Pattern kits?

Discussie in 'F3A' gestart door Erik v. Schaik, 29 apr 2009.

1. Erik v. Schaik

Erik v. Schaik

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Hoi!

Ben nu bezig om een Oxalys 50 EP ARFje op te bouwen. Omdat ik eerst kennis wil maken met kunstvlucht en later toch graag zelf iets bouw ben ik toch nieuwsgierig of er ook kits te krijgen zijn. Kan ik me daar in de winter op concentreren ;). Heb voorlopig nog niet direkt de behoefte voor competitie dus ook de minder recente modellen zijn erg welkom, Mits dat je ze zelf kan bouwen als kit of van tekening.

De lijst is nu nog erg kort, maar hoop dat deze aangevuld kan worden.

DaveSmithModels.com - Quality Aircracft
    www.Hobbyin.nl       De site voor vliegend nederland

2. Erik v. Schaik

Erik v. Schaik

Lid geworden:
    22 dec 2003
  3. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. Erik v. Schaik

Erik v. Schaik

Lid geworden:
    22 dec 2003
  5. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
  6. hezik

hezik Guest

Hobbyin kun je weer schrappen, de X-tra wordt niet meer gemaakt..

Welke niet mag ontbreken is 'de nieuwe kit van NL bodem', de 'Orange' van fam Knol. Een erg mooi ding. De kit is er nu nog niet, ze zijn er zelf nog mee aan het vliegen voor de fijnafstemming, maar tegen de winter zou die beschikbaar moeten zijn:

Foto Gallery - Orange

7. Erik v. Schaik

Erik v. Schaik

Lid geworden:
    22 dec 2003
  8. hezik

hezik Guest

Gaat het je om echte bouwdozen, of mag ARF ook? Of bv. glasrompen met al ingedekte vleugels, zeg maar 'spuit/folieklaar'?

kijk bv. eens op http://www.f3alorenz.de.. ook een hoop F3A toestellen

9. Erik v. Schaik

Erik v. Schaik

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Als ik een F3A model zou willen hebben dan zou mijn 13s2p A123 pakket daar het liefst plaats in moeten vinden (ongeveer 4kW@7 minuten en 12 minuten laadtijd, 1000-3000keer ;) ) . Omdat dit pakket alleen al 2kg is moet ik dus in het model zelf grondig gaan dieten. Het is dus van de zotte om in een arf te moeten dremelen. Bijvoorbeeld een Xtra2000 in Pipercub/3d bouwwijze zou voor mij dus eerder voor de hand liggen. aangezien ik graag op de E-meetings vertoef is ook nog eens meedoen aan een F3A competitie iets te veel naar mijn zin.

Ik ben niet geinteresseerd in F3A ARF omdat die prijzen best pittig zijn, maar ook dat ik graag bouw. Het echte handwerk zeg maar ;)

Motorkap en cockpikap is welkom, Als je er maar veel zelf mee kan knutselen.
    Vandaag mijn Oxalys50EP ingevlogen op 9sA123 en beviel best goed!Een laad/vlieg cyclus is hier ongeveer een kwartier :). Het zou ook nog goed kunnen dat ik in deze klasse een kit of tekening ga zoeken en mischien zelfs naar een classic pattern ship toega want nostaglie vind ik best leuk en mag best goed vliegen, maar hoeft niet perfekt te zijn.

grtz, Erik

10. hezik

hezik Guest

13s? Wat voor voltage zit je dan op? F3A is max. 42 volt.. (stel je zou toch eens willen meedoen..)

11. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    123 cellen :D

Mvg Johan

12. hezik

hezik Guest

en 13 * 3.6 is? Juist ;)

13. Erik v. Schaik

Erik v. Schaik

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Als ik in competitie zou willen beginnen dan wordt het toch eerst F3Ac dus met de Oxalys.
    Standaard Spanningen en stromen werken niet zo goed met A123. De motoren moeten binnen 9 minuten weer afgekoeld zijn voor de volgende vlucht en dat gaat niet met hoge stromen ;).

14. Erik v. Schaik

Erik v. Schaik

Lid geworden:
    22 dec 2003
  15. Erik v. Schaik

Erik v. Schaik

Lid geworden:
    22 dec 2003
  16. 3w_flyer

3w_flyer Guest

verdorie wordt zo'n curare nog verkocht ?

dat is iets van 20 jaar geleden.

17. Erik v. Schaik

Erik v. Schaik

Lid geworden:
    22 dec 2003
    nostalgie in vol gfk ;)

Deel Deze Pagina