Phoenix 3.0 - bij gas geven, full gas!

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door olaf, 17 jun 2011.

1. olaf

olaf

Lid geworden:
    6 nov 2007
    Ik heb een nieuwe sim aangeschaft. Phoenix 3.0. Updaten wilde ie direct doen, maar dat lukt steeds niet. Wil van 3.0p naar s updaten, maar dat loopt steeds vast. Meer mensen problemen mee? Dat is van later zorg.
    Ja, ik heb m gekocht, dus is geen kopie.:yes:

Als ik gas geef dan gaat ie vanaf de helft pas reageren op mijn gas en geeft dan full gas! Terugbrengen naar de helft is dus weer gas dicht.
    Nu heb ik zelf ook vaak als ik vlieg dat het gas pas erg laat reageert. Ligt dat aan een instelling op mijn zender (Futaba CG10) of staat er iets in de sim niet goed?
    Ik heb vanzelfsprekend wel gekalibreerd, maar ik houd hetzelfde probleem. Wat doe ik verkeerd?

2. FilipVDA

FilipVDA

Lid geworden:
    3 dec 2006
    hey,

heb zelfde config ... phoenix <-> F 10

Instellingen op zender zijn niet goed. Enkel mogelijk als je advanced wizard doorloopt.

Uw model staat op PPM / FM ? Swash H-1 ?

Mijn PhoenixRC is versie S -> geen problemen tijdens update gehad.

Greetz,
    Filip

3. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    hercalibereren lijkt me
    daarvoor is toch een speciaal progje in om de sim dat te leren?

mss niet goed gelukt.
    maar voor zover ik nog weet moet je profiel op vliegtuig staan?

en lees de manual nog effe ;-)

4. olaf

olaf

Lid geworden:
    6 nov 2007
    > Uw model staat op PPM / FM ? Swash H-1 ?

Geen idee! Weet niet eens waar ik dat in kan stellen.
    Valt wel nog iets op. Op CG10 zit optie om te kijken wat de servo´s doen. Bij gas uit staat ´ie op -98 en begin inderdaad pas op de helft met gas geven, dus precies over de helft. heb ik met vliegen ook. Volgens mij moet dat anders worden ingesteld in de zender en heeft het idd nisk met de sim te maken.

Herkalibreren al diverse malen gedaan en andere functies werken allemaal prima, dus er is iets met dat gas ....

5. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    daar zit het natuurlijk ook al he...

met alle respect, maar RTFM...

6. olaf

olaf

Lid geworden:
    6 nov 2007
    Hmm, las het verkeerd. Zat al in de zender zelf te kijken naar instellingen, maar ik zie nu pas MODEL staan .....

7. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    idd ;-)

je moet in de zender echt een nieuw model opstellen dat je dan enkel voor phoenix gebruikt ;-)
    Nu eens dit goed gecalibreerd, dan ist in orde en kan je gratis crashen!

veel plezier ermee!
    groeten

8. olaf

olaf

Lid geworden:
    6 nov 2007
    Dat klinkt simpel, maar dat heb ik natuurlijk allang gedaan ...
    Ik zie instellingen zelfs voor EXPO e.d. in de sim zelf ... en ook wat gasinstellingen, maar toch zit het daar niet in...
    Ik ga nog maar even verder speuren ...

9. Erik van Nes

Erik van Nes

Lid geworden:
    5 jun 2004
    zender check

Olaf,

Als je dat ziet zou ik eerst in de zender dat veranderen. Dat helpt dan waarschijnljk ook bij het vliegen. Zelf zou ik dan in een leeg modelgeheugen beginnen en kijken hoe het er daar uit ziet. Afhankelijk van het resultaat je bestaande modelgeheugens aanpassen.

Erik

10. olaf

olaf

Lid geworden:
    6 nov 2007
    Hoi Erik,

Thanx. Ga ik proberen. Overigens het updateprobleem opgelost m.b.v. oude info elders op de site.
    Als je het programma als ´administrator´ start (dus puur de behoefte van Windows Vista!), dan wil die de updates wel netjes installeren.
    Is dat probleem ook weer opgelost.

update: weer een stapje verder: Ik moet de z.g. ´swashplate mixing´ UIT zetten. Ben nu aan het speuren wat dat nu weer is. In zender niks te vinden. Bedoelde @FilipVDA dat met Swash H-1 misschien trouwens?

