Overzicht modelbouwwinkels, ook over de grens

• Topicstarter Topicstarter mGerben
  • Startdatum Startdatum
M

mGerben

Guest
Iedereen heeft waarschijnlijk wel een of twee favoriete winkels waar hij/zij vaak komt; omdat ze goedkoop zijn, of vlakbij, of bijzonder vakkundig... of alledrie.

Is het een idee om die kennis eens bij elkaar te brengen in een lijstje?
Als die lijst er nog niet is, kan het in dit topic.

Even een paar tips om het overzichtelijk te houden:

• - Waar ligt de winkel? Als het in Duitsland is, bij welke Nederlandse steden ligt hij dan in de buurt?
    - Zijn er zaken die de winkel wel of juist niet heeft? Doen ze bijvoorbeeld alleen aan auto's?
    - Geen slowchat over de winkels! Houdt het bij een opsomming.
    - Buitenlandse winkels (Duitsland met name) zijn zo te zien vaak goedkoper.
    Zeker als ze vlak over de grens liggen zijn ze zeer interessant.
    Het vermelden waard dus.

Ik heb deze al gehoord:
hubi-hutte Sanders, hasenstrasse3, klostermoor. Vlak over de grens bij Boertange.

Ikzelf ben met name op zoek naar een winkel in de buurt van Arnhem/Nijmegen/Oberhausen.

Dus laat maar komen...

w&w modellbau
ligt net bij sittard over de grens in haren
heeft voor heli vliegtuig boot auto en zelfs een paar kleine raketjes.
ze hebben ook een website maar moet ff op google zoeken.

Bart foei, is nog erg ver van Sittard af, is bij Roermond net over de grens, naast Heinsberg. Verder heb je dan nog PAF in Kerpen naast Aken en enkele modelbouwwinkels in Aken maar die weet ik niet te vinden. Verder in Limburg Shamrock in Maastricht (redelijk duur en weinig kennis op vlieg en vaargebied), De zwaluw in Montfort (duur en geen kennis) en dan houdt het in Zuid-Limburg verder op.

excuseer..:P
maar hoe zit het met hobby land die is failliet hé.?

nee, die is niet failliet!, maar is gestopt.

over enkele maanden komt er een nieuwe winkel bij met alleen maar eigen bouwdozen en alleen het daarvoor benodigde materiaal.

Elke winkel heeft zijn voor- en nadeel.
Laten we ons concentreren op de goede kant van een winkel, anders ontaard dit weer in ongewenste negatieve winkelbesprekingen...

Pjotrrr zei:
Elke winkel heeft zijn voor- en nadeel.
Laten we ons concentreren op de goede kant van een winkel, anders ontaard dit weer in ongewenste negatieve winkelbesprekingen...

Mee eens... Een winkel kan niet alleen maar slecht zijn, want dan bestaat-ie niet lang. De bedoeling is ook niet een goed/slecht forum, maar adressen!

Weet iemand iets over de grens ter hoogte van Arnhem/Nijmegen?
Richting Oberhausen of Duisburg ofzo?

Ik ben op zoek naar een zender + model + toebehoren, en ophalen heeft mijn voorkeur boven de post.

tam modelbouwcenter
is een hele grote winkel (zoals een supermarkt)
vrij goedkope spullen goede service en heef echt wel alles

greetzz

Back