Op zoek naar truck wielen 1/8 - 1/10

Discussie in 'Model truckers' gestart door ShadesInBlack, 28 feb 2022.

1. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Ik ben niet op de hoogte van trucks enz, en na redelijk wat zoeken, vraag ik hier maar even.
    Ik zoek wielen/banden met benaderde maten van:
    buitendiameter 96mm
    binnenmaat 60mm
    breedte 27mm

Met looks van een vrachtwagenband. Ik zoek op trucks, maar ik kom enkel 1/14 wielen tegen (die qua looks wel erg voldoen) of shortcourse/crawler banden. Die zijn wat te grof, vaak in verhouding te kleine binnendiameter en te breed.
    Het is om een 1/8 aanhangwagen in maquette te maken in opdracht. De wielen moeten er gewoon aanvaardbaar uitzien, mogelijk geen 1/8 schaal, wellicht eerder 1/10 gok ik.
    Velgen hoeven er niet bij te zitten, die worden custom gemaakt.
    We hulp in de goeie richting zou super zijn!

2. Tamaniac

Tamaniac

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Zag op youtube 'Matt Denton' die schaal 1:1 lego 3d print met onlangs zelf geprinte banden. Is dat misschien een optie? Geen idee als je er een speciale printer voor nodig hebt... Heb je soms een foto van voorbeeld voor het gewenste profiel? Of desnoods standaard 3d printen en plastidippen voor de matte/rubberachtige looks?

3. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Is optie. Redelijk wat testen gedaan maar het is niet strak genoeg voor een cleane maquette.
    Het is gewoon een baanprofiel zoals de vele 1/14 vrachtwagen banden die je wel vindt. Daarvan vind er alvast veel terug. Type tamiya vrachtwagens. Maar groter....

Deel Deze Pagina