Ook dit jaar natuurlijk weer een MayFly. DIT JAAR OPZONDAG 5 MEI ZET DE DATUM VAST IN JE AGENDA EN MELD JE AAN Aanmelden kan door een berichtje te plaatsen in dit draadje of een mail te sturen naar MayFly2024@kpnmail.nl Net als vorig jaar zijn we weer welkom bij de MVC-Cumulus in Kampen. De vereniging heeft een ruim en gezellig clubhuis voorzien van alle gemakken. Mede hierdoor heeft de MayFly geen uitwijkdatum, dus is het enigszins vliegbaar weer gaat de dag door. https://www.mvc-cumulus.nl/ Navigatie:Schansdijk 7, 8263 AZ Kampen Voor wie Naast de PH-SAM deelnemers, MVC Cumulus leden is iedereen welkom die interesse heeft voor modelvliegen met modelvliegtuigen van even terug. De deelname aan de dag is gratis, je moet je wel vooraf aanmelden en op de dag bij aankomst je melden bij de organisatie. Maximaal 40 deelnemers. Klassen Vintage, Classic en Retro RC/LB (t/m ±1980) Prima grondstart mogelijkheden Geluid boven de 80 dB(a), vrije vlucht en jets zijn helaas niet toegestaan. Wat gaan we doen Hoewel de dag vooral in het teken staat van samen genieten van een mooie vliegdag wordt de dag aangevuld met een wedstrijdelementje. Dagindeling 9:00 aankomst 10:00 briefing daarna lekker vliegen. 11:00 eerste massa start, All Up Last Down, AULD 12:30 groepsfoto maken waarna de pauze. 13:30 tweede massa start, AULD 14:30 eventueel derde massa start AULD 15:30 prijsuitreiking All Up Last Down 17:00 einde officieel deel van de dag AULD FREEDOM FLIGHT Inschrijven voor de fun-wedstrijd kan op de dag. Model, (Texaco-achtig) motormodel met E-aandrijving. Maximaal 3S LiPo, maximaal 15A motorstroom. Massa start, All Up Last Down AULD. Alle piloten starten gelijktijdig. Maximaal ca 30 seconden eenmalige motorloop. Wedstrijdleiding geeft “stop motor” aan. Max vliegtijd 30 minuten. Landen binnen 10 meter van de stip. Je mag drie vluchten maken, twee tellen mee voor de einduitslag (laagste score = schrapper) Wedstrijdleiding kan, afhankelijk van het weer en de behaalde scores, de maximaal te vliegen tijd en het aantal vluchten aanpassen. Puntentelling Aantal startende deelnemers is bijvoorbeeld 6. Eerste piloot die landt krijgt 6 punten, tweede 5, enz. Laatste piloot die landt krijgt dus 1 punt. Buiten de cirkel landen is verdubbeling van de behaalde punten. Winnaar is de piloot met de minste punten. Catering Aan de bar in het clubhuis zijn koffie, thee, frisdrank, broodjes worst en soep te koop. Laat even weten of je hier gebruik van wil maken, dan kan hiermee rekening worden gehouden met inkopen. Kofferbak verkoop Heb je wat te verkopen te ruilen of weg te geven, neem het mee. Regels van de club Deelnemer heeft een RDW registratie nummer op elk model waarvoor dat verplicht is. Heeft voor het modeltype waarmee gevlogen wordt een KNVvL-brevet of een gelijkwaardig club-brevet*. Heb je geen brevet kan je vliegen onder begeleiding van een instructeur. Deelnemers moeten kunnen aantonen dat ze een WA verzekering hebben. *Club die niet bij de KNVvL is aangesloten maar wel examineert volgens dezelfde eisen. Afgelasten Zoals eerder aangegeven heeft de MayFly geen uitwijkdatum. Al is het maar deels van de dag vliegbaar weer gaat de dag door. MVC-Cumulus heeft een ruim en gezellig clubhuis voorzien van alle gemakken. Uiteraard zal bij echt noodweer de dag worden afgeblazen. Mocht dit het geval zijn zal dit tijdig worden gemeld op de vrijdagavond ervoor. TOT ZIENS OP 5 MEI Route naar het veld Navigatie:Schansdijk 7, 8263 AZ Kampen Aanmeldingen -1- Frans Bal -2- Ton van Munsteren -3- Joycezuswinnie -5- HBZweef -6- JanHein -7- JaapDMC -8- Jan Brilman -9- FlyMax -10- TheoP -11- Peter Den -12- -13- Énke Blériot -14- Beemstra -15- Raymond-v-M -16- Chris van Gaalen -17- -18- Pappawinnie -19- Harold -20- Nick Vledder -21- Niek Wierda -22- -23- -24- -25- -ENZ-
Ik hou het nog even open, zit dan zeer waarschijnlijk in een bouwproject in buitenland. Mocht dat iets later zijn dan zetvik me op de lijst erbij.
Gaat er ook nog een mail uit naar het legioen sammers die het mbf links laten liggen? (Bron: enquête ) Bruno? Of Frans? Ik ben er van overtuigd dat dat meer deelnemers oplevert.
Kijk allemaal ook effe hier op deze link, klik https://www.modelbouwforum.nl/threa...-e-motor-dus-0-8-cox-diesel-vallen-af.277930/ Misschien vind je dit ook leuk om aan mee te doen , kan een leuk activiteit zijn op de MayFly en eventueel ook de andere meetings.
Jammerrrr… In mei legt elke vogel een ei, en ben ik in Italie. 5 Mei ook nog, precies op mij verjaardag, en precies 43 jaar na mijn eerste vliegpoging. De Taxi werd afgekeurd omdat ik een servo met massieve kabel had gesoldeerd. Na nachtwerk, kon toen op 6 mei 1981 de Taxi de lucht in. Met een Multiplex Europa. Die heb ik nog, maar de kunststof valt uit elkaar alsof het chocolade is. Ik stop maar weer met mijmeren… Fijne meeting allemaal, en tot een van de volgende meetings.
ik heb een multiplex europa liggen voor onderdelen . Een donker bruine. wilde hem eigenlijk ombouwen naar 2,4 maar hij ligt er al jaren. Moet ik hem een keer voor je meenemen naar een meeting .
Inmiddels hebben we 100% groen licht voor de MayFly bij MVC-Cumulus in Kampen. De dag gaat dus definitief door........ Binnenkort meer info over het "dag-programma"