hallo, ik wil graag een oud gebakje opnieuw in de folie gaan zetten. ik denk dat de meeste dit probleem wel kennen, hoe krijg ik dat model vet vrij een van de beginselen van het folien. de kist is al wat jaartjes oud en overal zit brandstof. dus mijn vraag hoe vetvrij te maken? Of kan ik de kist ergens mee voorbehandelen? waardoor mijn oratex(waarschijnlijk) beter hecht. ik hoor het wel groetjes pascal
Heisssiegelkleber ofziets van oracover is zo'n product en het is rommel! Tenminste, ik heb het eens geprobeerd op een styro ingedekte vleugel ter verhindering van het vormen van gasbellen. Gewoon zo uit het potje op de vleugel aangebracht; het was net alsof ik alles had ingesmeerd met pattex. Alles kleefde en bleef kleven, ook weken na aanbrengen. Ik had begrepen dat het een soort van laag was dat de porien zou afdichten maar dat bleek het niet te zijn. Uiteindelijk heb ik alles er weer af gehaald door 3 maal met sealer in te smeren en telkens zo goed mogelijk weg schuren; uren werk! Uiteindelijk bleek er een verdunner voor dat product te zijn die je moest gebruiken, mochten ze ook wel even in de handleiding ervan vermelden!
De olie krijg je nooit meer alles uit het hout . Je zou de vette houtdelen kunnen bedekken met 2 lagen keukenrol papier en dan met een hete folienbout er over. Zo trekt er een deel in het papier. Ook met verdunde G4 zou je de vette delen kunnen behandelen. Denk er alleen aan dat je Oracover nooit meer heel van G4 behandelde delen af krijgt . En heisssiegelkleber dicht niks af , houd ook niet op vettig hout . Is een produkt wat niemand nodig heeft . Mvg Johan
oke plotterwelt thanx voor zo ver en dat heissie spul idd niet proberen @paulplevoets volgens mij was t ook niet eens voor elapor bedoeld die rommel. ik ga dat van die foliebout met keukenrol eens proberen. eerst volgende week maar eens de folie eraf ben benieuwd wat ik aantref. kan ik meteen het een en ander repareren. greets pascal
Gebruik bij het verwijderen van de oude oracover wel een verfbrander (op afstand) Anders is de kans groot dat je alleen de transparante folie van de oracover wegtrekt en de kleur blijft zitten. En dat krijg je nooit meer goed weg. heb het nu zelfgedaan bij de Biglift. Die staat inmiddels in de Solartex en wordt gespoten.
Is K2R ovenreinigingsschuim nog onder ons? Of equivalent? Dan even kijken bij Blokker e.d. Hout paar keer behandelen met het spul.
Enkele keren met acetone schoonmaken kan ook helpen. Zo deed ik het vroeger en die toestellen vliegen vandaag nog rond.