Maandag deze Pilatus gekocht bij HobbyKing DE, en donderdag werd ie al bezorgd. Een super leuk kistje, met een half uurtje helemaal klaar, je hoeft alleen de vleugel, de tailplanes, de wielen en de prop te monteren. (en je eigen ontvanger erin natuurlijk) En als extra heb ik er nog de Turnigy lightkit opgezet, navigatie verlichting, 2 landing lights, red anti collision light, en white strobes. Dat maakt hem helemaal af! Ik vlieg hem met de blauwe Turnigy 1300mAh, de Gele Rhino 1350's passen er ook prima in. Als enige nadeel zou ik zeggen dat de verf op de (scherpe) randen wat makkelijk loslaat, maar dat is snelgenoeg bijgewerkt met een kwastje en een potje Humbrol (op waterbasis, is lekker gauw droog). En er zit geen gebruiksaanwijzing bij, maar dat is eigenlijk niet echt nodig. (aleen voor cg en roeruitslag zou het wel makkelijk geweest zijn, maar je komt er zo toch ook wel uit, het is redelijk basic allemaal) Hij vliegt heerlijk, en het is superleuk om er touch and go's mee te doen. (De reden waar ik hem voor gekocht heb) Het vliegt redelijk op schaal, dwz geen unlimited vertical maar plannen als je een verticale manouvre inzet dat je genoeg energie hebt, en bij de landing moet je hem echt tot aan touch down vliegen! (met een beetje power) (dus niet gas dicht en floaten maar tot je er bent, als je het gas dicht trekt, dan val je er onderuit) Al met al voor het geld een superleuk ding, en als (groot!) pluspunt, zitten de piloten (leerling/instructeur) er af fabriek al in gemonteerd! Dus je hoeft niet zelf te gaan zitten klooien om deze achteraf onder een reeds vastgeplakte canopy te krijgen.) (Niets is onrealistischer dan een "leeg" vliegtuig voorbij te zien vliegen...) Een hoop lol voor het geld, en hij ziet er mooi realistisch uit! Hier mijn buddycode, best veel korting las je er ook 1 wil: (wel inloggen nadat je op de link gedrukt hebt, (of vooraf) anders komt de speciale prijs niet in beeld...) Hobbyking Pilatus PC-9 850mm (PNF) (DE Warehouse) Savings: 12.86 % / $15.97 Price after: $108.21 Later, Martin Zal morgen mijn zoon eens wat foto's in flight laten maken!
Wow! Ziet er gaaf uit! Ik blijf me verbazen over wat HK al voor een dergelijk bedrag kan leveren.... Veel succes ermee! (En post eens wat filmpjes ;-))
Dat is een erg mooi toestel. En een hele nette prijs ook. Veel plezier ervan. Ik wil ook zo een verlichtings set halen voor mijn Apprentice. Had je daarvan ook nog de buddycode
Hallo martin, Even een vraagje want dit is toch wel een erg leuk toestel! Hoe bestel en betaal je iets bij hobbyking, ik heb namelijk geen ervaring met bestellen en betalen in het buitenland... Zou je mij hier een pb over kunnen sturen met een beetje uitleg? Alvast bedankt en met vriendelijke groet, D
Hoi Martin. Mooie kist hoor.Van harte. Ook vanaf hier toch een vraagje: Hoe vliegt het toestel op lagere snelheid? En dan bedoel ik met name het vlieggedrag op lage snelheid tijdens het landen. Ik heb terloops al behoorlijk wat verschillende toestellen mogen vliegen en weet dat elk toestel haar eigen vlieggedrag heeft. Nou is het me opgevallen dat de ene laagdekker super stabiel vliegt zelfs op lage snelheid maar andere laagdekkers (met name de Micro Warbirds) erg snel over een vleugel weg willen vallen bij lagere snelheid en dat is niet tijdig te corrigeren. Ben erg nieuwsgierig hoe jouw kist vliegt op lage snelheid. Blijft zij nagenoeg strak vliegen of valt zij snel weg over een vleugel? Hoor het graag. Vr Gr Erwin
