Phoenix v4 en DX7s: volgas & volle pitch vanaf mid-stick

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door MartijnR, 29 jan 2013.

1. MartijnR

MartijnR

Lid geworden:
    28 jun 2008
    Hoi

Ik ben niet helemaal nieuw in de hobby, maar ben vandaag begonnen aan een nieuw hoofdstuk.
    Misschien moet ik binnenkort nog even langs in het voorstel-topic voor een hernieuwde kennismaking...

Ik wil gaan heli-vliegen
    Heb daarom eerst maar eens Phoenix v4 en een zender aangeschaft, een Spektrum DX7s om te gaan simmen voor ik echte heli's ga slopen.

- Alles nieuw, zo uit de doos
    - Software update van de DX7s naar 1.03
    - DX7s basisdingen ingesteld (mode2, mijn naam erin enz.)
    - Leeg heli model gemaakt, swash op single-servo en meer niet ingesteld

Phoenix opstarten en de calibratie doen.

Daarna naar het schermpje om de instellingen te controleren. En hier is iets wat ik niet kan verhelpen.

Mijn linkerstick staat helemaal omlaag. Ik beweeg hem omhoog tot mid-stick en ineens gaan kanaal 1 en 6 volledig van 0 naar 100% (op mid-stick, dus tot die tijd 0%)

Als ik met de "monitor" functie van de zender kijk naar wat de waarden op de kanalen zijn, dan gaan beiden geleidelijk, gedurende de gehele stick beweging, van 0 - 100.

Wat moet ik anders instellen op de zender om dit correct te laten werken?

Mvrgr en Bvd, Martijn

2. MartijnR

MartijnR

Lid geworden:
    28 jun 2008
    Klein stapje voorwaards: de "Advanced" optie in het Calibratiemenu maakt het -iets- beter, maar nog steeds reageert ie pas boven mid-stick...

3. Richardcj

Richardcj

Lid geworden:
    18 jul 2004
    Misschien raakt de simulater een beetje in de war van twee kanalen die tegelijk gaan.
    zet de gaskurve op 50-50-50-59-50 en calibreer dan het pitchkanaal en zet hem weer terug op de oude waardes.

Vervolgens zet je de pitchcurve op 50-50-50-50-50 en calibreer je het gaskanaal,waarna je de waardes weer terug zet.

Ik hoop dat het voor je werkt.?

Mvg. Richard

4. MartijnR

MartijnR

Lid geworden:
    28 jun 2008
    Zou het niet zo moeten zijn dat tussen "onder" en mid-stick de gas curve van 0-80 (oid) zou moeten gaan, en daarboven de pitch van 0-100%?

5. FStrating

FStrating

Lid geworden:
    28 feb 2011
    Ik heb zelf niet de Phoenix Sim maar vlieg wel al enkele jaren met de Aerofly. De zender moet bij Aerofly geen mixers ingesteld hebben; sterker nog ook geen heli programma. Als ik de zender op standaard vliegtuig zet dan werken de heli's probleemloos.
    Probeer eens met een gewoon vliegtuigprogramma en dan de calibratie in de software.

6. Richardcj

Richardcj

Lid geworden:
    18 jul 2004
    Nee, Waarom denk je dat?

Curve`s zie:

RC Heli Zwartewaal

Links scrollen tot `zenders`zie curves

Mvg. Richard

7. MartijnR

MartijnR

Lid geworden:
    28 jun 2008
    Ik denk dat omdat het heel onnatuurlijk aanvoelt voor mijn om 50% van de knuppelbeweging "kwijt" te zijn aan optoeren, en dan in de volgende 50% de pitch te bedienen...
    Maar als newbie moet ik nog veel leren...

Deel Deze Pagina