oude liefde graupner cobra

Discussie in 'Speedboten' gestart door faab, 30 dec 2016.

1. faab

faab

Lid geworden:
    11 nov 2015
    Hallo allemaal, ik ben fabian, ik ben al een tijdje lid maar nog nooit wat gepost, omdat ik niet zon goede modelbouwer ben maar het wel heel leuk vind. k heb van een collega een graupner cobra gekregen en ik heb er eigenlijk weinig aan gedaan, behalve gespoten, misschien ooit ng eens een andere motor ea dingen erin, want nou loopt die ook ng niet zo hard

2. faab

faab

Lid geworden:
    11 nov 2015
    iemand trouwens nog ervaring met een cobra, heb er een andere schroef eronder gedaan maar dat was eigenlijk niks, misschien ooit eens nieuwbouw?

3. eric_laermans

eric_laermans PH-SAM

Lid geworden:
    19 aug 2005
    Ja, zeker. Ik heb de Cobra gehad. Het was m'n eerste varende RC speedboot. Destijds heb ik 'm ook gevaren met een borstelmotor en eerst zes NiCds, later zeven en nog later acht. Dat was nog 's tunen! (Not... ) Als je verwachtingen niet al te hoog zijn en je vindt het leuk zo'n klassieker nieuw leven in te blazen heb ik nog wel wat tips. Er stond destijds in SchiffsModell een zeer uitgebreid artikel over de Cobra van iemand die flink wat veranderingen had doorgevoerd en met succes:
    - starre as
    - roer van midden naar zijkant
    - etc.
    Ik zou een lichte setup nemen met buitenloper (lichter als Mono I, maar wel iets in die richting). Eventueel verenstalen as en een niet al te pittige hydro prop en LiPo (of LiFePo).

Laatst bewerkt: 3 jan 2017
  4. faab

faab

Lid geworden:
    11 nov 2015
    oke, bedankt voor de bruikbare tips! ja ik zag op internet ook al een uitvoering met jet aandrijving, vond ik ook wel leuk! en het hoef voor mij niet hard te gaan tis puur hobby en bootje lijkt op een speedboot phantom die nogal persoonlijke waarde heeft voor mij.

Deel Deze Pagina