Osd en return to home functie

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door whitelion, 30 aug 2014.

1. whitelion

whitelion

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Beste allemaal,

Ik ben mijn easystar 2 aan het klaarmaken voor fpv. Ik heb een Orange RX TSix transmitter 6 kanaals. Is er voor mij een mogelijkheid om osd inclusief return to home te gebruiken. Ik heb geen 3 position switch op mijn zender... Ik wilde de Dianmu osd + RTF functie aanschaffen maar ik vrees dat dit niet met mijn zender gaat.

kan iemand mij op weg helpen? Ik heb helaas geen knaakies voor een nieuwe zender en wil het dus kunnen doen met mijn huidige setup.

alvast veel dank!

Groeten Bernhard

2. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Best een deftige zender aanschaffen, fpv vliegen met een orange transmitter zou ik zoizo niet durven.

3. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Inderdaad, ik ben relatief goed te spreken over orangerx gear maar zou niet met zo'n zender vliegen.

Een 9xr is een van de beste zenders die je op dit moment kunt krijgen en kost maar 50 dollar... zeker de moeite waard, zonder zou ik er niet aan beginnen.

4. whitelion

whitelion

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Ok en mag ik vragen waarom mijn zender niet geschikt is? Om te starten vlieg ik zoiezo niet ver weg. Ik heb idd de 9xr ook al even bestudeerd en had het vermoeden idd al dat ik een andere zender nodig zou hebben. Op veel hobbyking filmpjes Word wel fpv gevlogen met de orangerx tsix. Met de range check op de grond had ik 1,3 km bereik en kon niet verder omdat de weg dood liep.

5. whitelion

whitelion

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Oh ja en waar staat de 9xr voor 50dollar? :)

6. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    Ja hoor, dat moet zeker kunnen mits je een 2 standen schakelaar over hebt.
    Je kan dan bv manual vliegen of naar switchen naar RTH (dan vervalt dus attitude control mode).
    Nog beter: als je fail safe op je zender/ontvanger zo kan instellen dat ie dan (buiten bereik/storing oid) automatisch naar RTH mode schakelt, dan ben je echt goed bezig!

7. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Ok, goed, 't kan best, 't is maar een advies waar je jezelf veel ellende mee gaat besparen hoor...

8. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
  9. mcenet

mcenet

Lid geworden:
    3 jul 2006
  10. denkisnaa

denkisnaa

Lid geworden:
    17 jan 2012
    Als je een beetje handig bent kan je toch gewoon op bijvoorbeeld kanaal 5 een mix maken die je door middel van 2 willekeurige 2standen schakelaars op -100 0 en +100 "servo-uitslag" aanstuurt.
    1 schakelaar voor normaal/alt hold of stabilization mode en de 2e voor normaal/rth, en dan zorgen dat de rth switch de stabilization mode overruled.

11. whitelion

whitelion

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Kijk dat wilde ik weten :) daar moet ik eens in duiken. Dan kan ik bijv. De gear en flaps kanalen gebruiken?
    Helaas heb ik mijn centen alweer aan andere onderdelen uitgegeven. Maar kan alvast experimenteren. Dank!

12. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik mis een stukje fundament voor je mening.

13. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    OK, wil ik best uitleggen:

De 9xr heeft een aantal functies (je moet vooral naar de software kijken hier):
    -16 kanaals
    -praktisch ongelimiteerde mixers
    -custom switches

Daarbij komt dat:
    -hij maar 50 dollar kost
    -er 6 2-pos switches, 1 3-pos en 1 spring-switch op zitten
    -er 3 analoge draaiknoppen opzitten
    -er zowel een futaba als JR trainer poort op zit
    -en hij te voeden is met elke 3s lipo die je kunt vinden

