Pampa 2006, 2de (schuchtere) poging...

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door rafgol, 25 jul 2006.

1. rafgol

rafgol

Lid geworden:
    21 dec 2005
    Omdat het in de vorige Pampa-draad wat in de soep draaide heeft Niek de boel gesloten. :roll:

Laat ik hier toch even melden dat we met z'n allen met respect naar elkaars toestellen , bouw-en-vliegkunst moeten kijken.

Ik was andermaal weer vol bewondering. (ook al vlieg ikzelf enkel op ionen-stormen, maar dat hoeft echt geen probleem te zijn om als toeschouwer volop te kunnen genieten van ander vormen van modelvliegen)

Spijtg dat sommige collega-modelbouwers het pampa-gebeuren afkraakten, waarom, daar ga ik niet op in... Ik heb bewondering voor elke tak van de vliegkunst.

Laten we mekaar niet bespotten, niet afgunstig zijn, ieder zijn/haar waarheid, maar vooral het plezier van vrij door de lucht te suizen hoog aanprijzen. Of dat nu met een concorde is of met een slow-stick, een high-tech toestel of een knullig gebouwd handwerp-zwevertje. Dat maakt toch allemaal niet uit in wezen, alles is relatief.

Verstandige mensen, geef je gedachten een ziel, en schrijf mooie dingen over het modelvliegen.

2. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Errug mooi (zondag):
    De 7 meter zwever.
    3D demo met drie helis.
    De Mig21(?)
    De elektro Me262
    De Concordes

Wat mij betreft had de commentator het woord -vriend- wat minder vaak mogen gebruiken. Maar dat kan aan mij liggen, ik heb geen vrienden :cry: ;)

3. matt4

matt4 Guest

waar blijven de fototjes?
    Ik ben jammergenoeg niet gegaan naar Pampa 2006.
    En vandaar dus dat ik heel erg benieuwd ben naar de foto's! iemand heeft er toch heus wel gemaakt?

en euhm, jullie hebben het hier over een zwever van 7meter. hebben jullie de naam en/of herkomst van de eigenaar/piloot?
    bij ons in de club heeft iemand een 7meter zwever (zelfbouw), vandaar dat ik misschien denk dat het hem is...

MVG!

4. adryan

adryan Guest

5. MrBean

MrBean

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    @Matt4 : De zwever was een ASK21 en de "eigenaar" was Ali Maschinsci

@Ron : Ik zal proberen het woord "vriend" niet te snel meer te gebruiken ! :) :) Maar je weet, piloten zijn toch één groepje vrienden...

groetjes,

Davy

6. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Van de andere kant, als je Ali Maschinsci tot je vrienden kunt rekenen: "Ali, ik durf het bijna niet te vragen maar mag ik eens een keer ...".

Waarom maakt de F15 van Philipp Avonds zo'n ruw/ruig geluid?

7. Wat versta jij onder vrienden Ron?
    Heb je ze echt niet?

Gerard.Smolders

8. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Ik meen me vaag te herinneren dat ik ze ooit wel had, vroeger ;)

9. matt4

matt4 Guest

neen toch niet, die man zit niet bij ons in de club :D
    Ik had het op iemand anders

10. Koenieboy

Koenieboy

Lid geworden:
    29 jul 2004
    Philip heeft een nieuwe uitlaatpijp ontworpen. De splitsing is nu verder af van de turbine. Dit geeft minder vermogenverlies.
    De vorige pijp gaf 1 kg verlies

11. rafgol

rafgol

Lid geworden:
    21 dec 2005
    Spijtig dat ik zondag op Sanicole was, zaterdag heb ik geen boomlange vriend zien rondlopen :wink:

12. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    :)

Hoe kreeg PMF het voor elkaar om 3 jet stuntteams op bezoek te krijgen?

13. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi

Wij waren ook op pampa en onze mond viel niet open maar die bleef het hele weekend open staan ( van verbazing ) geweldig was het gewoon daar.

Voor complimenten moet je bij de organisatie wezen en voor gezeik bij jezelf, organiseer het ma eens.

Ik hoorde wel dat er piloten waren die klaagde dat Ali zoveel vloog en dan die 4x F16 dat was helemaal kicken. Ook elektro was geweldig.

