Primer vraag

• Topicstarter Topicstarter Jahre Viking
  • Startdatum Startdatum
J

Jahre Viking

Guest
Bestaat er een multi primer die op aluminium en abs kunststof houd? Ik heb het nodig voor mijn Bell 47G project waarbij ik abs op aluminium onderdelen niet van elkaar kan scheiden.

nou.. je gelooft het niet
maar bij de action verkopen ze een low budget primer..
en eigenlijks bevalt mij die zo goed. dat ik hem overal wel op durft te gebruiken,,

Nou vind ik abs zelf een klote kunstof kwa hechting..
en voor alluminium heb je officeel een ets-primer nodig,,
maar zoals ik zei die spuitbusjes bij de action doen het meestal wel aardig..

Ik zou het op test stukjes kunnen proberen. Ets primer heb ik wel, ook wel de apparatuur om het te verwerken. Ook heb ik speciale kustof primer die goed hecht op abs. Het punt is dat is die kwetsbare, reeds gelijmde helicopter uit elkaar moet halen om hem te primeren, dan weer in elkaar zetten en spuiten.

Het is voor het Bell 47G project.

Ik gebruik voor mijn modellen een watergedragen primer.Helaas is deze niet te koop bij een DHZ zaak en ook niet bij de Action.
Ik ben schilder van beroep en heb hele goede ervaringen met deze primer.Lijkt gek,een watergedragen primer die echt bokvast zit.Zelfs op glas!
Je zou het misschien bij de plaatselijke schildersbedrijf kunnen vragen of ze een potje kunnen bestellen voor je.
gr Marcel.
wagon2008012.jpg

Die Südwest is ook ontzettend goed!Maar alleen omdat wij beroepsmatig niet binnen mogen werken (strafbaar feit) is er de watergedragen primer gekomen.
Maar hier in huis ben ik niet beroepsmatig bezig met het uitoefenen van m'n vak,gebruik ik de Südwest primer.
gr Marcel

Afgelopen zaterdag bij de workshop modelbouw geweest van Airbrush services Almere.

Daar hebben ze uitgebreide testen gedaan met diverse soorten primer. Uiteindelijk heeft hij een primer gevonden op waterbasis die echt fantastisch werkt op alle ondergronden. Hij moet dat groot inkopen (per 30 liter), maar verkoopt dat in kleine hoeveelheden. Ik heb deze nu zelf geprobeerd en ik ben erg enthousiast. Hij noemt het super alround grondverf. Kijk maar eens bij ze op de site, of anders moet je ze maar even mailen.

Ruud

klein beetje aan de rand van offtopic, maar weet iemand een adres voor een vullende 2 componenten primer in kleinere hoeveelheden (250 ml ofzo)

Back