Nieuw project ter vervanging van de C3 Ik startte met de motor van de C3, flat Twin, en als dit model goed zal vliegen, dan zal er een drie cilinder ster moeten komen voor de schaal looks. Ik heb de originele tekening 15% vergroot en de spanwijdte komt nu op 77cm uit. Streefgewicht: 110 gram inclusief motor.
. Wat een leuk een gaaf project Mooi stukje Nederlandse geschiedenis. Veel plezier met de bouw, ik blijf het volgen [edit] Wat grappig, ik zie nu dat het een bouwtekening van Skonk Works is, voor een R.T.P model met Ballards 4554 motor Lijkt me een perfecte kist voor een vergroting, voorzien van een mooie Gasparin CO2 motor conversie inderdaad, succes! Groeten, Ramses .
Je kan het aan de bouw van de man dragende versie zien dat het is gebouwd door een meubelmaker firma. Kwaliteit tot in het kleinste detail.
De eerste ripjes in positie gebracht en verlijmd met de hoofdligger en de voorste onderligger. Vlakke bovenkant van de vleugel en onderzijde ingebouwde V-form.
Eerste neuslijst in vorm gebogen en nu laten drogen. Daarna eenvoudig over de voorzijde van de vleugel schuiven en verlijmen met de ripjes. Zeer lichte constructie samen met de webbing tussen de voorste liggers, boven en onder,van de vleugel.
Romprug op maat gesneden en in warm water gelegd. Nu laten drogen en daarna de overige schaaldelen snijden en buigen. Daarna eenvoudig met strijkbout vastzetten. Uiteraard vooraf de spantjes instrijken met PVA lijm.
Wat ik kan vinden is t volgende. De Pander D een land plane tussen 1919 en 1939. Deze had een khaki kleur met ral nummer 6014. Zie website https://www.ipmsstockholm.se/home/colours-of-the-dutch-air-force-part-2/ Of dit ook is wat je zoekt. Maar t is wel een stukje documentatie wat je sluitend kan krijgen. Waar haal je de kennis vandaan met de creme kleur? Wellicht kan ik wat meer uit destilleren...
Dus de H41 van Humbrol dat is een ivoor kleur. Ik zou dan de acryl variant nemen. Er is een geen Ral equivalent zo te zien. Dus dan kun je naar de Vallejo verf, dat is acryl, dan heb je code Vallejo 918 nodig.
Top Bernard. Dat is precies wat ik nodig had. Vallejo gebruik ik graag en dan met de airbrush. De laatste onderdelen nu met water verneveld.