Pan servo vervangen tripod

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door MFD, 18 mrt 2015.

1. MFD

MFD

Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Beste mensen,

Als de antenne tracker op mijn driepoot 360 graden draait, is er op een bepaald punt een knik hoorbaar. Alsof 'ie over een steentje heenwalst. Dat is dus niet in orde en ik denk dat dat een defect in de pan servo is.

Nu heb ik deze driepoot met tracker tweedehands gekocht dus niet zelf op de driepoot gezet, en mijn vraag is of dit werkelijk de pan servo betreft en indien correct, hoe je deze eruit haalt. Er is een stalen ring zichtbaar waar de tracker op draait maar verder geen aanwijzing waar je kunt demonteren...

Alvast bedankt!

2. Killerbean

Killerbean

Lid geworden:
    18 aug 2011
    Kan je het met een video laten horen?

Sommige mensen zetten te grote antennes op de tracker, daar is hij niet tegen bestand en gaat hij inderdaad stuk.

3. birds-eye-view

birds-eye-view

Lid geworden:
    22 jan 2015
    mfd je hebt waarschijnlijk een myflydream tracker of niet? er kunnen een paar oorzaken zijn.
    1 je mist een tand van je tandwiel
    2 er zit een soort flexibele ophanging en deze loopt niet vrij en daardoor kunnen de tanden over elkaar schieten.
    3 servo trekt te veel stroom en beinvloed hierdoor je tracker kompas waardoor die verkeerde pulsen uitstuurd naar de servo. (hierdoor klinkt ie ook behoorlijk verrot)
    4 idd te grote/ zware antennes geven problemen zeker bij de oude modellen zonder veer aan de servo hevel. antennes moeten volgens fabrikant dicht tegen de bevestingsplaat komen en niet meer dan +-700gram zijn.
    5antennes waar ijzer/staal inzit beinvloeden de tracker en deze kan hierdoor op tilt slaan (hevig op en neer zwaaien of rondjes blijven draaien met een hoop gekraak)

laat maar horen of je eruit komt en anders stuur je maar een pb dan help ik je wel verder heb die dingen al zo vaak uit elkaar gehad en gerepareerd.

Deel Deze Pagina