Niets is perfect, zo ook de 9xr:
    -de gimbals, hoewel er kogellagers in zitten, zijn niet altijd even soepel
    -bijna alles is van plastic, het voelt goedkoop aan
    -er zit nog wel eens slecht soldeerwerk binnenin, zelf even controleren en zo nodig fixen
    -de trainer ports werken niet naar behoren, tenzij je ze zelf fixt
    -er zit een interne antenne in, maar daar heb je helemaal niets aan als je RF module dat niet ondersteunt

Dit zijn echter (voor mij) een paar kleine minpuntjes die redelijk goed te verhelpen zijn. Zo heb ik een paar soldeerverbindingen (uit m'n hoofd die van een switch, de trainer ports en nog een paar), moest ik wat rotzooi achter het glas van het LCD scherm weghalen, en blijft ie goedkoop aanvoelen.

Maar dat maakt mij niet zo heel veel uit. Het gaat me om de (zeer potente) software, een variant van opentx (bekend van de taranis). Ik heb de mijne nu bijna een jaar en ik ben er zeer tevreden mee. Hij is beter dan m'n oude futaba ff8 en zeker weten beter dan m'n spektrum dx7. Deze zender kan alles dat je ooit zou willen en meer. Als het goedkope uiterlijk echt zo'n grote belemmering is, neem dan een taranis, zelfde soort zender van binnenin (met iets meer toegevoegde snufjes) maar betere bouwkwaliteit. Maar voor de prijs van de 9xr kun je geen betere zender vinden. Deze zender is beter dan menig zender van honderden euros qua functionaliteit. Hij is z'n geld dubbel en dwars waard. Het is, naast openlrs en de ontdekking van de super HAD II camera chipset, zonder meer het beste dat me is overkomen qua fpv electronica :)

14. mcenet

mcenet

Lid geworden:
    3 jul 2006
    Dat is tenminste een argumentatie zie.
    Volledig akkoord hiemee, als je geen geld hebt of wil uitgeven dan is die 9xr de mooiste aankoop dat je ooit kan doen in je leven.
    Voor 50 euro man !! mijn broertje heeft deze ook en ik ben telkens verbaast wat hij daar allemaal mee kan en dit ivm mijn 600 euro dure futaba :worship:

15. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Vraag me bij zo'n "wereldproduct" dan altijd af waarom het niet in het Europese warehouse verkrijgbaar is.

16. mcenet

mcenet

Lid geworden:
    3 jul 2006
    Omdat dit niet volgens de Cee normen is zeker ?
    En wat dan nog ? Al iets beter voor 50 euro in Europa gezien ?(en zonder Rf module 38 euro) Ik wil het graag horen.
    Er heeft hier toch niemand iets gezegd dat dit een wereldproduct zou zijn?? natuurlijk zweer ik bij mijn futaba maar voor een beginner die zelfs nog niet weet of fpv wel iets voor haar/hem zou zijn, is dit toch een prachtige koop volgens mij.

17. Opabob

Opabob

Lid geworden:
    10 okt 2010
    Moest hier iemand zo een 9XR of een Taranis bestellen, wil je dan voor mij eentje meer bestellen.
    Ikzelf heb geen creditkaart maar regel alles met bankoverschrijvingen.
    Ik betaal u vooraf en reken op uw eerlijkheid.
    Bob.

18. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Heeft niets te maken met legaliteit, het is namelijk alleen maar een zender als in het computergedeelte. Er zit geen RF module in, dus de 9xr zelf zendt niets uit ;)

Hij is (was in ieder geval) ook in het EU warehouse beschikbaar. Wel altijd out of stock :/

19. whitelion

whitelion

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Goeie uitleg wat betreft de 9xr. En weet iemand toevallig of er een losse rth unit bestaat? Dus zonder osd?

20. Rien123

Rien123

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Wanneer je een Paypal rekening opent heb je geen creditcard nodig, je machtigt Paypal om van je bankrekening af te schrijven. Werkt goed.

Trouwens de 9XR mode1 is in voorraad in de europe warehouse:
    Turnigy 9XR Transmitter Mode 1 (No Module) (EU Warehouse)

Deel Deze Pagina