Ik ben een beginner en wil met alle geweld de parat gaan kopen en bouwen. ik doe zelf een varend beroep en weet hoe speciaal de voith schneider propeller voor aandrijving is en daarom wil ik hem hebben. Nou is mijn vraag heeft iemand de parat gebouwd en heeft er iemand foto's van zijn bouwproject want ik weet dat het geen beginners model is maar wil hem graag hebben groeten taco
Stuur een Pb naar Roel van Essen. Hij heeft het schip geheel gebouwd. LET WEL !!!! Dit is ZEKERS geen beginners schip. In de laatste 3 Modelbouw Actueel (Kwiklink) heeft een uit 3 delen bestaand bouwverslag gestaan. Voor foto's, kijk eens op : http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4472&highlight=parat Daar kom je een heel eind. Verder inderdaad even zoeken op Parat... De topics waarin de trotse eigenaar over zijn scheepje praat, zijn er in overvloed. Nogmaals wil ik je waarschuwen voor de moeilijkheids graad van dit schip. Ik zou het zonde vinden als het half afgemaakte schip, over een maand ofzo op Marktplaats te vinden is. Laat je goed door Roel inlichten over de moeilijkheden. Hij zal morgen vast nog wel even tijd kunnen vinden om op dit topic te kunnen reageren.. In ieder geval succes, Marco.
@Taco, welkom! Persé de PARAT... Da's een dappere uitspraak! Maar ik sluit me bij de vorige schrijvers aan: Dit is een héél heftig model voor een beginner (je geeft het zelf al aan) in de modelbouw-wereld! Niet alleen qua prijskaartje (slik!) maar ook qua moeilijkheidsgraad! Ik het zo'n 24 jaar ervaring met RC-scheepsbouw en het is het meest gecompliceerde model wat ik tot nu toe gebouwd heb. Ik heb een full-time baan, maar ben er vrijwel elke avond aan bezig geweest en een deel van m'n vakantie: de bouw duurde 7 maanden! De VSP's vielen nog mee, die waren vrij vlot ingebouwd, maar alle apparatuur in de romp en opbouw was heel veel en ingewikkeld werk. (wel leuk natuurlijk, het blijft hobby...) En m.b.t. het prijskaartje: Exclusief zender ben je voor het complete model (inclusief 2 x VSP en beslagset) toch een 1.000 Euro verder. En dan moet je je zender wellicht nog aanschaffen, en ik raad met klem een computerzender aan. Regelaar, 2 x 12V, 9 Ah accus, 6 servo's een schootlier, multiswitchmodule en -decoder, pompen, lampjes, toeters, bellen en niet te vergeten gereedschap... Maar als je vastbesloten bent: Het is een beer van een boot en ze vaart fantastisch! :lol: Als je meer info wilt hebben, stuur maar een PBtje. Groet, Roel
Kijk.. Zo hoort het :lol: De echte forum bezoeker vind ook laat op de avond nog wel even tijd om te reageren Marco.
Taco, Ik heb de Parat om dezelfde redenen als jou ook gekocht. Mijn credo is altijd: Als je ergens aan begint, kun je het ook. Zal niet eenvoudig zijn maar met geduld,..... Kijk maar eens op deze site http://www.k10.ch/staub/parat/nav.htm En via dit email adres; Werner.Gennys@t-online.de kom je bij iemand terecht die een CD kan leveren met zo'n 150 foto's van de echte Parat. Je kan ook proberen om de nummers 7 en 8 van de Modellwerf te pakken te krijgen. Hier staat een heel mooi gebouwde Parat in. Zo hoop dat je met deze info weer wat verder kunt.
En natuurlijk nummer 94, 95, 96 en 97 van Modelbouw Aktueel, waarvan de laatste vandaag bij me binnenrolde... Maar wellicht ben je abonnee! Roel
mensen alvast bedankt voor de tips roel er is een mailtje bij je binnen als het goed is en schroom niet nomeer tips zijn altijd welkom