Probleem met AS18-2 compressor

Konichiwa,

Ik heb na jaren eindelijk mijn Black Bull AS18-2 weer eens van stal gehaald. Volgens mij is dit een basic OEM compressor die ik onder verschillende merknamen voorbij heb zien komen, maar zou overeen moeten komen met de Fengda FD18-2.

1507385932.jpg

Ik kan met de compressor al spuitend een constante druk van 25-30 psi halen. Maar zodra de automatische afslag geactiveerd is, dan slaat de motor pas weer aan als de opgebouwde druk volledig weg is (dus als ik de airbrush ingedrukt houd, of als ik de compressor ontlucht via de vochtafdrijver). In mijn herinnering zou de motor direct aan moeten slaan zodra de opgebouwde luchtdruk ook maar een beetje afneemt, maar dat lijkt nu ineens niet meer te werken.

Ik heb de zuiger en het membraan al nagekeken, maar die zijn allemaal schoon en lijken prima te werken. Alle aansluitingen zijn met teflontape luchtdicht gemaakt. Of kan het zijn dat de luchtdrukschakelaar wat stroef is geworden?

Iemand enig idee of bruikbare tips?

Laatst bewerkt:
Het probleem moet je zoeken in de drukschakelaar, deze is instelbaar qua in en uitschakelpunt
Zoek op de drukschakelaar naar een klein stelschroefje en verdraai die wat

21814FED-5452-4C45-824B-E66A4D4F6694.jpeg

Je kan voor airbrushen een grote vooruitgang boeken als je de luchtregelaar met vochtafscheider verwijdert en er een druktankje tussenzet, de compressor instellen zodat die de tank op een druk houd van 3 bar of iets hoger
Na de druktank zet je de manometer met vochtafscheider en daarop sluit je de luchtslang naar de spuit aan…

Back