Opzoek naar opknappers / projectjes kennis vergroten!!

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Sander-Jaap, 9 jul 2024.

  1. Sander-Jaap

    Sander-Jaap

    Lid geworden:
    7 jul 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Oost-Souburg
    Hoi Allemaal,

    Graag wil ik mij even voorstellen. Ik ben Floris nu 12 jaartjes jong. En al een tijdje bezig met modelbouw rc auto's zowel op accu als nitro. En dan vooral met de opknappers / projectjes om zo de techniek erachter te bestuderen. A.s. schooljaar ga ik dan ook naar de techniek-klas om vanuit daar mijn kennis/kunde te gaan vergroten. Over alles wat met techniek en elektronica te maken heeft.

    Nu ben ik opzoek naar opknappers / projectjes RC auto's op accu of nitro om te repareren of de techniek erachter nog beter te leren kennen. Wie kan of wil mij daar bij helpen...!! Uiteraard wil ik voor de opknapper / projectje betalen.

    Groetjes,
    Foris
     
  2. Alex Talsma

    Alex Talsma

    Lid geworden:
    30 apr 2003
    Berichten:
    657
    Locatie:
    Leeuwarden
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.584
    Locatie:
    Sassenheim
    Welkom!

    Allereerst wil ik je erop wijzen dat we een te koop/gevraagd hoek op dit forum hebben, je kunt daar vragen of mensen nog wat hebben en ook kijken wat er aangeboden staat.
    Verder raad ik je aan om gewoon op marktplaats te kijken, met regelmaat worden daar voor een habbekrats RC auto's aangeboden, veelal dan oud of met schade. Ook zijn er een aantal facebook groepen waar RC verhandeld wordt. https://www.facebook.com/groups/674344602575795

    Qua elektronica zie ik de link niet wat een RC auto je kan leren en zeker niet een nitro auto. Alles is modulair en wil je echt leren hoe het werkt is er op het internet genoeg info te vinden hoe servo's, regelaars etc werken. Aan de mechanische kant is het afhankelijk van de auto of er iets van te leren valt, veel goedkopere auto's zijn erg simpel geconstrueerd en bevatten dan ook zelden een degelijke auto techniek welke je wel bij de duurdere auto's kunt vinden waar dan ook echt alles instelbaar is.
     
  4. Sander-Jaap

    Sander-Jaap

    Lid geworden:
    7 jul 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Oost-Souburg
     
  5. Sander-Jaap

    Sander-Jaap

    Lid geworden:
    7 jul 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Oost-Souburg
    Beste,

    In mijn papa gedachte is juist...leer de jeugd techniek i.p.v. achter hun tablet onzin te bekijken. Techniek is in alle vormen te onderzoeken ongeacht de hoeveelheid techniek die er "maar" in zou zitten.

    Groet,
    Een ouder die juist fan is van de jeugd aan techniek te verbinden...
     
  6. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Doesburg
    Als ik me niet vergis.....
    Dan denk ik dat er vader en zoon door elkaar op het zelfde account posten :)

    Ik kan het volgen, maar let wel. er word (of zou moeten) anders gereageerd op een jonge man (12 jaar) als op een volwassene.
    Dussss... ik kan me er als "oudere-jongere" maar ook als jonge man, prima in vinden, als je 12 bent en je begint lekker wat te sleutelen, helemaal top en maakt dan weinig uit of het high-tech of basis is, van een schroevendraaier vast houden leer je al.
    Iets uit elkaar halen en proberen begrijpen waarom het zo in elkaar zit, helemaal top.
    Weer in elkaar krijgen en mischien zelfs beter maken, dat is de lol van sleutelen.

    En.... we zijn allemaal aan een "dingetje" begonnen, niemand sleutelde direct aan een Ducati Desmo blok :)
    Succes met je zoektocht, en lekker blijven posten.

    PS 1, mischien is het wel handig zelf een account aan te maken dan is het voor iedereen duidelijk dat je nog geen.. 46 bent of zo.

    PS 2, tijden veranderen nou eenmaal, met een tablet en video spelletjes is ook niets mis, ook daar kun je wat van leren, de afwisseling of combinatie is juist leuk, soms aan de X-box en soms aan de gereedschaps kist!
     
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.368
    Locatie:
    Gavere/België
    Deze is een toffe hoor, voor dat geld, kun je niet missen. Het lijkt me dezelfde te zijn als een Protech Booster van lang geleden. Deze had ik een tijdje. Gewone 2WD buggy, idd leuk om van te leren. Geen racemonster, maar hoeft zeker niet. Eens het gras afrijden bij de één of ander, 20 euro verdienen en hopla!
    Mijn zoon ook van kleinsaf mee laten sleutelen, die slorpen zo kennis en handelingen op hoor. Wel belangrijk van een beetje in de richting te duwen als het nodig is.
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.109
    Locatie:
    Rotterdam
    wat bedoelt wordt, is dat een RC auto in verhouding weinig regelbare techniek heeft.
    al leert het wel het een en ander aan sleutelvaardigheid
    probleemzoeken
    lagers en overbrenging

    Brandstofauto's hebben weer wat meer regelbare techniek
    alleen 2e hands en in de probleemhoek geeft dat vaak wat meer problemen dan gewenst (ze staan niet zomaar in de probleemhoek:D)
    servo's en ontvangers zijn niet zo spannend. of je moet het open gaan maken, maar je kunt daar in de basis niet veel mee.

    Electro heeft iets meer vertrouwen nodig. een regelaar of E motor kun je meestal niets aan zien, doet het of niet.

    Wil je iets meer richting electronica, je hebt ook starter kits waarbij je bv een robot kunt bouwen
    sommige kits zit een boekje bij, waarin kort alle onderdelen worden uitgelegd.
    verrot handig..
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.368
    Locatie:
    Gavere/België
    ja tuurlijk, dat begrijp ik, maar je leert wel hoe accu's werken, laadtijden, wat stroom en spanning is, capaciteit enz.
    Dat is ook veel waard. Iets waar de meesten in het algemeen weinig benul van hebben, ongeacht leeftijd :)
     

Deel Deze Pagina