PH-SAM INDOOR/ EINDE JAAR MEETING 2025 Open PH-SAM indoor meeting. Waar: Lunchcafé De Vrolijkheid icm Sportzaal Landstede Ossenkamp 5, 8024 AG Zwolle Wanneer: - Zondag 23 november 2025 Deelname: - kosten 10 euro Coördinatie: - Henk van Hoorn Programma: - v.a. 10.30 h inloop - 11 h start ochtend programma - 12.30 h lunchpauze (alle catering aanwezig) - 13.30 h zaalvliegen - 17 h eind meeting. Ochtendprogramma: Notk. Middag programma zaalvliegen: - kan met alle soorten modellen passend binnen het PH-SAM gebeuren - indoor helies - dus geen moderne shock flyers - eventuele aandrijving: rubber, E- motor, Co2, etc. - soort besturing: * geen (dus Vrije Vlucht) * LB * RC * RTP ongestuurd * RTP RC gestuurd De RTP heeft 2 lijn aansluitingen boven elkaar zodat er 2 modellen gelijktijdig zouden kunnen vliegen..bv combat en Double Trouble. Lijn lengte voor RTP is maximaal ~10 meter en de RTP lijnen hebben aan de modelzijde een mini harpje ..dus oogje aan het model maken. Wil je met kortere lijnen vliegen dan dat zelf verzorgen (mini harpje aan beide zijden van de lijn maken). Laden lipo's kan via 220 volt maar bij voorkeur via je eigen lipo aangestuurde veldladertje. Vliegen: -Vrij vliegen in de hele zaal (25 x 25 x 8 meter) met VV en RC afgewisseld met blokken LB en RTP RTP werkwijze: * Solo vliegen * Double Trouble vliegen * Line up en zodra gevlogen weer achteraan sluiten Neem gerust je eigen stoel en eventueel tafel mee. Zaal ochtendprogramma: Lunch café: Halve sportzaal: DEELNEMERSLIJST: 1. Henk van Hoorn..v 2. Harold van Berk..v 3. Bruno van Hoek..v 4. Henk Bonenstro..v 5. Max Zuijdendorp..v 6. Rene Neefe 7. JanHein 8. Ramses de Looff..v 9. André Wind 10... 11... 12... 13... 14... 15... 16... 17... 18... 19... 20... 21... 22... 23... 24... 25... (Maximaal 25 deelnemers)
Wel eens gehoord van deze jongens? https://f3p.nl/ Die vliegen met modellen van onder de +/- 20gr of zo. Let wel ze vliegen een soort 'F3A' programma indoor. Snelheid zeer laag, het lijkt wel of ze door water vliegen ipv lucht. De modellen worden vervoerd in grote piepschuim dozen van +/- 1,5x1,5x0,4 mtr. De aandrijving brushless met contra roterende proppellors....
Afgelopen weekend knvvl indoor in helsdingen. Hier vloog ook een nieuwport, still genomen uit youtube filmpje, ongevver op 1 minuut te zien.
Ik krijg er geen genoeg van..dat Double Trouble.. Wie komt ..wie komen er met een uitgewerkt plan..tekening model (wat zeg ik...misschien wel een laser kitje ..lijkt me ebenezer achtig)..en vooral de exacte specs van de set up..links naar te kopen motor/prop/ ESC/Rx/lipo, etc. Ik zal de Double Trouble pole maken.. Pole met verzwaring...iets van 80 cm hoogte..pen dia 3 mm er bovenin..2 stuks 20 cm uit elkaar geplaatste 3 mm kogellagers met een 10 cm armpje er aan en een harpje aan de modelzijde.
Zeker geeft dit de "burger" moed... Want die indoorpiloot is Igor Burger, meervoudig Europees- en Wereldkampioen outdoor F2B, hier buiten in actie: Indoor LB > meestal 5,5 m lijnen (spiderwire). Bij plafond 5,5 worden ze echt te kort. Daar gaat m'n programma... Geen wingovers, staande achten, zandloper, achten boven het hoofd & klaverblad. Dat zal nog lastig zijn om daar tijdens het vliegen aan te denken. Mijn Engelse vriend Barry Robinson heeft, net als ik, zijn favoriete eigen ontwerp verschaald en in Depron gebouwd: O ja, linksom of rechtsom, ik doe mee.
Ter inspiratie. https://www.stevensaero.com/product...od/model-airplane-kits/rc-ultra-micro-indoor/ https://peterboroughmfc.org/technical-articles/web_site_FETtimer.htm
Wat dachten jullie van een live soort "van kunst tot kitsch", maar dan met oude modelvliegmeuk. Tafeltje met een deskundoloog, die eerst vertelt wat het voorstelt en dan wat het mogeljk nog waard is... Presentatie is in handen van het PH-SAM cabaret....
Begin november is ook de IIFI2025 in Nijmegen (International Indoor Fly In). Daar ga ik sowieso naartoe, mocht deze PH-SAM meeting in een ander weekend vallen dan kom ik graag langs. Ik geef me hierbij dan ook op! Groeten, Ramses .
De datum voor de meeting is bepaald..tw zondag 23 november. Of er een IFFI zal zijn is niet duidelijk..de hal waar dit altijd plaats vind wordt afgebroken en de organisatie weet op dit moment niet of er een vervangende hal gevonden zal worden en indien wel wanneer de IFFI dan zal zijn. Daar kunnen wij niet op wachten en derhalve is er een datum bepaald.