Hallo allen, @Rase, sorry geen buddycode meer, die lightkit had ik al een jaartje in de kast liggen (eigenlijk 2 stuks, die andere heb ik in mijn Stinger 64 geïnstalleerd) @Nandero, Het makkelijkst (vind ik) is om een Paypal rekening te openen, dit kan of met een creditcard, of tegenwoordig ook met je gewone bankrekening. En dan betaal je via je Paypal account bij HobbyKing. (Paypal schrijft het geld dan van je bank of creditcard af, en de kosten daarvoor worden door HobbyKing betaald.) Dit is een heel goed en doorzichtig systeem, wat wereldwijd veel gebruikt wordt (oa ook bij eBay) en dus niet louche of onveiliger dan andere vormen van online betalen. Je kan bij HK ook gewoon met een creditcard betalen, maar dan komt er een bepaald percentage over de prijs heen, en wordt alles dus iets duurder. @Erwin, bij een stuk of wat stalls op hoogte viel hij initieel netjes recht naar voren, en in de helft van de gevallen viel hij daarna over 1 vleugel weg, maar dit zou ook door zijwind gekomen kunnen zijn. In ieder geval kan je de kist gecontroleerd vliegen tot je nagenoeg de aft stick limit hebt bereikt (beetje lastig om dit in goed nederlands te vertalen, maar bedoel dus dat je de hoogteroer stick tegen de achterste stop van de zender aan hebt.) Dan natuurlijk geen grote en/of abrupte aileron uitslagen geven, maar meer met je rudder sturen, en met power inkomen om de kist niet te laten stallen. (Net een echt vliegtuig , dit maakt het zo leuk!) Om een lang verhaal kort te maken: hij heeft niet de float (zweef) eigenschappen van een licht schuimpje of een flying wing, maar hij heeft ook niet de slechte eigenschap van veel WOII warbirds (m.n. de micros wat je zelf al aangeeft), nl. erge tipstall gevoeligheid. Het zou wel lekker geweest zijn als er flaps op hadden gezeten, dat had het helemaal af gemaakt, omdat je de landingssnelheid dan nog meer kan verlagen.
Helemaal duidelijk ben je en super dank voor je uitleg. Geniet met je kist en hou haar heel. Vr Gr Erwin
Hallo Martin, Bedank voor je reactie, ik heb zelf nog niet zo'n account maar ik ken wel iemand ermee en heb die gene al gesproken daar over! Ik ga het toestel denk ik aankomende maand bestellen gelijk met 2 of 3 accu's! Bedankt voor je antwoord en vliegze! Met vriendelijke groet, D
Hoi nandero. Wij zouden elkaar eigenlijk eens moeten treffen of niet? Kan ik jou vette kisten eens zien vliegen.Altijd gaaf om te zien. Ik rij met alle plezier naar Deventer daar waar jij vliegt om eens wat info uit te wisselen. En zelf kan ik ook vliegend spul meenemen. Ik heb vliegtuigen en heli's. Vr Gr Erwin
Hallo Erwin, Ja dat is wel een idee ja! Nja vette kisten haha, de vetste die ik nu heb is die zero van e-flite daar vermaak ik me nu het meest mee! De f-14 moet ik nog mee leren vliegen! En ik ben nog vrij nieuw in het vliegen, de heli's heb ik al een tijd niet aangeraakt omdat het vliegen met vliegtuigen mij trof! Maar dat kunnen we inderdaad wel een keertje doen, avondje vliegen en ideeen/ervaringen uitwisselen! MvG Daan
Nog geen foto's, maar wel een filmpje van een korte vlucht (+/-50sec.) T/O, een loop (meer een komma want ik moest hem going up snel doortrekken anders zou ie gestalled zijn, want ik begon vrij low speed) gevolgd door een landing. HK Pilatus PC9 - YouTube
Hoi Stevo, Hmm, ik zou zeggen alleen vanaf een superglad veld, zoiets als een golfgreen. Anders zou door het schokken de plastic plaatjes waar de wielpoten in zitten uit het EPP kunnen scheuren vrees ik.