P09 figuur 9, snap positief of negatief ?

Discussie in 'F3A' gestart door Hans Meij, 13 okt 2008.

1. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    In figuur 9 mag men positief of negatief snappen. Wat zijn de overwegingen om voor de ene of de andere uitvoeringsvorm te kiezen?

2. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Je doet ze alle twee een paar keer en kijkt wat er gebeurd. Bij de Integral van Derk sprong het model heel lichtjes naar de down kant opzij met een negatieve snap, en wat zwaarder naar de upkant bij een positieve snap. Het werd dus een negatieve snap met wat up erbij bij het uitvliegen. Bernd Beschorner vloog ook met een Integral en die deed hem positief, hij moest dus bij het beƫindigen van de snap iets down drukken wat ook goed ging.

Gewoon proberen, dus.

3. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Dank je Bert, dit verduidelijkt veel.
    (Voor de insiders: ik ben eigenwijs geweest)

Laatst bewerkt: 13 okt 2008
  4. hezik

hezik Guest

hmm.. ik ben kennelijk geen insider dan?

snappen doe ik wel, maar niet netjes of correct, gewoon als lol dus.. hoe vlieg jij een snap, hans? eerst up geven, en dan rudder en rol erbij geven, tot hij ver genoeg gesnapped is, dan alles los? Is dat een positieve snap? en een negatieve zou dan met down zijn?

ik heb het nu nog op een schakelaar staan, met maximale uitslagen.. geef eerst wat up, trek schakelaar aan tot ie voldoende gesnapt is en dan alles los.. veel boerser dan dat zal waarschijnlijk niet gaan :p Het eerst up is omdat hij anders eerst nog een stukje gaat rollen voordat hij aan de 'echte snap' begint..

Ik vraag mij ook af hoe je bepaald welke uitslag minder moet. Bijvoorbeeld.. als het model een barrelroll-achtige-snap doet, minder up geven? Als hij te snel rolt minder rolroer? hoe bepaal je dan of de hoeveelheid rudder correct is?

Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2008
  5. jobverkerke

jobverkerke

Lid geworden:
    30 mei 2005
    negatief snappen wordt door het merendeel van de mensen gedaan. In deze downline trek je je kist anders te snel recht met een positieve snap.

P09 aan het trainen? :)

Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  6. hezik

hezik Guest

Tsja je zult wel moeten als je het komende seizoen A gaat vliegen :)

7. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Afgelopen weken met de Synergy de individuele figuren en daarna clusters van twee en drie figuren gevlogen om de overgangen te proberen.
    Dit weekeinde voor het eerst met de Acromaster het programma een aantal maal in een gevlogen.

Deel Deze Pagina