ging het niet echt om in dit topic. Ik wilde dus eigenlijk een kleinere versie maken van dit: Aan bijde zijdes van de deksel een SMA aansluiting. Alleen denk ik niet dat ik het zal halen met de connectors op de ontvangers zelf, om ze direct door de plaat van de koffer heen te prikken als een panelmount connector. Het zijn van binnen gewoon PCB SMA connectors neem ik aan, die ik niet even wat langer uit kan schroeven? Anders moet ik maar 2 rijen tulpstekkers uit mijn koffer laten komen, en de ontvangers en antenne rommel op een 2e driepoot ofzo als et echt niet anders kan. Ik wilde mijn koffertje eigenlijk op een speakerpoot zetten, netjes alles in 1 zonder kabel kluwens.
Sven Het ziet er wel leuk uit maar wat is nu het verschil als de ontvanger nu in die koffer zit of op de ground station. Video: Als je een antenne tracker hebt (die zowiezo nodig is bij het fpv vliegen) dan moet er toch een kabel richting het vaste gedeelte. Je mag kiezen tussen een coax of een video kabel. De coax gaat sneller kapot dan de tulp kabel en is duurder. RC: ALs je een beetje afstand wil halen heb je nog een coax kabel van de patch naar de zender. Dit mag met een dunne coax kabel omdat de booster toch op de patch geplakt is. Voeding: Wil je nog een voeding voor de goggles of wil je de tracker met een loodaccu voeden of auto dan heb je nog een kabel aan je tracker. Maak een soortgelijke koffer maar dan op video basis met recorder lcd en goggles aansluiting en een vette accu erin als extra voeding voor je antenne tracker. de video ontvanger(s) in je koffer stoppen is geen goede optie.
Het verschil is een bos draden. Antenne tracker is een leuke extra maar absoluut geen vereiste. Een coaxkabel gaat niet stuk als die eenmaal is ingebouwd en aangesloten, als dat eenmaal in de deksel gemonteerd is komt niemand er meer aan. Ik vind 5.5km met omni antenne voorlopig meer dan voldoende (Frsky 2.4Ghz). Er komt een 3 cell 5000mAh lipo pack in de koffer, die is voldoende om mijn recorder, eagle grondstation, bril, en 2 ontvangers ruim 4 uur lang van stroom te voorzien (2.5uur met LCD aan). En waarom is de ontvangers in een koffer inbouwen een minder goede optie dan het aan een tripod laten bungelen?
Waarom zou de antenne anders op een ontvanger geschroeft zitten? Waarom heeft een rc zender geen 100 meter kabel zodat je op 100 meter je antenne neer kunt zetten zodat je daar ook kunt vliegen. Meer kabel is meer verlies. Of we gaan gewoon terug in de tijd van de TV antennes. 5-10 meter hoog boven het dak gaat een kabel van 20 meter naar beneden. Dure TV filters en versterkers moesten er voor zorgen om een strak beeld te krijgen. Wel een idee om er een ontvangst versterker tussen te wrikken. Ik heb ze alleen nog niet te koop gezien op onze frequentie's
Op vrijwel alle 2.4 "ombouw" modules zit een coax kabeltje om de nieuwe antenne naar buiten te brengen. Ook is er iemand die de kabel van assan op verlies getest heeft, en ik ben geen expert maar 0.025dB lijkt me vrijwel verwaarloosbaar toch? En blijkbaar zijn jullie in de veronderstelling dat ik de ontvanger in de bak van de koffer wil, en de antenne aan de deksel met een coax kabel? Want er lijkt nogal wat zorg te zijn dat de kabel zal breken of beschadigen. Maar de ontvangers wil ik in de deksel monteren, alleen komt de connector niet goed uit voor het monteren op de wand van de koffer. Ik kan de ontvangers op "spacers" zetten zodat de SMA poortjes op de goede hoogte zitten, maar zelfs dan is het nog de vraag of ik er nog op een redelijke manier de antennes op kan schroeven. Daarom leek me een kabeltje met daaraan een panelmount vrouwtje een betere oplossing.
Dan kun je inderdaad een pigtail bestellen. Of gewoon zelf solderen Computer - SMA : Kabeltje.com, de toonaangevende kabel leverancier Trouwens die kabel is heel dun en flex (leuk voor aan de rc zender)
Ik heb nog eens goed gekeken naar die ontvangers. De SMA connector heeft nog een milimeter of 2 aan schroefdraad "over", misschien kan ik de ontvanger aan de deksel vast bouten en met houten blokjes eronder geschroefd vastlijmen. Daarmee zit de ontvanger netjes en stevig op zijn plek. Ter illustratie: http://sven.rc-madmen.com/wp-content/gallery/fpv-gear/fpv-gear-020.jpg Er komt nog blauwe structuur graveerplaat overheen als et allemaal vast zit.