Ik zou graag de mogelijkheid zien om bij Verjaardag weer alleen je leertijd te tonen, en dus niet mijn gehele geboortedatum incl de leeftijd. Persoonlijk vind ik het fijn om te weten hoe oud iemand is, zodat je het kennis niveau kunt inschatten. Maar mijn verjaardag hoeft niemand te weten, zeker niet met het oog op privacy!
Precies, dan kan je overwegen om niet te reageren als het weer zo'n . . . ./ . . . . . is of dat het zeer waarschijnlijk wel de moeite is om antwoord te geven. En dan niet op iemands profiel maar onder de avatar. Of is het hier zo gemaakt dat je weer punten kan scoren naarmate er meer mensen je profiel bekijken?
Dit kan: - Houd je muis rechtsbovenin naast Postvak IN op je naam en klik op het kopje: Privacy - Dan zie je daar Privacy Geboortedatum staan. - Haal het vinkje voor geboortedag en maand tonen weg. Klaar is kees!
Laten we het niet hopen. Echt zo'n kunstmatig ingebracht competitief element zoals ons wordt opgedrongen door die afschuwelijke sociale media. Competitief? Leuk, maar alleen wanneer ik ervoor kies en op mijn voorwaarden. Anders niet. Het leven hoort geen wedstrijd te zijn. En zodra het dat wel dreigt te worden moeten we ingrijpen.