Laatst bewerkt: 17 jun 2011
  11. Erik van Nes

Erik van Nes

Lid geworden:
    5 jun 2004
    Als je bij MIX kiest voor ACRO of STD, in ieder geval niet voor HELI ben je denk ik ook al veel mogelijke ellende kwijt. Tenzij je natuurlijk heli wilt simmen.

Erik

12. greyeey

greyeey

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Ja, de swash mix zet je uit door je zender model in te stellen op heli h-1

13. olaf

olaf

Lid geworden:
    6 nov 2007
    Zowel zenderhandleiding als Phoenix doorgespit. Handig, want ik weet nu nog meer over mijn zender. :) Maar goed ... nog steeds geen oplossing voor het gasprobleem. Erik schreef in elk geval niet instellen als heli, maar de de schrijver daarna gaf aan dat ik dat juist wel moest doen.
    Ga ik vandaag maar eens mee experimenteren. Misschien moet ´ie juist wel als model op heli ingesteld worden ... zucht.
    Je bent in elk geval bezig op vaderdag met dit rotweer. :yes:

14. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    voor phoenix moet ie altijd op heli staat,
    swash1.
    zowel voor heli als planken!

15. olaf

olaf

Lid geworden:
    6 nov 2007
    @ketnet: THANX! Ik heb het probleem nu opgelost. HELIinstelling en opnieuw kalibreren en dit keer niet zo eigenwijs zijn dat ik bij het kalibreren de gasstick omlaag zet ... grumb ... maar gewoon in het midden zoals ze aangeven.
    Inmiddels werkt de sim perfect. Iedereen bedankt voor het meedenken in elk geval!

16. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Zender calibreren in phoenix...

Zender moet als H1 worden ingesteld.

17. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad, kan de post nu niet meer terugvinden.

Telkens één kanaal - meestal de gas - die niet meer proportioneel wilde werken, dit (raargenoeg) na een update in versie 3.
    Mijn Futaba stond eigenlijk altijd al in vliegtuigmode, dat werd ook altijd aangegeven dat dat zo moest.
    Niemand kwam toen eigenlijk met een oplossing voor dat probleem.
    Na veel zoeken kreeg ik het probleem weg door te spelen met de endpoints op m'n Futaba. Opgelost was het probleem echter niet want datzelfde probleem deed zich nu voor op een ander kanaal, kanaal 6 (de Vr knop op m'n T7C).

Maar nu lees ik dus dat je zender in de helimode H1 moet staan!
    Ga ik even uittesten!

18. vliegfan

vliegfan

Lid geworden:
    25 nov 2009
    probeer je zender met phoenix op heli te zetten en als je dat nu hebt dan op acro.

anders moet je hem opnieuw calibreren.
    je moet bij het gas eerst in de middenstand en dan volgas geven en dan helemaal geen gas dan weer in het midden zetten.

gr. viktor

19. olaf

olaf

Lid geworden:
    6 nov 2007
    @Streetbiker: Ja, lekker handig he? Zoveel deskundigen op het forum en slechts 1 die op het wijze idee kwam dat het de helimodus moest zijn.

Dat moet toch alle gebruikers bekend zijn zou je zeggen? Overigens wel vreemd dat je helimodus in moet stellen om het werkend te krijgen, maar ja, het is wel de oplossing en daar ging het om.

Verder is Phoenix een fijne simulator en ik kan er dan ook prima mee uit de voeten nu. Laat je weten of het bij jou nu ook werkt?

20. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Ik val niemand aan hoor.
    Alleen dacht ik dat het advies altijd was geweest dat je zender op ACRO moest staan i.p.v. HELI.
    En het rare is dat ik dit slechts had na een bepaalde update in versie 3, daarvoor werkte alles altijd prima in ACRO mode.
    Totaal niet logisch dus.

Maar goed, ik ga het nu eens proberen!

Deel Deze Pagina