Overlijden Bas

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door HBZWEEF, 5 okt 2024.

  1. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Harderwijk
    Jullie zullen hem vast nog wel kennen: Bas Breijer, modelzweefvlieger, F3B- F3K- F3J- wedstrijdvlieger, De laatste jaren niet meer actief op wedstrijdgebied. Een fijne collega vlieger maar veel te vroeg overleden. Zelf ken ik Bas al vanaf zijn jonge jaren, dat zijn vader hem naar mijn woonplaats bracht vroeg in de ochtend en we dan samen naar nationale en internationale wedstrijden reden. Ook beleefden we avonturen met parapenten en vakanties in Slowakije e.d. Hij was een fijne gast om mee om te gaan. Ik hoop dat hij in het hiernamaals nog een mooi veldje kan vinden om daar zijn belletjes uit te draaien. Ik wens zijn zussen en nichtjes en verdere familie en vrienden sterkte met dit verlies.

    F3K 2015.jpg 20241005_092441.png

    Henk Bonestroo
     
    PE5ED en prop-er vinden dit leuk.
  2. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Hengelo
    Dat is wel schrikken, ook na al die jaren dat Bas niet meer zo actief was en een beetje buiten beeld. Ik ken Bas niet zo goed persoonlijk maar wel als een uitmuntende vlieger in de "goede" jaren van het F3J vliegen en daarvoor.

    Veel sterkte voor familie, vrienden met dit verlies.
     
  3. k2x

    k2x

    Lid geworden:
    9 okt 2011
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Dorsten, Duitsland
    Inderdaad erg triest nieuws. Ook al was hij de laatste tijd niet actief, we hebben goede herinneringen aan de vele wedstrijden met hem.
    Onze oprechte deelneming aan zijn familie en vrienden.

    Matthias und Ulrich
     
  4. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    672
    Locatie:
    Almelo
    Wat een onwaarschijnlijk verdrietig nieuws zeg. Ik heb Bas tijdens mijn DLG periode mogen leren kennen. Bas was een fijne vent om mee om te gaan en niet te vergeten een fantastische piloot. Hier laat hij nog eens zien waartoe hij in staat was:

    veel te jong overleden. We zullen je missen Bas.
     
  5. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.059
    Locatie:
    Huissen
    Wat een triest nieuws. Het verrast mij volkomen. Ik ben met Bas contact blijven houden nadat hij niet meer op wedstrijden kwam. In een van de laatste mails schreef hij dat hij van plan was om naar een RES-wedstrijd te komen. Hij miste het wedstrijdvliegen meer dan hij dacht. We zullen hem erg missen maar hij blijft in onze gedachten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.544
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Voor mij kwam dit ook als een grote schok, Ik had ook altijd nog contact met Bas en ben dit voorjaar nog met hem naar een sleepmeting geweest in Kampen. Met Bas had je altijd een hoop lol. Bas was meervoudig Nederlands kampioen in F3k en ondanks dat hij nooit zo hoog gooide altijd zeer moeilijk te verslaan. Ik hoop dat hij samen met zijn maat die een jaar geleden is overleden het vliegen daarboven weer oppakt. We gaan je missen Bas.
     
    Loet Wakkerman vindt dit leuk.
  7. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Ken Bas uit mijn F3B tijdperk. Veel te jong. Sterkte aan allen die Bas hebben gekend.
     
  8. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.061
    Locatie:
    Annen
    Wat een triest nieuws
    Als beginnende wedstrijdvlieger in 2004 keek ik enorm op tegen die grote Bas Breijer. Hoe anders was het toen ik hem iets beter leerde kennen. Wat een aardige behulpzame vent.
    Herinner me vele fantastische momenten op de F3k wedstrijden. Kan me herinneren dat ik bij een wedstrijd in Mucke een zuinig belletje had en hij als timer mij coachte door te zeggen “ als je nu die 3 minuten niet volmaakt trap ik je in je b…… lol

    En de meest bekende uitspraak van hem “met de tippen door het gras” als hij een laag belletje wist uit te draaien.
     
    PE5ED en Loet Wakkerman vinden dit leuk.
  9. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.827
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ja, zeker triest.
    Oh ja, kan nog goed herinneren de eerste DLG meeting ergens bij Zwolle. Bas was daar ook bij samen met Goswijn en Arjan als ik mij het goed herinner.
    Vlogen met een Turbo van Zach, man dat was ff andere koek dan een highlight of een gambler. Met verbazing staan kijken.
    In de zo beetje 10 jaar erna een erg leuke DLG tijd gehad. Bas heeft door zijn fijne persoonlijke daar zeker aan bijgedragen.
    Oh ja, hij hield niet van kaas, maar tijdens een etentje na een wedstrijd, Kaltenkichen dacht ik, werd hij overgehaald om spagetti carbonara te bestellen......

    Bas en Henk in 2005 tijdens een DLG dag in Vlaardingen

    DLG 2005 Vlaardingen 0049.JPG

    DLG 2005 Vlaardingen 0031.JPG

    Nardt 2009

    Bas wordt geïnterviewd door de lokale omroep.

    DSC02619.JPG
     
    PE5ED, HBZWEEF en Loet Wakkerman vinden dit leuk.
  10. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    934
    Locatie:
    Emmen
    Mijn herinneringen aan Bas zijn vooral uit de jaren 90, bij thermiek-zweef. Erg succesvol was hij met een kist die samen met vliegmaten gebouwd was. Rondjes draaiend aan de 300 meter startlijn om extra spanning op te bouwen. Dacht dat hij het vliegen zichzelf had aangeleerd met up en down andersom. De tekst op de kaart omschrijft hem zoals hij was. Ik wens familie en vrienden veel sterkte toe.
     
    Loet Wakkerman vindt dit leuk.
  11. TheoV

    TheoV

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Geldrop
    Ik herinner mij Bas als een hele fijne wedstrijdvlieger uit mijn F3B tijd en de allereerste F3J wedstrijd op de hei. Hij won daar volgens mijn herinnering met een F3B kist vol met plakband. Later hoorde ik dat hij allergisch was voor epoxy, vandaar dat vele plakband. Ik heb hem nog wel eens gesproken als ik kwam kijken op een F3K wedstrijd. Daarbij haalden we ook herinneringen op uit onze gezamenlijke tijd bij Fokker. Ik wens familie en vrienden veel sterkte toe.
     
    HBZWEEF vindt dit leuk.
  12. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.466
    Locatie:
    Elst gld.
    Enkel leuke herinneringen van Bas tijdens f3k wedstrijden en bijeenkomsten. De humor staat me het meeste bij, natuurlijk ook zijn vliegen wat inspirerend is geweest voor mij en vele anderen. Veel sterkte toegewenst voor de familie en vrienden.
     
    HBZWEEF vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina