Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

Discussie in 'Multicopters' gestart door snoebel, 21 sep 2010.

1. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Had nog geen draadje gevonden over deze Quadricopter.
    Wel wat losse verhalen in de diverse topics zoals het cafe.

Weet niet helemaal of dit de juiste plaats is, dus als een moderator een betere plaat heeft, prima, verplaats hem dan maar even.

Dus bij deze wou ik hier een verzamel topic starten voor hem.
    Zal komende dagen de info verder aanvullen over dit 'speelgoed'.

De Quadrocopter heeft de volgende specs :

EMBEDDED COMPUTER SYSTEM
    ■ARM9 468 MHz
    ■DDR 128 Mbyte at 200MHz
    ■Wifi b/g
    ■USB high speed
    ■Linux OS

INERTIAL GUIDANCE SYSTEMS WITH MEMS
    ■3 axis accelerometer
    ■2 axis gyrometer
    ■1 axis yaw precision gyrometer

SPECIFICATIONS
    ■Running speed: 5 m/s; 18 km/h (16.4 ft per second; 11.2 miles per hour)
    ■Weight:
    - 380 g with outdoor hull (0.8 pounds)
    - 420 g with indoor hull (0.9 pounds)
    ■Flying time: about 12 minutes

SAFETY SYSTEM
    ■EPP hull for indoor flight
    ■Automatic locking of propellers in the
    event of contact
    ■UL2054 battery
    ■Control interface with emergency button
    to stop the motors

DIMENSIONS
    ■With hull:
    52,5x51,5cm (20.7 inches x 20.3 inches)
    ■Without hull:
    45x29cm (17.7 inches x 11.4 inches)

Accu is een 1000mAh, hardcase, 3S 10C pack en weegt ongeveer (zal exact laten weten zou gauw ik hem heb) 100gr.
    Tips voor alternatieven accu's volgen nog :) Maar begreep dat er mensen zijn die vliegen met de Zippy 2200mAh en Park Flyer packs.

Meer info op de officele site :
    AR.Drone.com USA - Parrot Wi-Fi quadricopter. Augmented Reality games on iPhone, iPod touch and iPad

Prijs van deze quadricopter is 299 dollar in de US, 299 euro in Europe (Frankrijk + Duitsland) en 299 Pound in de UK.
    Heb begrepen van een ander forumlid dat Nederland ook op de planning staat, maar pas einde dit jaar (2010) of zelfs begin volgend jaar.

Bediening gaat met een generatie 3 of 4, Iphone, Ipod touch of Ipad, deze mag IOS3 of 4 draaien.

AR staat voor augmented reality, wat zoiets betekend als virtuele componenten toevoegen in het echte leven. Ze hebben op dit moment twee applicaties die dit doen in de vorm van games :

Maar ook tegen elkaar spelen is mogelijk :

Bediening met Android staat ook op de planning, maar ze hebben nog problemen met de netwerkstack ondersteuning, de Drone heeft nml een 'ad hoc' WiFi netwerk nodig, iets wat (nog) niet native zit in Andriod 2.1 of 2.2.

Meer info over de Android app : (met dank aan PIR3IIly)
    Android Phone Used to Fly an AR Drone at Google I/O [Video] | Android Tapp. Android App Reviews
    Parrot AR.Drone helicopter ook met Android te bedienen - Android - Androidplanet.nl

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    De mijne ga ik trouwens morgen ophalen :)

3. ickarus

ickarus

Lid geworden:
    7 sep 2010
    Ga ik volgen!!

Waar heb jij hem vandaan?
    Hoeveel kost zoiets?

4. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Saturn in Duitsland, 299 euro.

5. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Ik ben benieuwd hoe hij vliegt. Mijn X-Ufo had ik best wel wat problemen mee.

6. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Ik ben benieuwd wanneer deze in NL te verkrijgen is. Inmiddels al gelanceerd in Duitsland, UK, Frankrijk, VS en Japan.
    Omdat ik een jaar geleden hier al op zat te wachten ben ik begonnen met RC heli´s om toch maar te kunnen vliegen.

Hier alvast een link met veel info en ervaringen van de eerste drone piloten bij onze oosterburen:AR Drone Flyers.com - Index page

Fer

7. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Eerste post aangevuld met info, als iemand nog tips heeft voeg ik ze graag toe !

Info over leverbaarheid in NL staat in eerste post.

8. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Even volgen!

9. EvdL

EvdL

Lid geworden:
    1 sep 2010
    Je kan de AR Drone vanaf vandaag ook bij www.pdashop.nl bestellen.
    Kost € 349,00 maar wordt dan gratis thuis bezorgt.

10. goor

goor

Lid geworden:
    29 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  11. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Originele accu is 105 gram, ik heb twee van deze besteld, eens kijken of dat goed gaat :

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 1300mAh 3S1P 15-25C (DE Warehouse)

2 gram lichter en maat is zowat hetzelfde, iets kleiner qua dikte en breedte, 2mm langer.
    Maar wel 300mAh meer als origineel ;-) Om nog maar niet te spreken over de prijs.

Ze gaan trouwens als warme broodjes over de toonbank volgens de medewerker van Saturn, in Aken stonden ze idd met twee grote pallets in de winkel. Maar nog niet veel spares, buiten accu's, laders en de ultrasoon unit.

De mijne is een blauwe geworden, ben nu aan het wachten op het binnenkomen van mijn Ipad, die zou er hopelijk morgen zijn.

12. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Geland in NL!
    Net eentje besteld en morgen in huis!!

Erg goede tip die lipopacks......voor dat geld hoef je het zeker niet te laten en de specs komen overeen met de stock lipopack.

13. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ja, en voor de 'niet' modelbouwers onder ons, de balancestekker is dezelfde als die van het ladertje dat erbij zit ! Zelf gebruik ik mijn Hyperion duo lader.

Ben me nog aan het bedenken wat ik ga doen met de stekkers...

En al op zoek naar een koellichaam voor de motors, iemand een leuke suggestie voor een 12mm koellichaam, max 10mm hoog ?

Ik had deze : GWS 12mm Heat Sink - BmkDesigns

en deze al gevonden : 12mm (.47) Motor Heatsink [MO213] - $1.00 : Zagi - The Original EPP Foam RC Flying Wing

Maar kan van beide niet vinden hoe lang ze zijn, van de andere kant op maat maken met een dremel is natuurlijk ook niet zo'n klus.
    Die tweede leek me ook wat aan de dikke kant en zal dus wat zwaarder zijn dan de eerste...
    Zoek eigenlijk een zo licht mogelijke versie..

*edit* Ik lees net 0.1 LBS qua gewicht... da's een dikke nogo.. 45 gram per motor extra.. da's veul te veul.. Verbaast me wel zo zwaar..

Laatst bewerkt: 23 sep 2010
  14. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Eerst maar eens kijken hoe de motoren zich houden na een sessie. Het is aardig wat overgewicht voor een beetje extra koeling.

Wat de stekker betreft gaat de standaard sowieso vervangen worden door deans, voor de eerste zinvolle mod. De standaard connector zal op den duur de bottelnek gaan worden.

Verder kijken waar en hoe er gewicht bespaard kan worden zonder het hele geval te strippen.

15. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ik hou niet van deans, die gaan zo lastig vast en los. Denk dat ik ga voor Traxxas, die heb ik nu overal aanzitten en bevallen prima. Zijn wel iets zwaarder, maar dat zal wel loslopen.

Ja, 45 gram per koellichaam is een nogo, maar ze zijn echt maar 12mm, heb ze een mailtje gestuurt of ze zich niet een komma vergissen :)

Had ergens een topic gelezen met een gast die hem helemaal ontdaan heeft van alle behuizing, maar begreep dat ie dan niet meer lekker vliegt. Hij is blijkbaar 'afgeregeld' op zijn gewicht.

Hetzelfde geldt blijkbaar ook de andere kant uit, wat gasten die een Zippy 2200mAh erin gedaan hebben, schijnt prima te vliegen maar de motors worden nog veel heter. Vandaar dat ik gezocht heb naar accu's die zonder aanpassing erin kunnen, maar ook hetzelfde gewicht hebben. De Zippy 1300 is 102 gram incl connector. (origineel is 105 gram, zelf gemeten vandaag)

16. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
  17. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Vluchttijd van 30 min met die 2200 mah Zippys. Dat is iets te veel van het goede voor de motoren. Beter even laten afkoelen na max 15 min vliegen om de motoren te sparen.

18. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Da's natuurlijk een idee, ik had meer zoiets van, gewicht lager of hetzelfde houden en motoren beter koelen met koellichaam erop, zodat de motoren wat langer mee gaan en stuk minder heet worden. Per slot van rekening blazen ze hard zat langs de motor af, dus een klein extra stukje alu helpt denk ik al gigantisch om beter te koelen.
    Daarbij ziet het er ook nog 'hightech' uit, vier van die alu koelers erop :)

Ik denk dat ik maar eens 4 van deze laatste laat komen, voor het geld kun je ook geen buil vallen.

19. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Hoi,
    Ik heb nog van koellichaampjes van mijn x-ufo en ze wegen samen 10 a 11 gram. Dus ongeveer 2,5 Gram per stuk. (en nee, ik doe ze niet weg) :))

Groetsels
    Arie

20. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Heb je een partnummer of linkje ? Zijn ze 12mm ?

Deel Deze Pagina