PDF en DWG AO uitprinten op A4tjes?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door sietse, 15 mrt 2006.

1. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    in dit topic:
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=33968&start=45

ben ik bezig met het ontwerp van een shocky. Ik zit nu alleen in de problemen met het uitprinten... Ik kan vanuit Inventor allerlij formaten genereren, maar een A0 tekening op a4tjes gooien lukt niet. Ook heb ik de tekening al omgezet naar PDF, maar ook daar lukt het niet.

Iemand een tip hoe dit makkelijk te doen is?

2. dirk57

dirk57

Lid geworden:
    3 aug 2003
    Niet lachen, met MS-paint kun je perfect tiled-printen (gaat vanzelf), dus exporteren naar een formaat dat je kunt inlezen in MS-paint

Dirk

3. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    mmmh, ik zal eens kijken. Paint is zowieso wel cool. Kan je ook 3D in tekenen :D. Moet je alleen wel je best doen...

Net ff gechecked, maar het wilde nog niet helemaal lukken. Ik kan zelf prima "tiled" printen vanuit inventor. Dan zet ie er zelfs kruisjes op de plekken waar je de a4tjes aan elkaar moet plakken. Probleem is dus dat ik hem ook aan anderen (zonder inventor) wil mailen. Die moeten hem dan natuurlijk wel kunnen printen.
    Vanuit inventor kan ik wel als IDW en DWG etc. opslaan. Bitmap kan ook, maar dan slaat hij gewoon de "current vieuw" op. Daar heb je dus ook niks aan :roll:

4. dirk57

dirk57

Lid geworden:
    3 aug 2003
    Kan je hem niet als WMF exporteren? Kan met Rhino wel, en dat is perfect te printen met MSpaint

5. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Met Adobe Illustrator kun je dwg of dxf naar pdf omzetten.
    En met Adobe Acrobat kun je A0 naar tiled A4 omzetten.
    Zelf nooit gedaan maar ik weet dat het kan ;)

Overigens geef ik liever zelf een vijftal euro's uit aan een A0 print, dat A4 aan elkaar plakken is ook maar nix......

Genoemde software heb ik hier nog wel ergens liggen :D

6. dirk57

dirk57

Lid geworden:
    3 aug 2003
    Da's waar, maar A3tjes op mijn werk printen -met Paint- is ook wel heel verleidelijk...

7. thijs

thijs Guest

stuur maar een pesoonlije mail >> ik beschik over een knoert van een plotter. en uitplotten van een autocad bestand formaat tekening A0 of zelfs groter is geen probleem
    ( dus geen PDF formaat AUB >>>DWG of DXF is ok )

kosten >>> materiaal + verzenden <<<
    vrijwillige donatie om mn plotter in de lucht te houden is welkom

8. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Ey, in ieder geval bedankt voor het aanbod, zal er eens aan denken als ik nog wat nodig heb. Na een lange zoektocht is het echter eindelijk gelukt om Tiled PDFjes te printen. Dit is natuurlijk wel zo makkelijk. Gewoon thuis, ff aan elkaar plakken, en iedereen kan het openen.
    Ik heb nu CutePDF, Die installeert zichzelf als een soort virtuele printer en dan kan je direct vanuit Inventor (of andere CAD progs) printen naar die printer. Die slaat het dan op als PDF. Werkt prima :D

Deel Deze Pagina