Beste lezer(s), Ik wil graag nieuwe modellen downloaden en op mijn phoenix v3 sim zetten alleen weet ik niet hoe dit moet. Ik heb via de sim zelf al wat geprobeerd maar dan krijg ik een melding dat er geen internet verbinding is, terwijl ik gewoon kan internetten... Ook wil ik graag online vliegen maar dan krijg ik een melding dat die servers op een recentere versie van phoenix werken terwijl ik gewoon V3 heb... Weet iemand soms een oplossing? Alvast bedankt!
heb je de originele tussenkabel (dat bakje)? normaal gezien gaat ie gewoon naar updates zoeken als ie opstart... je zit wss achter een firewall of zo, waardoor je mss geen contact krijgt met hun server?
Beste J.G. Ik heb ook diverse malen geprobeerd te updaten. Dat binnenhalen van de download lukte wel, maar de installatie voerde hij niet uit. Via de help in Phoenix kun je bij FAQ mogelijk je antwoord vinden. Ben je draadloos verbonden? Heb je al geprobeerd via vaste kabel? Geen idee of het helpt, maar niet geschoten is altijd mis. Het probleem van de firewall is mogelijk te omzeilen als volgt: Start - programma's - Phoenix. Dan krijg je 3 of 4 vervolgmogelijkheden (zit niet thuis, dus weet niet exact welke). Als je de bovenste (update?) met je rechtermuisknop klikt krijg je de mogelijkheid om als administrator te updaten. Dat hoeft schijnbaar maar eenmalig. Bij mij lukte het daarna. Succes ermee, Ton
Hallo J.G. Ik heb zojuist even gecheckt hoe het updaten precies in zijn werk gaat (bij mij): Open PhoenixRC versie 3.0; System - Check for updates; Wacht tot de tekst "Please wait while Phoenix checks for available updates..." verdwijnt; Klik op "Show official"; Select all - Install; Het kan even duren voordat alles gedownload is (voortgang is zichtbaar); Klik daarna op "Install"; Als er dan niks gebeurt komt dat door de firewall (bescherming van je PC tegen schsadelijke en/of niet vertrouwde programma's); In dat geval: Sluit PhoenixRC af; Start - Alle programma's - PhoenixRC; Rechtermuisknop op "Install updates manually"; Klik dan met linkermuisknop op "Als administrator uitvoeren"; Beantwoord alle vragen met "Ja". Zo zou het dan moeten werken. Vanaf nu weet Phoenix dat de updates betrouwbaar zijn en krijg je na het checken op updates alleen niog maar de vraag of de website betrouwbaar is. Laat even weten of dit jouw probleem heeft opgelost. Groetjes, Ton
updates kan je afhalen vd site phoenix en dan bij software de correcte versie afhalen http://www.phoenix-simv3.com/downloads.asp
Dat is het probleem, deze tekst verschijnt niet maar er staat: Connection failed check your internet connection
Is dit een kabeltje of setje (doorzichtig blauw) uit Hongkong? Zo ja, dan gaat die niet updaten want dat is een illegale versie. 8O :?
Heb je eerst de demo-versie geïnstalleerd gehad? Zo ja, dan eerst alles verwijderen, computer herstarten en opnieuw de volledige versie installeren.
En anders vanaf deze pagina de update vanaf elke versie naar 3.0 downloaden en over de geïnstalleerde versie installeren. Is een flinke download dus kan even duren. Dit is de 3.0m versie, de meest recente versie is nu 3.0s dus dan moet er alsnog een update volgen. Misschien in het verleden tegen je firewall gezegd dat de site van Phoenix en bijbehorende poorten geblokkeerd moeten worden? Zo'n handige firewall van Norton, McAfee of ZoneAlarm die het pro-actief voor je blokkeert? Controleer eventueel het bestand C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts of daar allerlei regels in staan (hier horen allerlei regels te staan die beginnen met een # en één of twee regels die verwijzen naar localhost). Als daar meer in staat, ook van bekende websites, heeft je computer last van spyware of een virus.
Nee geen demo versie gehad.. Maar als je nieuwe modellen gedownload hebt en ze staan bij downloads, wat moet je dan doen om ze in de simulator te kunnen gebruiken (even voor de duidelijkheid)...?
Na de download wordt gevraagd of je ze wilt installeren. Hiervoor wordt Phoenix afgesloten en vraagt daarna toestemming om te installeren (beheer rechten). Als je wel download maar niet installeert, is bij de volgende update vanuit Phoenix het downliaden zo klaar. Daarna kun je alsnog installeren.