toen ik windows xp op de laptop had, deed alles het gewoon goed. nu heb ik sinds kort windows 7 geinstaleerd, herkend phoenix de dongel niet meer ?? anderen ook bekend met dit probleem ?? ik heb ook al de update laten uitvoeren, maar helpt ook niet. gefrustereerd ...........
ik heb al contact met Phoenix support. heb ze net mijn diagnostic file van Phoenix verstuurd. hun gaan dan kijken wat er mis gaat. ben benieuwd .....
Nope, geen enkel probleem met Phoenix. Zowel niet met Windows 7 32-bits als 64-bits. Maar USB-problemen als deze ontstaan meestal als eerst het USB-apparaat wordt aangesloten en later pas de software/drivers worden geïnstalleerd. Probeer eerst even na de installatie van Phoenix de dongle in een andere USB-poort (elke poort heeft een eigen ID en elk USB-apparaat wordt gezien als een "nieuwe" apparaat op die poort). Als dat niet helpt, klik op het startmenu en klik met de rechter muisknop (als je rechtshandig bent ) op Computer. Kies in het popup-menu voor Beheren. Je krijgt nu waarschijnlijk een waarschuwing, sta de actie toe. Je ziet nu een venster met computer beheer. In de eerste groep Systeemwerkset staat een groep Apparaatbeheer, klik die aan. Controleer in het middelste paneel of er een Onbekend apparaat bij staat (geel driehoekje). Klik met de rechter muisknop op dat item en kies voor Installatie ongedaan maken. Verwijder de dongle, sluit het venster en start de computer opnieuw op. Als de computer helemaal gestart is plaats je de dongle en deze zou nu goed gedetecteerd moeten worden. Als dat niet het geval is, herinstalleer dan Phoenix. Succes.
ga ik morgen ...... ow, het is nu 0.00 Uur ..... straks eens uitvoeren. bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Gebruik je misschien een USB-hub waar de dongle op aangesloten word? Zelfde probleem had ik ook met W7-64 en heb ik opgelost door de dongle aan rechtreeks te sluiten op de USB-poort van de pc.
ik heb alles weer eens opnieuw geinstaleerd, en ......... alles doet het gewoon weer !!! geen idee wat het probleem was. wel effe petje af voor Phoenix support !! gelijk na 30 minuten al responce van ze, en ze hebben me goed te woord gestaan. gelijk na een vraag binnen enkele minuten een antwoord. wel in de avond uren dan wel te verstaan. (tijdverschil) super service.