Ik ben de laatste weken op het gedeelte "te koop" en tweedehandssites aan rondsnuisteren.
Enerzijds om te kijken of het interessant is heli's en onderdelen extra aan te kopen en nadien eventueel te verkopen als ik ze toch niet nodig heb. Ook kijk ik rond om misschien nog een heli maat tussen mijn mcpx en de 500 aan te schaffen.
Het valt me op dat een heli en onderdelen een zéér slechte investering zijn.
Prijzen 2de hands gaan snel slechts 75% van de nieuwwaarde of minder.
En dan heb ik het over de laagste nieuwwaarde want bv. m'n Blade 500 3D BNF staat zowel voor €600 als €250 nieuw te koop. Tweedehands dus nog slechts €190 (wel balen als je dan €600 gegeven hebt).
Trex 450's vind je samen met een hoop spares, lipo's en vaak nog een kist en/of zender voor €250-300. Enzovoorts...
Daarnaast heb je eigenaars die ofwel denken dat ze 90% van de nieuwwaarde kunnen vragen (en de heli niet verkocht krijgen) ofwel de nieuwwaarde destijds nog eens verdubbeld hebben aan allerlei updates en spares en bij verkoop hier hun geld uit willen halen.
Uiteraard is dat hun goed recht maar zowel hier als op andere fora en tweedehandssites blijven die toestellen en/of spares dan maanden te koop staan.
Ik vraag me dus af:
hoe komt het dat de waarde zo snel daalt? Zelfs van originele, nog verpakte spares? Maar zeker van heli's.
Puur de wet van vraag en aanbod?
Enerzijds om te kijken of het interessant is heli's en onderdelen extra aan te kopen en nadien eventueel te verkopen als ik ze toch niet nodig heb. Ook kijk ik rond om misschien nog een heli maat tussen mijn mcpx en de 500 aan te schaffen.
Het valt me op dat een heli en onderdelen een zéér slechte investering zijn.
Prijzen 2de hands gaan snel slechts 75% van de nieuwwaarde of minder.
En dan heb ik het over de laagste nieuwwaarde want bv. m'n Blade 500 3D BNF staat zowel voor €600 als €250 nieuw te koop. Tweedehands dus nog slechts €190 (wel balen als je dan €600 gegeven hebt).
Trex 450's vind je samen met een hoop spares, lipo's en vaak nog een kist en/of zender voor €250-300. Enzovoorts...
Daarnaast heb je eigenaars die ofwel denken dat ze 90% van de nieuwwaarde kunnen vragen (en de heli niet verkocht krijgen) ofwel de nieuwwaarde destijds nog eens verdubbeld hebben aan allerlei updates en spares en bij verkoop hier hun geld uit willen halen.
Uiteraard is dat hun goed recht maar zowel hier als op andere fora en tweedehandssites blijven die toestellen en/of spares dan maanden te koop staan.
Ik vraag me dus af:
hoe komt het dat de waarde zo snel daalt? Zelfs van originele, nog verpakte spares? Maar zeker van heli's.
Puur de wet van vraag en aanbod?