PhoenixRC analoge throttle bij Collective Pitch

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door MsG, 7 okt 2013.

1. MsG

MsG

Lid geworden:
    5 apr 2009
    Hallo,

Voorlopig oefen ik in een simulator om wellicht ooit eens iets van een helikopter of een vliegtuig aan te schaffen, dit gaat me best goed af. Ik heb de E-Sky 0406A 6-kanaals aan PhoenixRC gekoppeld. Effectief heb ik hiermee 5 kanalen, waarbij 1 kanaal een draaiknop is die ik gebruik voor idle up.

Nu wil ik de throttle los hebben op deze draaiknop in plaats van idle up, zodat ik de linkerstick puur voor de pitch kan gebruiken, net als bij een echte helikopter. Alleen is het bij Phoenix zo dat het of 0 RPM is, of meteen de volledige RPM. "Hoort" dit gedrag zo bij een Collective Pitch? Is het niet mogelijk om het toerental hiervan analoog te regelen? Bij de fixed pitch heli's kan ik namelijk wèl deze knop als throttle gebruiken.

Weet iemand hoe dit kan of moet?

2. Thieu

Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    6 jan 2008
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Ben helemaal geen heli-man, maar ik dacht dat bij een "echte" heli de bladen met een vast toerental draaien en stijgen/dalen e.d. met de hoek van de bladen geregeld wordt. Als "collective pitch" daar mee overeen komt is het logisch dat er alleen het volledige toerental gegeven wordt.
    Deze vraag misschien nog eens bij de heli-mensen stellen?

Deel Deze Pagina