Ik ging soms tussen de piloten staan ( ze kennen me toch niet ) en luisterde diverse gesprekken onder de piloten aan en iedereen heeft wat te zeiken over een ander, das jammer en hoort niet, heb respect enz enz voor een ander.

Ook bij de stands heb ik dat gedaan en dan baal ik van de balletjes die er achter staan, doe normaal je bent niet anders als een ander, omdat je dan toevallig een shop hebt en turbine vliegt ben je niet meer als een ander.

Zo dat wilde ik ff kwijt.

ff dit nog HET WAS GEWELDIG OP PAMPA.
    we komen volgend jaar zeker weer, onze compli voor de organisatie

Groeten Jaap

14. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Amen

15. GFTbaksken

GFTbaksken

Lid geworden:
    15 feb 2006
  16. lennert

lennert

Lid geworden:
    28 dec 2004
    ook ik ben er geweest en vond het HEEl erg mooi en indrukwekkend.
    ongelooflijk wat een geluid en snelheid.
    als je dan na gaat dat de concorde 12:000 euro kost zou ik hem niet eens de lucht in laten maar als je dan ziet wat hun er me doen
    respect :worship:

en de organisatie ook heel goed geregeld!
    er kreeg een meisje voor mij een epelepsie aanval en degene die aan de microfoon stond riep het gelijk om en binnen 10 seconde was de docter aanwezig. :thumbsup:
    eten en drank heel goedkoop en de echte f16 ook ongelooflijk mooi.
    dus was voor ons een super dag voor herhaling vatbaar!!

grts lennert

17. F15

F15

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Ben dit jaar wederom naar de meeting geweest en gevlogen
    en in een woord FANTASTIE`S wat een weekend.
    het weer was een beetje te warm soms maar verders super :thumbsup:
    Volledig mee eens :worship:

greetz.
    Michel

18. Sandor

Sandor Guest

Dat Ali mascinchy daar was heeft ook een deel met mij te maken.
    Ali was het een beetje zat om altijd in engeland te vliegen voor geld en daarmee altijd een vast programma te vliegen.
    Ali wou eens gewoon lekker vliegen en dat heeft hij ook gedaan.
    daar het gelul weer begint dat hij veel vloog vind ik niet raar met bijna 10 kisten incl nog onze L-39.
    er was ook nog een andere sponsor die "zomaar" tussendoor kon.
    maakt toch ook niet uit?
    Ali wist al maanden geleden dat hij zou komen , we hebben hem zelfs gezecht dat een kist niet nodig was en er genoeg waren.
    tevens had ik bij koen al een en andere gevraagd om een slaapplaats te regelen.
    in ieder geval komt hij volgend jaar weer.
    vind ik alleen maar een compliment voor het jetvliegen...
    en als je zeurt moet je gewoon thuisblijven en er niet op reageren.
    tevens is er zonder commersie geen spul te koop.
    als er veel zijn word de prijs ook lager (kijk maar eens naar jullie electro,s en turbines)

19. F15

F15

Lid geworden:
    27 jul 2006
    he sandor rozenburg ?? :oops:

man blij dat hij er was wat kan die vent vliegen en wat een mooie toestellen had hij bij zich :thumbsup:

20. koen sr

koen sr

Lid geworden:
    26 jul 2006
    Bij deze wil ik in naam van het bestuur en alle leden van Pampa Modelfighters alle deelnemende piloten en bezoekers hartelijk danken voor hun aanwezigheid op onze "Jets over Pampa".

Opmerkingen en kritieken zullen er altijd zijn en voor zover ze relevant zijn proberen we er rekening mee te houden om volgend jaar nog beter voor de dag te komen.
    Dan bestaat PMF trouwens 25 jaar. We zijn al bezig met nadenken om er iets speciaals van te maken ... .

Ali Machinchy heeft dus al beloofd dat hij volgend jaar zeker terugkomt (om de wisseltrofee in te leveren...). We lopen natuurlijk het risico dat hij een tweede en derde keer de trofee wint en dan kunnen wij sponsoring gaan zoeken voor een nieuwe wisselbeker ...

Koen Achten

Deel Deze Pagina