Nieuw project ter vervanging van de C3 Ik startte met de motor van de C3, flat Twin, en als dit model goed zal vliegen, dan zal er een drie cilinder ster moeten komen voor de schaal looks. Ik heb de originele tekening 15% vergroot en de spanwijdte komt nu op 77cm uit. Streefgewicht: 110 gram inclusief motor .
Niet persé, er is ook minstens één Pander D gebouwd met de 2-cylinder Bristol Cherub, de H-NADL ofwel PH-ADL....
Max, wat moeten we nou zonder jou. Ik heb zo links en rechts gezocht, maar dus niet door het midden. Daar heb jij deze informatie dan vandaan. Je maakt mij hier erg gelukkig mee. Top en bedankt.
De eerste ripjes in positie gebracht en verlijmd met de hoofdligger en de voorste onderligger. Vlakke bovenkant van de vleugel en onderkant met V-vorm.
Eerste neuslijst in vorm gebogen en nu laten drogen. Daarna eenvoudig over de voorkant van de vleugel schuiven en verlijmen met de ripjes. Zeer lichte constructie samen met de webbing tussen de voorste liggers, boven en onder, van de vleugel.
Romprug op maat gesneden en in warm water gelegd. Nu laten drogen en daarna de overige schaaldelen snijden en buigen. Daarna eenvoudig met strijkbout vastzetten. Uiteraard vooraf de spantjes instrijken met PVA lijm.