Zijn er mensen met ervaring met dit model? https://shop.strato.de/epages/61316...ectPath=/Shops/61316787/Products/Acrojet-Mini Niet de mooiste. Vind de mb339 net wat tezwaar en komt daardoor best hard binnen. En zelf vind ik hem daar door niet heel fijn vliegen. Zit wat naar dit model te kijken. Vraag me af of er in nld ervaring is met dit model.
Ik heb deze. Een prachtige kist. Alleen is een Kolibri met 2,7Kg stuwdruk te weinig om bij ons van het grasveld op te stijgen. Ik zit eraan te denken om hem weg te doen.
IMG_0319 door FStrating geplaatst op 28 aug 2024 om 09:54 IMG_0320 door FStrating geplaatst op 28 aug 2024 om 09:54
Ons veld is een driehoek en de wind moet gunstig staan om de grootste lengte te kunnen benutten. Ook ben je beperkt aangezien er regelmatig mais langs het veld staat. Dan kan je alleen in het voorjaar en het najaar met kisten vliegen die wat meer ruimte nodig hebben om te starten. De maximale lengte is 80 meter. Ik kreeg gewoon niet voldoende snelheid om los te komen. Nog contact gehad met PAF en zijn advies was om een turbine te nemen met minstens 3,5 kg om te starten vanaf gras. Als ik dit eerder geweten had....
Er zit inderdaad een intrekbaar landingsgestel in. Deze komt ook van PAF en wordt ook aanbevolen voor deze kist. De wielen zijn 62mm.
Formaat van de wielen is op zich prima. De huidige turbine is gewoonweg te licht om hem vanaf gras te vliegen. Een 4,5kg turbine erin zal heel veel schelen en dan krijg je hem vanaf elk veld de lucht in.