Peterbilt 379 Reefer Combo in 1:16 RC

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Bricksonwheels, 24 apr 2011.

1. Sinds enige tijd weer eens een RC gebouwd in Lego. Het is een koelcombinatie van een Peterbilt 379 Exhd, met een Great Dane koeloplegger. Dit soort showtrucks zijn er volop te vinden in de USA.

Het geheel bestaat uit ongeveer 4000 stenen, waarvan een aantal echt verchroomd. De besturing en aandrijving wordt via twee aparte motoren geregeld, waarbij de motor die de achterassen aandrijft van het grote PF XL Lego type is. Ik heb overigens nog wel wat gereduceerd, om meer koppel te krijgen, want voor Lego begrippen is het natuurlijk een groot ding. Hij rijd goed, maar een snelheidsmonster is het niet ;)

Dit geeft een leuk beeld van de afmetingen van de truck. Onze kat is overigens ook een flinke jongen :)

Meer hier:

Flickr: bricksonwheels' Photostream

2. J.Bouwens

J.Bouwens

Lid geworden:
    21 sep 2010
    Wat je tegenwoordig allemaal niet kunt met dat mooie lego. Het is ook
    niet meer zo goedkoop allemaal dat lego van nu. Maar het word wel steeds
    meer verbeterd.Mooie wagen heb je gemaakt. Komen er nog andere?

3. ebzolipa

ebzolipa

Lid geworden:
    29 jun 2010
    Gave combi hoor....mooie boskat ook :)

4. Boi

Boi

Lid geworden:
    4 jul 2010
    Een peterbilt blijft gewoon mooi.

5. Bedankt allen,

Het is geen boskat maar een Maine Coon, die is nog een maatje groter :p, maar ze worden vaak verwisseld. De Boskat komt uit noorwegen, de Main Coon uit Amerika.

Inderdaad is er erg veel te krijgen in Lego tegenwoordig, en je kunt het gewoon los bestellen per deel. Bij mij gaat het om het plezier van het bouwen, en na een jaar of zo breek ik ze weer af, en bouw ik wat nieuws. Dat is ook een groot voordeel van Lego.

@Robie: onderaan staat een link, naar mijn fotopagina, daar is nog meer te zien. De volgende zal een 1:13 Peterbilt zijn, en een 1:13 Scania 142.

6. Legorigs

Legorigs

Lid geworden:
    8 sep 2010
    Knappe bak weer. Ik ben benieuwd naar je 142 en de volgende Pete.

Deel Deze Pagina