Ora-Paint

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Robin Janse, 25 mrt 2003.

1. Robin Janse

Robin Janse

Lid geworden:
    11 sep 2002
    Ik ben op dit moment bezig met de laatste hand aan mijn model :D , en wel het spuiten van de motorkap.
    Om de exacte kleur van de folie te krijgen heb ik een spuitbus ora paint van de zelfde kleur bestelt.
    Ik had een egale grondlaag op de kap zodat het netjes dekt , toen heb ik die orapaint er op gespoten en ik kreeg gelijk over de hele kap blaasjes :? .
    Toen alles weer opnieuw geschuurd en geplamuurd en zonder grondlaag weer opnieuw geprobeerd, los nu mijn spuitplamuur op en geeft randen langs de gebieden waar spuitplamuur zit :evil: .
    Heeft iemand ervaring met ora-paint, want het is schijnbaar nogal een agresief goedje en dadelijk is mijn spuitbus leeg ( a 15,- euro) een heb ik nog een kale motorkap.

2. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Is het echte ora-paint of is het zo'n Simprop spuitbus in oracover kleuren?
    De laatste is een poly-urethaan lak. Bij mij ging die schuimen en genereerde bellen bij te dik spuiten. Kon dus zeker niet in een keer dekkend.

3. casper

casper Guest

was het wel warm genoeg?

4. Robin Janse

Robin Janse

Lid geworden:
    11 sep 2002
    @ Hans

Het is de echte ora-paint, die van de oracover fabrikant.

@ Casper

Afgelopen zondag buiten gespoten, binnen laten drogen ivm de zon.

De eerste keer zag het uit als of er een chemische reactie heeft plaats gevonden, de tweede keer leek het wel of de lak zich bij de randen van de plaatsen met plamuur verzamelde.

5. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Hi Robin.

heb je geprobeerd, in 1 laag dekkend te spuiten?
    De truc zit 'm namelijk in het opbouwen van een paar laagjes. De eerste laag is dan nog transparant. Zo krijgt het oplosmiddel nauwelijks de kans om de onderlaag aan te vreten...

6. Robin Janse

Robin Janse

Lid geworden:
    11 sep 2002
    Hoi Bruno,

Ik heb bij de tweede poging een hele dunne laag gespoten om dat ik bij de eerste poging zag dat de lak heel snel begint te lopen. :(

Ik heb zojuist gekeken op de site van intermodellbau in de lijst van stand houders en daar staat oracover ook bij, dus ik denk dat ik het spuiten maar uitstel tot na mijn bezoek aan hun stand :twisted: op 10 april.

Deel Deze Pagina